usb opslag meduim met minste stroom verbruik

Pagina: 1
Acties:

• msi650
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik heb een MID aangeschaft maar de opslagcapaciteit is nogal beperkt. Ik wil er met name films op kijken en daarom zit ik er aan te denken om ze op een usb opslag medium weg te schrijven en te bekijken.

Om zolang mogelijk gebruik te kunnen maken van de batterij duur zou ik graag willen weten welk van de onderstaande opslag medium het minst stroom verbruikt:
- 16 gig usb stick
- 16 gig geheugenkaart met usb reader
- 15 gig 1.8 inch hd
- ander alternatief?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-02 20:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De HD gaat sowieso meer stroom verbruiken dan de USB stick of de geheugenkaart. Wat betreft de laatste twee denk ik dat een stick net iets minder zal verbruiken, maar dat verschil is dan waarschijnlijk zo klein dat de verschillen in de componenten van verschillende fabrikanten groter zijn dan de verschillen tussen deze twee oplossingen. Ik zou dus gaan voor een USB stick of een geheugenkaart, en mijn keuze vooral op gebruiksgemak baseren.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Je praat over opslag media en plaats je topic in PMG? topic move >> OM

Over het algemeen heeft elke apparaat informatie hoeveel energie deze verbruikt; Kijk eens naar de informatie van de opties die je geeft, dus ja welk merk je wilt heeft ook invloed hierop. Een usb stick met een led erop verbruikt immers vaak (miniscuul) meer energie dan een usb stick zonder een ledje. Dus ja, je zult dus zelf wat meer werk moeten verichten om erachter te komen welke exact minder energie verbruikt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR