squeezebox duet of mac mini?

Pagina: 1
Acties:

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57
Hallo allemaal,

om in ons huis mijn muziekcollectie digitaal te benaderen, en tenminste in 2 kamers te kunnen beluisteren, wil ik een media-center kopen. Mijn shortlist is nu ofwel een logitech squeezebox duet met een extra receiver en een NAS, ofwel een meer "homebrew" oplossing met een mac mini met daarop iTunes en een airport express, plus een ipod touch als remote.

Ik hoef niet perse 2 verschillende audiostreams in 2 kamers, wat wel belangrijk is is dat het makkelijk te bedienen is, en dat de TV er niet voor aan hoeft, dus een remote met scherm voor covers enzo is erg belangrijk. Mijn meissie moet er natuurlijk ook makkelijk mee kunnen werken.

De mac mini lijkt me iets interessanter omdat die me iets meer tweaker-flexibiliteit geeft dan een duet opstelling, al kan ik natuurlijk met een goeie NAS (bv QNAP) ook al veel doen, plus dat ik de mac mini natuurlijk ook ooit voor films op TV of PVR met een elgato ofzo kan gebruiken. Dat laatste is een nice to have, absoluut geen need to have.

Het meest ideale lijkt me als ik gewoon een NAS met itunes server zou kunnen draaien, en dan airport express daarop zou kunnen laten connecten. Dan de ipod touch voor remote en klaar. Maar volgens mij werkt dat niet zo toch, en heb je altijd een mac/pc als server nodig?

Om een lang verhaal kort te maken: wat is de slimste weg om te gaan?

grt. Olaf

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik gebruik zelf een Logitech Duet. Heerlijk aparaat moet ik zeggen.

Wat je aangeeft dat je in meerdere kamers wilt spelen is erg goed met de Squeezebox te realiseren. Verder is het scrollen door je muziek collectie heerlijk simpel. Verder draait hij ook goed met een NAS, deze moet wel een beetje ballen hebben als je een grote collectie hebt.

Zoals ik je verhaal lees heb je voor jezelf eigenlijk al voor de Apple gekozen, waar twijfel je nog aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Gurbe de n00b op 22-07-2009 13:21 ]

Portfolio

Verwijderd

Een sonos systeem een idee?
http://www.sonos.com/what...px?rdr=true&LangType=1043

In ieder geval de mooiste/beste oplossing, maar daarmee ook vrij kostbaar. (is een relatief begrip in de audio/HiFi wereld)

Nadeel van een mac is dat je een extra scherm nodig hebt en dat die airport express niet zo ontzettend goed blijkt te zijn. De sonos systemen kunnen trouwens ook met iPod / iPhones bestuurd worden.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Als ik het zo lees zou ik inderdaad ook eerder voor de Sonos gaan, die lijkt perfect te ondersteunen wat jij er allemaal van verlangt en geen geklooi met instellen van 'homebrew' hard- en software die soms misschien net niet zo lekker mee wil werken als een dedicated oplossing. De support vanuit de fabrikant zou ook erg goed moeten zijn en de verhalen die ik over de iphone-software hoor zijn erg enthousiast.

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee omdat ik momenteel druk doende ben m'n nieuwe appartement te verbouwen, maar zodra dat klaar is komt er zeker een Sonos in huis.

• olafmol
Sonos is van mijn shortlist gegaan, ik vind de prijs iets te hoog, en ik wil er toch zelf ook een beetje mee kunnen freaken, daarvoor lijkt Sonos iets te gesloten voor de tweaker in mij ;)

Als ik de mac mini gewoon in de woonkamer heb staan en aansluit op mijn flatscreen TV, dan kan ik met een extra toetsenbordje daar toch de nodige configuraties doen op de mac mini?

Ik twijfel nog een beetje omdat ik bang ben dat ik misschien iets stoms over het hoofd heb gezien bij de mac mini/ipod touch/airport remote oplossing, bv geluidskwaliteit, geluid van de fan van de mac mini etc...

grt. Olaf

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Allereerst even reageren op een specifiek stukje:
olafmol schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:51:
Het meest ideale lijkt me als ik gewoon een NAS met itunes server zou kunnen draaien, en dan airport express daarop zou kunnen laten connecten. Dan de ipod touch voor remote en klaar. Maar volgens mij werkt dat niet zo toch, en heb je altijd een mac/pc als server nodig?
Ik heb zelf een NAS een een Airport Express, en inderdaad ook een iPod Touch. Out of the box kun je niks met de combinatie maar ik heb zelf wat software gemaakt in de vorm van een server die op m'n NAS draait en een user interface die op m'n iPod Touch draait. De NAS streamt alles wat ik aanclick naar de Airport Express. Wel heb ik dit vooral voor mezelf gemaakt en heb ik na het werkend maken nooit meer de tijd gehad en moeite genomen om er een gelikte user interface van te maken ;)

Dan algemeen: je ziet een leuk apparaat over het hoofd dat ik zelf ook heb staan. De Apple TV. Ten eerste ondersteunt die Airtunes zodat je 'm als een soort Airport Express kunt gebruiken met iTunes. Echter, nog veel interessanter is dat ie kan wat jij wil: met gratis software van Apple op je iPhone/Touch kun je de Apple TV bedienen zonder dat de TV aan staat. Dat betekent door je muziek browsen, zoeken op keywords, cover art zien, etc.

http://www.youtube.com/watch?v=W9v9wPpLyeE

Ik vind het erg fijn en (ook belangrijk) snel werken. Alles wat je aanklikt begint meteen te spelen op je Apple TV :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb zelf een squeezebox duet in gebruik, voor mij het systeem voor audio gebruik om de volgende redenen. Makkelijk te scrollen door je collectie doormiddel van het scherm. Er word continu doorontwikkeld door Logitech qua features. Aardige bijkomstigheid vind ik de radiostations die ze gebruiken. Verder kun je een squeezebox makkelijk uitbreiden met een extra receiver en kun je dezelfde afstandsbediening blijven gebruiken. Vrijwel alle bekende formaten worden ondersteund.

Als ik de prijzen van de mini bekijk, 599-799 is er ook een ander alternatief, het ION330 platform. Ik gebruik zelf 2 asrockION330 voor streaming media, FullHD capable, eventueel met een BR speler onboard of gewoon een DVD speler. Deze systeempjes komen voor ruim van de helft van de prijs, wat weer prettig is om aan andere spullen uit te geven. Ze zijn geruisloos, 26db en laag in energie verbruik, meen max 26watt.

Zelf draai ik Vista er op en de squeezebox software kun je er probleemloos op draaien. Ook als je Linux wil draaien is het geen probleem. En met de juiste codecs erop draai je er moeiteloos HD films er op af. Er loopt een draadje over op GoT :

[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic

Ik gebruik zelf een WHS server maar zou die de deur uit kunnen doen als ik wat USB external schijven aan de Asrock hang :) Maar lees het topic eens door en oordeel zelf. Over smaak valt niet te twisten, Winbased of MacOS. Ik heb gekozen voor het ION platform omdat dit meer bang voor je buck geeft :)

Verder gebruik ik een Logitech Dinovo Edge/Mini en typed heerlijk weg bij normaal gebruik, email, docje maken etc.

Succes met je keuze :)

• olafmol
Exirion schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:55:

Dan algemeen: je ziet een leuk apparaat over het hoofd dat ik zelf ook heb staan. De Apple TV. Ten eerste ondersteunt die Airtunes zodat je 'm als een soort Airport Express kunt gebruiken met iTunes. Echter, nog veel interessanter is dat ie kan wat jij wil: met gratis software van Apple op je iPhone/Touch kun je de Apple TV bedienen zonder dat de TV aan staat. Dat betekent door je muziek browsen, zoeken op keywords, cover art zien, etc.

http://www.youtube.com/watch?v=W9v9wPpLyeE

Ik vind het erg fijn en (ook belangrijk) snel werken. Alles wat je aanklikt begint meteen te spelen op je Apple TV :)
dit kan toch ook met een mac mini?

grt. Olaf

• olafmol
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:59:
Als ik de prijzen van de mini bekijk, 599-799 is er ook een ander alternatief, het ION330 platform. Ik gebruik zelf 2 asrockION330 voor streaming media, FullHD capable, eventueel met een BR speler onboard of gewoon een DVD speler. Deze systeempjes komen voor ruim van de helft van de prijs, wat weer prettig is om aan andere spullen uit te geven. Ze zijn geruisloos, 26db en laag in energie verbruik, meen max 26watt.
argh! weer een nieuwe optie! :)

Ziet er op zich goed uit als alternatief voor een mac mini, ik neem aan dat je er ook prima XMBC op kunt draaien bv?

grt. Olaf

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

olafmol schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:07:
dit kan toch ook met een mac mini?

grt. Olaf
Ja, maar die is 2 keer zo duur en een stuk groter. De Apple TV is speciaal gemaakt voor je doel en icm een Touch of iPhone werkt alles out-of-the-box.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb de Squeezebox Duet in gebruik.
In de meterkast staat een Shuttle K45 servertje (Ubuntu 8.04) braaf 24/7 te zoemen. Een heel klein deel van de server zijn aandacht is voor het Squeezecenter wat hier hier lekker stabiel op draait.

Voordeel van logitech vind ik de vele mogelijkheden om je collectie te browsen en middels plugins leuke functies toe te voegen zoals scroblen en luisteren naar LastFM.

De Squeezebox is lekker cheap, simpel en heeft toch veel functies. Als je een beetje van tweaken houdt, kan ik je hem van harte aanbevelen.

• olafmol
Patchoro schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:20:
Ik heb de Squeezebox Duet in gebruik.
In de meterkast staat een Shuttle K45 servertje (Ubuntu 8.04) braaf 24/7 te zoemen. Een heel klein deel van de server zijn aandacht is voor het Squeezecenter wat hier hier lekker stabiel op draait.

Voordeel van logitech vind ik de vele mogelijkheden om je collectie te browsen en middels plugins leuke functies toe te voegen zoals scroblen en luisteren naar LastFM.
is er zoveel verschil tussen het collectie browsen met de logitech en met de ipod touch remote app en itunes op een mac mini? Als ik de screenshots zo zie lijkt het qua functionaliteit redelijk op elkaar..of mis ik iets?
De Squeezebox is lekker cheap, simpel en heeft toch veel functies. Als je een beetje van tweaken houdt, kan ik je hem van harte aanbevelen.
qua prijs kom ik op ongeveer 100 euro verschil uit als ik een squeezebox duet en receiver en NAS vergelijk met een mac mini, airport express en ipod touch. Dus dat cheap gaat volgens mij niet helemaal op?

grt. Olaf

[ Voor 19% gewijzigd door olafmol op 22-07-2009 20:25 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

olafmol schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:23:
is er zoveel verschil tussen het collectie browsen met de logitech en met de ipod touch remote app en itunes op een mac mini? Als ik de screenshots zo zie lijkt het qua functionaliteit redelijk op elkaar..of mis ik iets?
De Duet heeft geen touchscreen. Da's voor mij al een groot minpunt. Er is wel een nieuwe Duet Touch die dat wel heeft.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24
Exirion schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:26:
[...]

De Duet heeft geen touchscreen. Da's voor mij al een groot minpunt. Er is wel een nieuwe Duet Touch die dat wel heeft.
SqueezeBox Touch. Geen Duet Touch. :P Het touchscreen zit daar dan ook niet op de afstandsbediening, maar op de speler zelf. Een nadeel imo. :)

Persoonlijk vind ik knopjes wel fijn en hoef ik niet zo nodig een touchscreen. Ik ben erg tevreden met mijn SqueezeBox duet, ook qua bediening. Eigenlijk zou je beide oplossingen eens vast moeten houden om het goed te kunnen beoordelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
olafmol schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:23:

qua prijs kom ik op ongeveer 100 euro verschil uit als ik een squeezebox duet en receiver en NAS vergelijk met een mac mini, airport express en ipod touch. Dus dat cheap gaat volgens mij niet helemaal op?

grt. Olaf
Als ik je zo hoor ben je wel verknocht aan itunes. Ik kan me voorstellen dat je dan ook die "seamless" ervaring wilt voortzetten op je home systeem.

Ikzelf heb geen muziek via itunes en gebruik al jaren open-source software. Met de Squeezebox kun je, naast browsen in je geindexeerde muziek collectie, ook gewoon "kaal" in je muziekmappen browsen.

Over de kosten: tja, die Shuttle server had ik al en die had ik dus idd niet meegerekend...
De voordelen van een volwaardige server zijn natuurlijk legio: daarop draai ik ook nog een torrentclient, website, upnp server, etc etc.

Nouja: genoeg te overdenken lijkt me zo. Beide opties zijn zeer goede streaming muziek oplossingen en Ik denk je met elke keuze dik tevreden zult zijn.

Verwijderd

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de mini geen HDMI native onboard heeft, adapters vind ik persoonlijk achterhaald. Nu loopt het simpel via de versterker naar de TV en heb direct Dolby 5.1 en DTS ondersteuning. De ION heet buiten HDMI ook een VGA aansluiting, voor als je een 2de scherm er op aan wil sluiten.

Sommige gebruiken een klein scherm erbij voor muziek en de HDMI voor de films. Zo heeft iedereen een wens/smaak en zijn/haar eigen manier om met een setup te werken.

Ik denk dat je belangrijkste factor is, MacOS of Win/linux. Een andere overweging die je kunt maken is of dat je het systeem ook voor andere doeleinden gaat gebruiken, zoals surfen/mailen etc, dan is een wireless tobo met 10M range toch wel aan te bevelen :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:33:
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de mini geen HDMI native onboard heeft
Dat heeft de Apple TV dan weer wel. En aangezien het gewoon een Pentium-M OSX systeempje is kun je 'm als een wat lichtere Mini gebruiken. Nadeel is wel dat ie power mist om 1080p te spelen, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem ondanks dat ik een 1080p TV heb. Ik gebruik de Apple TV met XBMC erop :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de mini geen HDMI native onboard heeft, adapters vind ik persoonlijk achterhaald.
ach... dvi-hdmi kabel kost hetzelfde als een normale hdmi kabel, en het geluid doe je optisch naar de receiver voor €5 meer.

Enige nadeel van een mac mini voor alleen muziek, is dat je om alles in te stellen je wel even een beeldscherm nodig hebt. Maar daar heb je je tv voor. Heb hier nu iTunes op automatisch opstarten staan, iTouch als remote en dat werkt als een trein.

problemen die ik kan verzinnen voor de mac multiroom setup:
Ik denk wel dat je, voor de multiroom, steeds terug moet naar beeld om de airport aan/uit te zetten? Ik weet niet of hij naar de twee kamers tegelijk muziek stuurt. Sowieso verwacht ik dat je dan in twee kamers dezelfde muziek krijgt, ik geloof dat zo'n Logitech dat wel afzonderlijk kan?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• olafmol
Ik denk dat je belangrijkste factor is, MacOS of Win/linux. Een andere overweging die je kunt maken is of dat je het systeem ook voor andere doeleinden gaat gebruiken, zoals surfen/mailen etc, dan is een wireless tobo met 10M range toch wel aan te bevelen :)
ik heb het niet zo op Mac, mijn voorkeur ligt toch meer bij windows, ondanks dat ik tussen de Mac gebruikers werk, en vanaf de eerste generatie een iPod heb. Maar ik vind usability en uitstraling ook heel belangrijk. En ik hoef niet perse GEEN mac, het is meer dat als ik kan kiezen ik voor windows zou gaan.

Die ION330 komt me wel erg chinezerig over, is het niet zo'n kastje met een handleiding die door een robot is vertaald en die na 3 maanden uit elkaar valt als je er te lang naar kijkt?

grt. Olaf

• olafmol
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:49:
[...]

Dat heeft de Apple TV dan weer wel. En aangezien het gewoon een Pentium-M OSX systeempje is kun je 'm als een wat lichtere Mini gebruiken. Nadeel is wel dat ie power mist om 1080p te spelen, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem ondanks dat ik een 1080p TV heb. Ik gebruik de Apple TV met XBMC erop :)
op zich hoef ik geen 1080p support, dat boeit me niet echt, films is een nice to have, geen need to have.
Zit je met zo'n apple tv niet veel sneller aan limieten qua flexibiliteit enzo? Stel dat ik op een gegeven moment toch bv een elgato PVR dingetje eraan wil hangen, of wat geinige software, kan dat dan wel op een apple tv?

Olaf

• olafmol
[b]mr.paaJ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:48:[/b
problemen die ik kan verzinnen voor de mac multiroom setup:
Ik denk wel dat je, voor de multiroom, steeds terug moet naar beeld om de airport aan/uit te zetten? Ik weet niet of hij naar de twee kamers tegelijk muziek stuurt. Sowieso verwacht ik dat je dan in twee kamers dezelfde muziek krijgt, ik geloof dat zo'n Logitech dat wel afzonderlijk kan?
als ik me niet vergis kan ik met de gratis itunes ipod touch remote applicatie ook gewoon de airports kiezen en het volume daarvan aansturen. Tegelijk aansturen hoeft niet eens perse eigenlijk, en al helemaal niet onafhankelijke streams.

Olaf

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Hier een tevreden squeezebox gebruiker; ik vind het een ideaal systeem icm NAS.
Sonos heeft bij mij op de longlist gestaan maar redelijk snel eraf gegaan: het is een duurder systeem en minder flexibel.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• olafmol
Jivecar schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:21:
Hier een tevreden squeezebox gebruiker; ik vind het een ideaal systeem icm NAS.
Sonos heeft bij mij op de longlist gestaan maar redelijk snel eraf gegaan: het is een duurder systeem en minder flexibel.
Welke NAS gebruik je?

grt. Olaf

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

de squeezebox is pas echt leuk als je hem bedient met een ipod touch met Ipeng. Ik heb dat nu een maandje in gebruik (naast een pc met itunes die ik aanstuur via remote) In vergelijking met de standaard Duet remote is de touch vele malen fijner

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24
En in vergelijking met itunes besturen via remote? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

olafmol schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:28:
[...]

Welke NAS gebruik je?

grt. Olaf
Voor een NAS of server zijn bepaalde factoren belangrijk om in overweging te nemen. Waar ga je hem plaatsen, hoeveel opslag wil je, wil je met raid werken en zeker belangrijk afhankelijk waar je hem neerzet, wat is de geluidsproductie :)

Ik heb een server in de huiskamer staan maar die gaat gauw richting de meterkast, herrie :X

Voor het OS van de NAS/server hoef je je denk ik niet druk te maken, Logitech ondersteund veel platforms :

http://www.logitechsqueez...wnload-squeezecenter.html

Simpel in gebruik, eenmaal de software erop, muziek map vullen en gaan :)

@ boven replyers omtrend de HDMI, ik weet dat er verloopjes zijn en dat ze niet veel kosten, daar ging het mij niet om, het gaat me er om waarom Apple niet met een markt standaard mee gaat. Hun systeem verder doet niet onder voor systemen met HDMI maar verloopjes zijn imho zo achterhaald, is persoonlijk ;)

• olafmol
Ray schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:36:
de squeezebox is pas echt leuk als je hem bedient met een ipod touch met Ipeng. Ik heb dat nu een maandje in gebruik (naast een pc met itunes die ik aanstuur via remote) In vergelijking met de standaard Duet remote is de touch vele malen fijner
dat dacht ik ook, vandaar dat ik toen ook kosten- en specs-technisch een logisch bruggetje zag van de duet naar de mac mini met airport..

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Xander schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:49:
iTunes vind ik persoonlijk een trage draak. De Apple TV reageert veel directer bij het bedienen. Maar zoals Ray zegt, een touchscreen zoals de Touch heeft is niet te evenaren met knopjes en/of een draaiwiel.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Xander schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:49:
Ipeng is net wat uitgebreider dan remote. Remote is net weer wat sneller met zijn album art.

Grootste voordeel in mijn situatie van Ipeng icm SB is het o.a bufferen en het feit dat ik geen pc bij mijn audio installatie nodig heb maar enkel een kleine reciever. Aangezien ik de server waar muziek op staat / Itunes en Squeezecenter ook voor usenet gebruik wil hij onder zware belasting nog wel eens hakelen in het geluid in itunes. Daar heb ik via de SB geen last van.

Klein nadeel van Ipeng is trouwens wel (als je hem zo instelt dat de touch niet locked) dat soms de wifi wegvalt. je moet hem dan even aan / uit zetten

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 24-07-2009 10:19 ]

• olafmol
Exirion schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:23:
[...]

iTunes vind ik persoonlijk een trage draak. De Apple TV reageert veel directer bij het bedienen. Maar zoals Ray zegt, een touchscreen zoals de Touch heeft is niet te evenaren met knopjes en/of een draaiwiel.
draait er niet gewoon iTunes op de apple tv? of is dat front row?

Olaf

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

olafmol schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:10:

Olaf
http://www.apple.com/nl/appletv/whatson/music.html

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:40
olafmol schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:10:
[...]

Olaf
Een soort van Front Row, de interface zal er grotendeels hetzelfde uitzien, alleen heb je o.a toegang tot youtube, en is het mogelijk om in de iTunes store direct aankopen te doen via het apperaat. (Als je een amerikaans account hebt kan je ook nog films huren en aankopen.)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ZpAz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:14:
Een soort van Front Row, de interface zal er grotendeels hetzelfde uitzien, alleen heb je o.a toegang tot youtube, en is het mogelijk om in de iTunes store direct aankopen te doen via het apperaat.
Plus dat je bergen trailers (grotendeels ook in HD) van nieuwe films direct kunt streamen. Werkt altijd erg snel en soepel.

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Plus dat je bergen trailers (grotendeels ook in HD) van nieuwe films direct kunt streamen. Werkt altijd erg snel en soepel.
Die Apple trailers kun je ook via XBMC direct kijken of een snelkoppeling in je favorieten. Verder draait iTunes ook onder windows zonder problemen. Veel is mogelijk, budget, prijs/prestatie bepaalt alles :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 05:05:
Die Apple trailers kun je ook via XBMC direct kijken of een snelkoppeling in je favorieten. Verder draait iTunes ook onder windows zonder problemen. Veel is mogelijk, budget, prijs/prestatie bepaalt alles :)
iTunes werkt onder Windows traag als dikke stront. Verder is alles wel te maken met een hack, wat net zo goed voor een NAS geldt. Als zo'n ding Linux draait kun je alles er werkend op krijgen. Maar TS gaf aan de mogelijkheden van kant-en-klare oplossingen te willen bekijken.

• olafmol
leuk, maar ik wil mijn TV juist niet aanzetten om muziek te kiezen en te spelen. Dit lijkt me een uitgeklede versie van frontrow speciaal voor de mac tv toch?
anyway, de remote app is er nog steeds natuurlijk, werkt dat dan ineens veel sneller op de mac tv dan de remote app naar een mac mini?

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:24:
[...]

iTunes werkt onder Windows traag als dikke stront. Verder is alles wel te maken met een hack, wat net zo goed voor een NAS geldt. Als zo'n ding Linux draait kun je alles er werkend op krijgen. Maar TS gaf aan de mogelijkheden van kant-en-klare oplossingen te willen bekijken.
Heb iTunes zowel op een iMac als op een Vista, geen "dikke stront" te bespeuren. XBMC is geen hack en heeft verder meerdere functie's, tis maar wat je prettig vind. En het ideale apparaat voor kant-en0klare oplossingen bestaat nog steeds niet, ooit in de toekomst.

2 vragen vind ik persoonlijk belangrijk, wat is mijn budget en wat ik daarmee doen binnen het marktsegment en de markt bied diverse oplossingen, naar gelang je wensen :) En zowel MacOS als Windows bieden beide perspectieven. En verder valt over smaak niet te twisten maar is zeker geen onbelangrijke rol en voor ieder oog en oor is er wel iets op de markt, dat alles tesamen vormt een totaal plaatje en de uiteindelijke set-up :)

En persoonlijk gebruik ik liever 2 ION330 boxjes inplaats van één Macmini, ik blijf Hollander, ons ben zunig :+
Pagina: 1