Kan ik gewone tape (die grijze van Tesa) gebruiken om draadjes vast te zetten achter m'n mainboard? Tesa raadt aan om de tape niet te gebruiken boven de 40°C, en laat ik nou geen idee hebben welke temperaturen daar heersen. Ik heb een Antec Nine Hundred, dus airflow is er genoeg.
Ligt er aan hoe vast je het wilt hebben dnk ik. Ik heb ook wel eens wat verbindingen met simpele plakband (want daar praten we hier volgens mij over) vastgezet, en dat hield op zich goed 
Hou er alleen wel rekening mee (en daarom zal Tesa het afraden) dat naar verloop van tijd het plakband een beetje uitdroogt, en daarmee je verbinding minder wordt.
Vroeger werd plakband voor jouw doeleinden nog wel eens in radio's gebruikt. tegenwoordig gebruikt men daar vaker isolatietape voor. Plakt ook als de ziekte, en geleidt niet
Hou er alleen wel rekening mee (en daarom zal Tesa het afraden) dat naar verloop van tijd het plakband een beetje uitdroogt, en daarmee je verbinding minder wordt.
Vroeger werd plakband voor jouw doeleinden nog wel eens in radio's gebruikt. tegenwoordig gebruikt men daar vaker isolatietape voor. Plakt ook als de ziekte, en geleidt niet
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het plakband hoeft niet echt kracht uit te oefenen, het moet alleen zorgen dat een draadje op de juiste breedtegraad blijft hangen (en, als het even kan, niet tegen het bord aanhangt).
-edit- Ach, anders fiets ik morgen even langs een elektrozaak. Ik neem aan dat het daar sowieso te verkrijgen is? -/edit-
-edit- Ach, anders fiets ik morgen even langs een elektrozaak. Ik neem aan dat het daar sowieso te verkrijgen is? -/edit-
[ Voor 25% gewijzigd door Hatseflatsert op 22-07-2009 02:10 ]
ROFL! (sorry, kon het niet laten
)
Ik plak al jaren kabels vast met de goedkoopste tape die ik voor handen heb en het werkt prima. De laatste keer gebruikte ik isolatieband (want het lag vooraan in de lade) en ook dat plakt prima.
Niet twijfelen, plakken!
Ik plak al jaren kabels vast met de goedkoopste tape die ik voor handen heb en het werkt prima. De laatste keer gebruikte ik isolatieband (want het lag vooraan in de lade) en ook dat plakt prima.
Niet twijfelen, plakken!
@ Ed_L
Nvm
. Het is ook een Klein Vraagje. Werkende computer staat een meter van het projectje, en er zitten wielen onder m'n stoel. Dus ach, waarom gooien we het niet op het forum?
Maar voor de cijfertjes: rond welke waarde schommelt de temperatuur daar?
Nvm
Maar voor de cijfertjes: rond welke waarde schommelt de temperatuur daar?
Net als jij: geen idee!
In mijn P180 zit erg weinig ruimte tussen mobotray en achterste (rechter) casewand. Ik verwacht dan ook dat het daar best warm kan worden.
Echt, als je twijfelt en toch morgen in de buurt bent, koop dan het isolatieband dat ik bedoelde (en The Eagle ook). Dat rekbare zwarte spul verkopen ze ook bij de Gamma e.d. succes verzekerd.
In mijn P180 zit erg weinig ruimte tussen mobotray en achterste (rechter) casewand. Ik verwacht dan ook dat het daar best warm kan worden.
Echt, als je twijfelt en toch morgen in de buurt bent, koop dan het isolatieband dat ik bedoelde (en The Eagle ook). Dat rekbare zwarte spul verkopen ze ook bij de Gamma e.d. succes verzekerd.
tape is sowieso geen goede manier om kabels te bevestigen, beter 2 gatjes boren en een ty-wrap er doorheen.
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Heb je netjes je kabeltjes weggewerkt, zitten er twee lelijke gaten middenin je case met een tie wrap erdoorheen. Ik zou dat liever niet hebben..Tinus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 03:23:
tape is sowieso geen goede manier om kabels te bevestigen, beter 2 gatjes boren en een ty-wrap er doorheen.
als je kapton (of nep merk) tape kan vinden, is speciaal bedoeld voor in electronische apparatuur, en blijft tot 250 graden goed. daarmee worden in laptops en mobieltjes dingen vastgezet
Mwoa, ik denk dat dat wel moet lukken, al hoewel ik ook tywraps prefereer.
Werkt van die zilveren zware duckt tape ook?
[ Voor 46% gewijzigd door A.Dragstra op 22-07-2009 11:08 ]
Zilveren duckt tape plakt ALLES!A.Dragstra schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:07:
Mwoa, ik denk dat dat wel moet lukken, al hoewel ik ook tywraps prefereer.
De gaatjes (voor de tie-wrap) moet je dan op de plek boren waar je normaal gesproken je plakband had geplakt achter het moederbord in de tray dus. Het zijpaneel van de kast zit er ook nog tegenaan dus je ziet er niets van en het is een duurzame oplossing.Patriot schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 03:38:
[...]
Heb je netjes je kabeltjes weggewerkt, zitten er twee lelijke gaten middenin je case met een tie wrap erdoorheen. Ik zou dat liever niet hebben..
Zelf heb ik een aantal gaten in de tray geboord en daar de kabels zelf doorheen geleid. Ze zitten nu mooi verstopt tussen de tray en het zijpaneel en je kan ze er weer achter vandaan laten komen waar je wil.
Pagina: 1