• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik ben al een tijdje op zoek naar drivers voor dit kaartje, heb hem gekregen bij de aanschaf van een 2e hands x850 XT platinum en het leek me wel leuk dit dingetje werkend te krijgen. Een merk staat er niet op maar heb wel de volgende info:

Op het isolatiekastje staat:

PHILIPS

3139 147 18201H#
FM1216ME / I H-3
SV20 0441
Made in Indonesia

Verder staat er geen merk of what so ever op. wel op de achterkant een sticker met:

WA952FGPF4109

En op de voorkant een sticker met warranty void if label is removed en het nr A041015608

Op de voorkant op de PCB staat:

B091603-A3

Ik vermoed dat men met het bovenstaande nr het meeste kan, ik kreeg er op google wel wat hits op (WEL VIER!! :D) waaronder deze http://www.mce-community.de/forum/index.php?showtopic=9251 . Ik vermoed dat het Medion is dus maar heb verscheidenen drivers van de medion site geprobeerd (vooral de 7134 based chipsets) maar windows installer slikt het niet.

Wie kan me helpen? ik draai trouwens win XP pro..

Adjust non olet, plerumque...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zo geen idee, maar wellicht dat je in [TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan en Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II iets kunt vinden.

Zou ook kunnen zijn dat het een originele Philips is, die heeft die kaarten namelijk ook zelf ooit geleverd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 1nsane
  • Nu online
edit:

op het stickernummer WAXXX vind ik dat het een provideo kaart is, leuk dat ik het weet, maar welke drivers ik nodig heb :x

Verwijderd

Heb een beetje beetje rond gekeken en gezocht op 7134.
Asus heeft een kaartje waar dat in zit en hier

http://driverscollection.com/?H=TV-FM%207134&By=ASUS

zou die te halen zijn.

Via een rare kronkel op 7134 terecht gekomen kan het even niet herhalen is een beetje onduidelijk
maar het zal wel komen doordat het laat is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 03:24 ]

• 1nsane
  • Nu online
ik had inderdaad ook zoiets gevonden, al die kaarten van medion hadden ook allemaal 7134 chipset maar helaas wil hij niet aan een driver van bijvoorbeeld een Medion kaart die in mijn ogen vrijwel het zelfde is..
ik zal die asus driver eens proberen.

edit:

die Asus driver trapt ie ook niet in :@

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 22-07-2009 11:53 ]

• 1nsane
  • Nu online
als ik op provideo drivers koekel dan krijg ik enige hits die aangeven dat die kaart ooit OEM geleverd is in de fujitsu-siemens Scaleo T pc. de website van provideo. www.provideo.com.tw is ook al niet erg verhelderend. Het probleem is alleen dat als ik in de driver database van FS ga zoeken, ik een ident nummer nodig heb, en ja die heb ik natuurlijk niet ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kaarten horen niet in Videoplanken & Beeldkanonnen, maar in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Move VB -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

• 1nsane
  • Nu online
ahaa, via een of andere poolse site heb ik een link weten te vinden naar een driver, De website van de maker heeft heel veel niet meer gelinkt staan op de website dus moet je er maar toevallig met een google hit tegen aan lopen. (valt me wel op hoeveel taiwanese websites van dat soort bedrijven zo slecht zijn dat mijn broertje van 12 ze beter had kunnen maken)
Anyways het gaat om de PV-952P waarschijnlijk, die website bevat allerlei paginas waar je via home niet bij kan maar al vet oud zijn aan de opmaak te zien, anyways de driver ga ik van de week proberen als ik een andere PSU heb want die hangt al op het randje en met de tv kaart erin vallen de HDD's na een tijdje soms uit :+, ook niet zo gek met een Q-tec 400 watt dual fan gold..

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 23-07-2009 12:07 ]

• 1nsane
  • Nu online
Succes!! Na het inbouwen van een nieuwe PSU kon het kaartje erin en met de gevonden driver (Provideo Proteus 7134) bleek mijn PC het ook eens. heb nu even chrisTV geprobeerd en dat werkt gewoon prima, echt een top beeld en geluid!

Bedankt voor het meedenken allemaal :)

*slotje

• 1nsane
  • Nu online
toch nog even een re-opening medetweakers, ik wil dus eindelijk maar eens upgraden naar windows 7, maarrr voordat ik dat doe heb ik natuurlijk de compatibility check gedaan. het moet in ieder geval lukken maar de check geeft aan dat de driver voor mijn provideo proteus 7134 TV kaart niet compatible is.
Was te verwachten natuurlijk maar ik zou de kaart toch graag willen gebruiken aangezien hij het prima doet. ik heb de website van Fujitsu siemens er nog eens op nageslagen maar die zeggen gewoon wij supporten niet. Is het niet mogelijk om op de een of andere manier een soort compatibility modus over die kaart heen te gooien?

Pagina: 1