Ik heb gister mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Windows Vista stond al voorgeïnstalleerd (neem ik aan), ik moest alleen nog een taal kiezen.
Probeerde vervolgens het bijgeleverde Office 2007 te installeren, maar kreeg toen het volgende window voor me (ik kon er op een of andere manier geen print screen van maken, dus heb alle tekst maar even over getypt):
User Account Control
Windows needs your permission to continue
If you started this action, continue.
Microsoft Setup Bootstrapper
Microsoft Corporation
To continue, type an administrator password, and then click OK
Swipe finger to log on
Log on with wizard...
Insert a smart card
2 buttons: [OK] en [Cancel]
User Account Control helps stop unauthorized changes to your computer.
Klik ik vervolgens op OK, dan gebeurt er niets. Het enige wat ik wel kan doen, is op Log on with wizard... klikken. Dan krijg ik het "Credential Manager Logon Wizard" voor me, waarin mijn accountnaam staat, de naam van mijn computer, het enige wat ik moet doen is het account wachtwoord invullen. Dat doe ik dan, en klik op [Next>]. Dan kom ik echter weer bij het eerste window terecht, alleen staat tussen "Insert a smart card" en de 2 buttons hetvolgende:
Eerst een rood kruis, en dan het zinnetje "The requested operation requires elevation."
Het blijkt nu dat ik bovenstaande reeks van schermpjes steeds voor me krijg als ik:
* iets wil installeren
* een programma als administrator wil openen
* de windows recovery DVD wil openen
Aangezien mijn laptop nieuw is, kan ik er dus eigenlijk niets mee, aangezien ik helemaal niets kan installeren. Ik heb al naar de helpdesk van de leverancier van de laptop gebeld, maar die kwamen alleen met "installeer windows opnieuw". Toen ik zei dat zelfs dat niet lukte, wisten ze het daar ook niet meer.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Probeerde vervolgens het bijgeleverde Office 2007 te installeren, maar kreeg toen het volgende window voor me (ik kon er op een of andere manier geen print screen van maken, dus heb alle tekst maar even over getypt):
User Account Control
Windows needs your permission to continue
If you started this action, continue.
Microsoft Setup Bootstrapper
Microsoft Corporation
To continue, type an administrator password, and then click OK
Swipe finger to log on
Log on with wizard...
Insert a smart card
2 buttons: [OK] en [Cancel]
User Account Control helps stop unauthorized changes to your computer.
Klik ik vervolgens op OK, dan gebeurt er niets. Het enige wat ik wel kan doen, is op Log on with wizard... klikken. Dan krijg ik het "Credential Manager Logon Wizard" voor me, waarin mijn accountnaam staat, de naam van mijn computer, het enige wat ik moet doen is het account wachtwoord invullen. Dat doe ik dan, en klik op [Next>]. Dan kom ik echter weer bij het eerste window terecht, alleen staat tussen "Insert a smart card" en de 2 buttons hetvolgende:
Eerst een rood kruis, en dan het zinnetje "The requested operation requires elevation."
Het blijkt nu dat ik bovenstaande reeks van schermpjes steeds voor me krijg als ik:
* iets wil installeren
* een programma als administrator wil openen
* de windows recovery DVD wil openen
Aangezien mijn laptop nieuw is, kan ik er dus eigenlijk niets mee, aangezien ik helemaal niets kan installeren. Ik heb al naar de helpdesk van de leverancier van de laptop gebeld, maar die kwamen alleen met "installeer windows opnieuw". Toen ik zei dat zelfs dat niet lukte, wisten ze het daar ook niet meer.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?