Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] The requested operation requires elevation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Windows Vista stond al voorgeïnstalleerd (neem ik aan), ik moest alleen nog een taal kiezen.
Probeerde vervolgens het bijgeleverde Office 2007 te installeren, maar kreeg toen het volgende window voor me (ik kon er op een of andere manier geen print screen van maken, dus heb alle tekst maar even over getypt):

User Account Control
Windows needs your permission to continue

If you started this action, continue.

Microsoft Setup Bootstrapper
Microsoft Corporation

To continue, type an administrator password, and then click OK

Swipe finger to log on
Log on with wizard...

Insert a smart card

2 buttons: [OK] en [Cancel]

User Account Control helps stop unauthorized changes to your computer.

Klik ik vervolgens op OK, dan gebeurt er niets. Het enige wat ik wel kan doen, is op Log on with wizard... klikken. Dan krijg ik het "Credential Manager Logon Wizard" voor me, waarin mijn accountnaam staat, de naam van mijn computer, het enige wat ik moet doen is het account wachtwoord invullen. Dat doe ik dan, en klik op [Next>]. Dan kom ik echter weer bij het eerste window terecht, alleen staat tussen "Insert a smart card" en de 2 buttons hetvolgende:
Eerst een rood kruis, en dan het zinnetje "The requested operation requires elevation."

Het blijkt nu dat ik bovenstaande reeks van schermpjes steeds voor me krijg als ik:
* iets wil installeren
* een programma als administrator wil openen
* de windows recovery DVD wil openen

Aangezien mijn laptop nieuw is, kan ik er dus eigenlijk niets mee, aangezien ik helemaal niets kan installeren. Ik heb al naar de helpdesk van de leverancier van de laptop gebeld, maar die kwamen alleen met "installeer windows opnieuw". Toen ik zei dat zelfs dat niet lukte, wisten ze het daar ook niet meer.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar zit je user account niet in de correcte gebruikersgroep.

En in Vista is de echte Administrator account normaal gesproken disabled, waardoor je die niet even snel kunt gebruiken.
Kun je met
net localgroup administrators
wel zien welke accounts er allemaal in zitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik hetvolgende:
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/6515/administratori.png

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duidelijk :)

Het Administrator account, heb je dat ook al geprobeerd? Wellicht dat jouw leverancier deze wél actief heeft gemaakt, dan zou je via die weg nog iets kunnen doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik dat administrator account vinden? Als ik windows start zie ik alleen mijn eigen account staan, en ook bij User Accounts staat er maar 1 account, mijn eigen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk eens of je van gebruiker kan wisselen?

Als dat ook niet werkt kun je twee dingen doen:
- Het proberen zelf op te lossen door bijvoorbeeld met een NTPasswd bootCD de Administrator account aan te zetten, en zo je eigen user account aan de Administrators groep toe te voegen (op zich is dat geen ramp icm UAC) of in het vervolg de Administrator account alleen gebruiken voor de prompt die je nu krijgt.

- Contact opnemen met de leverancier en je bevindingen (dat jouw account niet in de Beheerdersgroep komt te zitten en dat de Administrator uitgeschakeld is waardoor je effectief niks kan) daar ook doorgeven.
Misschien hebben ze wel een foutje in hun image zitten, en dan krijgen nog veel meer mensen last met dit verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiker wisselen kan niet, ook dan staat alleen mijn eigen account er.
Verder ios het een laptop die ik met het TU Delft laptopproject heb gekocht, en in dat topic zijn er nog geen andere mensen die hetzelfde probleem hebben.
Zal het nog wel even proberen met de CD

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de NTPasswd bootCD optie geprobeerd, en het is gelukt :D

Ik heb het Administrator account geunlocked, en met dat account mijn eigen accout administrator gemaakt. Nu kan ik alles installeren.

alt-92, heel erg bedankt voor je hulp.
Pagina: 1