Onkyo 607 audio vraag

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:19
Hallo,

Heb vandaag mijn nieuwe Onkyo 607 geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het surround geluid,
echt heel erg goed klinkt. Alleen zijn er wel een paar dingen waar ik nog tegen aan loop.
Het eerste "probleem" is dat als ik mijn Sony BDP-S550 Blu-ray speler het audio signaal naar de receiver laat down mixen, dan geeft de receiver dus aan dat hij een multichannel pcm signaal binnen krijgt.
Dar klinkt ook erg goed, alleen heb ik niet voor niks een receiver die zelf alles kan decoden,
dus wil ik ook graag op me receiver zien dat ik Dolby True HD gebruik of Master Audio, en dat kan alleen
als ik de Blu-ray speler al de audio data rechtstreeks door laat sturen, dan staat er op me receiver dat hij True HD afspeelt, alleen heb je dan geen menu geluiden, en ik heb tot nog toe op internet alleen maar gelezen, dan dat het niet anders kan, is er inmiddels een "truc" om ook gewoon je menu geluiden te krijgen als je audio direct doorstuurt naar je receiver ?

Tweede probleemje is dat als ik een cd afspeel op me blu-ray speler, hij het audio signaal over me hele 5.1 set gooit. en dat wil ik uiteraard niet. Cd moet alleen over de front speakers, iemand enig idee hoe ik dit op de Onkyo voor elkaar kan krijgen ?

• Chevy454
  • Niet online
Gevalletje oorzaak / gevolg.

Je moet de BR-speler alles bitstream laten doorsturen. Je moet iets in het menu van de BR-speler aanpassen (google maar, ik weet het niet).

Als gevolg krijgt de receiver een ander signalen binnen (DD, DTS-HD, TrueHd,...) en kan je bij het bijhorend signaal in de receiver config de gewenste modus gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 21-07-2009 22:12 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Heb je de handleiding wel gelezen? Kijk even waar het knopje pure audio voor dient, dit staat vast in de handleiding.

• KunDun
  • Laatst online: 05-02 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:15:
Heb je de handleiding wel gelezen? Kijk even waar het knopje pure audio voor dient, dit staat vast in de handleiding.
Wel gelezen, of ik het heb begrepen is iets anders natuurlijk 8)7

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:15:
Die DSP mode maakt het verschil niet sinds het signaal verkeerd wordt aangeleverd B)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.