Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[printer] Konica-Minolta, bevat drumkit ook toner?

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste tweakers,
ik heb een Konica-Minolta 5550 kleurenlaserprinter.
Nu is mijn toner leeg en moet ik een nieuwe aanschaffen.
Ik zie op internet toners voor 12.000 pagina's, maar ook drumkits voor 30.000 pagina's.

Nu is mijn vraag als volgt; als ik een hele drumkit koop, bevat deze ook een toner, en zo ja is dit dan voor 30.000 pagina's? Of moet ik sowieso toners kopen en na 30.000 pagina's hierbuiten ook de hele drumkit vervangen?

De toner betreft: A06V153, en de drumkit: A03100H.

Alvast bedankt voor de reacties!

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

waarschijnlijk bedoelt de fabrikant dat de drum kit 30.000 pagina's meegaat en daarna vervangen dient te worden?
Biji onze ouwe HP kleurenlaser moet de drumkit apart vervangen worden.

eerst kijken dan zeiken

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Ja, dat lijkt me ook inderdaad.
Maar ik dacht dat wellicht bij een nieuwe drumkit ook een nieuwe toner zit.

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Konica Minolta artikelnummer: A0310NH

Drums Value Pack for Magicolor 5550/5570

This is a value pack with cyan, magenta and yellow drums for Magicolor 5550/5570. The capacity of each cartridge is 30000 pages.

Mema

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Mema schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:01:
Konica Minolta artikelnummer: A0310NH

Drums Value Pack for Magicolor 5550/5570

This is a value pack with cyan, magenta and yellow drums for Magicolor 5550/5570. The capacity of each cartridge is 30000 pages.
Ja dit heb ik inderdaad gezien, hoewel dit de kleurenkits zijn en ik op zoek ben naar zwart (maar het idee blijft hetzelfde).
Maar mijn vraag dus: de drumkits gaan 30.000 pagina's mee, maar moet ik hiernaast ook nog toners kopen of zitten deze al bijgeleverd in de drumkits die je koopt (en kun je dus 30.000 afdrukken maken zonder toners bij te kopen)?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zou het dan geen Drum en Tonerkit heten ?

Denk dat je naast de drumkit ook een tonerkit kunt bestellen..

Abort, Retry, Quake ???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een drumkit <> toner en omgekeerd. Voor meer info, zie Wikipedia: Laserprinter

Dus nee, een drumkit bevat geen toner - wel alle bijbehorende onderdelen om de drum vast te zetten enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
aZuL2001 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:16:
Zou het dan geen Drum en Tonerkit heten ?

Denk dat je naast de drumkit ook een tonerkit kunt bestellen..
Een toner zit in een drum geklikt. Dus een toner kan als het ware gezien worden als een onderdeel van de drum, die ze in dit geval inderdaad verkopen zowel als toners als wel als drums, aangezien een drum doorgaans langer meegaat dan een toner.
Maar mijn vraag is dus als ik een nieuwe drum koop, of deze wordt geleverd zonder of mét toner erin.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Ik bel voor de zekerheid morgen wel even met Konica-Minolta en zal daarna even het antwoord hier posten dat anderen er voor de toekomst misschien nog wat aan hebben.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Gezien het mega prijsverschil tussen één toner en de drum kit value pack 'insert alle kleuren' denk ik bij nader inzien dat er in dit geval tóch toners bij zitten.

Maar een belletje @ KM is een goed idee.

eerst kijken dan zeiken

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
bratos schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:34:
Gezien het mega prijsverschil tussen één toner en de drum kit value pack 'insert alle kleuren' denk ik bij nader inzien dat er in dit geval tóch toners bij zitten.

Maar een belletje @ KM is een goed idee.
Een toner van 12.000 pagina's kost ca. 135 euro (de kleuren rond de 200), en een drum voor 30.000 pagina's 180 euro, dus het prijsverschil valt wel mee.

Het toner valuepack bestaat uit de 3-kleuren toners en kost rond de 600 euro (wat een énorm value kuch*kuch), het drum valuepack bestaat ook uit 3-kleuren drums en kost 500 euro. Er is dus geen touw aan vast te knopen, aangezien de drums normaliter duurder zijn maar in het valuepack 100 euro goedkoper dan de toners :?.
Ik heb inmiddels gemaild naar een webwinkel (4launch) en deze melden mij dat ik geen toner meer hoef aan te schaffen indien ik een drumkit koop.

Voor de zekerheid bel ik morgen toch maar even naar KM, anders zit ik dadelijk met 2 goede drums en nog steeds geen 'inkt' (jaajaa toner dus).

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Ben in de tussentijd vergeten te reageren maar voor de goede orde;
de drums bevatten GEEN toners. Dus zowel de drums als de toners moeten vervangen worden en zoals gezegd apart aangeschaft worden dus.

Pagina: 1