WINDOWS INSTALATIE START NIET OP, ERROR

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

• Jos070
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07-2022
Beste Tweakers,

Mijn PC (nu al bijna 3/4jaartjes oud denk ik) nu jaar geleden restarten hij zichzelf nadat ik voor 1sec blue screen of death kreeg (ik startte me pc op kreeg gebruikerslijst en restarten begon keer op keer). Toen heeft hij een tijdje stil gestaan door verhuizing, nu heb ik de CPU ventilator schoongemaakt, en vervolgens heeft hij weer 2maanden stil gestaan (had na het schoonmaken niets getest). Nu wil ik opnieuw windows instaleren en krijg ik de volgende error: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER, ik doe de CD erin en vervolgens blijft de error.

- BIOS 1st boot CdRom
2nd me harde schrijf (naam)
- Hij vind me harde schrijf
- me temperatuur is normaal

Ik kan me windows instalatie dus niet opstarten WAT TE DOEN?

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Jos

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 13:25

CoolGamer

What is it? Dragons?

Klinkt alsof de CD is beschadigd. Als je een vervangende cd hebt voor Windows (XP?) kan je die proberen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

harde schijf waarschijnlijk gecrashed. ( harde klap gehad ivm verhuizing?)

geen vervangende harde schijf liggen om te proberen?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

nieuwe windows-cd zoeken ?, indien nog fail, nieuwe cdrom-drive zoeken :?

Ow en zonder caps horen we je ook wel.................

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Ja, precies.. nieuw cd'tje pakken..

DISK BOOT FAILURE = niet kunnen starten vanwege het missen master boot record.

Anders krijg je "druk op een toets......... "

• Jos070
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik heb nog een externe harde schrijf liggen, ik heb windows gedownload dus kan hem ook daarop zetten, Hij heeft idd aantal klappen gehad.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Jos070 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:07:
Ik heb nog een externe harde schrijf liggen, ik heb windows gedownload dus kan hem ook daarop zetten, Hij heeft idd aantal klappen gehad.
dan ben ik bang dat het een harde schijf crash is aangezien die klappe, nooit goed voor harde schijf.. maar goed je kunt proberen om windows op die externe schijf te installeren (is erg traag) als het werkt weet je dat harde schijf gecrashed is..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dergelijke melding verschijnt alleen als er geen mogelijkheid is om te booten.
Ik ga dus met Xenomorphh mee, schijf is overleden, probeer eens een andere.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2009 21:21 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sommige dvd spelers worden initieel niet goed herkend door de bios, waardoor ze niet op willen starten
heb je in de tussentijd een nieuwe dvd speler er in gehangen ? probeer een een hele oude
(mits de schijf wel werkt op een andere pc, als de schijf stuque is dan werkt het niet)

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 21-07-2009 21:22 ]

Iperf

• shakespeare
GJtje schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:20:
Dergelijke melding verschijnt alleen als er geen mogelijkheid is om te booten.
Ik ga dus met Xenomorphh mee, schijf is overleden, probeer eens een andere.
de cd moet die nog wel kunnen booten.. dan geeft hij in setup aan geen vaste schijf gevonden.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

shakespeare schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:22:
[...]

de cd moet die nog wel kunnen booten.. dan geeft hij in setup aan geen vaste schijf gevonden.
nee de setup kan ook deze melding geven als een schijf crashed aangezien de schijf misschien wel niet helemaal kapot is en gewoon herkent kan worden..

• shakespeare
Xenomorphh schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:24:
[...]

nee de setup kan ook deze melding geven als een schijf crashed aangezien de schijf misschien wel niet helemaal kapot is en gewoon herkent kan worden..
de setup geeft geen disk boot failure aan.

Hij moet sowieso booten van cd-rom. Daar begint het mee, klaar.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jos070 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:07:
Windows gedownload, en op cd/dvd gebrand? Heb je die cd/dvd dan ook bootable gemaakt? Zo niet, is dat waarschijnlijk je probleem.

Als je in de BIOS hebt aangegeven dat je cd/dvd-station als eerste boot-device hebt staan, kun je op dit moment nog niet zeggen of je harde schijf het probleem is. Dat kan wel als je bijv. bezig bent met de installatie, maar hij vindt geen partitie oid...

En je hebt wel betaald voor je Windows-download toch? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Icephase op 21-07-2009 21:32 . Reden: smiley ter verduidelijking van uitgangspunt dat TS dat wél gedaan heeft. ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

shakespeare schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:22:
De cd moet die nog wel kunnen booten.. dan geeft hij in setup aan geen vaste schijf gevonden.
Niks moet, de CD zélf moet dan wel bootable zijn. ;) Omdat dat tegenwoordig 'standaard' zo misschien zo is, zou ik er niet keihard van uit gaan.

• shakespeare
GJtje schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:33:
[...]
Niks moet, de CD zélf moet dan wel bootable zijn. ;) Omdat dat tegenwoordig 'standaard' zo misschien zo is, zou ik er niet keihard van uit gaan.
daarom zeg ik, pak ander cd'tje. ( ik ga ervanuit dat het cd'tje goed is haha ? )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG vandoen, het lijkt me eerder een Windows probleem of een harde schijf probleem dan iets dat je met cpu, mobo of mem te maken heeft.

Omdat het topic op een aantal punten niet voldoet aan het algemeen beleid gaat dit topic op slot. Ten eerste is je titel nietszeggend en veel te schreeuwerig. Daarnaast zie ik in de startpost geen specs en verder geen vermelding wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Neem dus eerst de FAQs in Opslagmedia & I/O Controllers en Windows Clients eens door en kijk of je daarmee je probleem kunt oplossen. Loop je dan nog tegen problemen aan dan mag je een nieuw topic openen, maar zorg ervoor dat het dan wel aan het beleid voldoet, zodat we je op een goede manier verder kunnen helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.