Toon posts:

Sandisk SDHC 32.0GB, Ultra II (15MB/Sec, Class 4) Secure Dig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon HF200 aangeschaft (in bestelling).
Dacht een 32Gb kaartje er bij te kopen. (kamera-express.nl en cameranu.nl vragen ongeveer 100 EUR voor dit kaartje) Maar alleen cameranu.nl geeft aan dat deze kaart niet geschikt is voor full-HD filmen. Alleen met 16Gb capaciteit bevelen ze een kaartje an voor full HD filmen ("Sandisk SD Video HD Ultra II 16GB").

Wie weet wat er per verschillende opname modus voor eisen aan het SD kaartje gesteld worden?
Ik lees nogal wat verschillende berichten hierover. Kan de 32 Gb alleen t/m een bepaalde opname modus gebruikt worden of helemaal niet?

De Canon heeft XP, LP, SP, FHD opname modi. Ik neem aan dat de FHD 24 Mps is.

Verwijderd

De nieuwe Sandisk UltraII kaarten zijn class2. Voorheen waren deze kaarten class4. HD filmen kan alleen op een class4 kaart (in de hoogste kwaliteit). De Sandisk Video HD bla bla kaarten zijn gegarandeerd class4. Ik zou dus een bestelling plaatsen voor alleen een class4 kaartje (even contact opnemen van tevoren).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb toch maar de 16 Gb versie voor Video aangeschaft. De klanten service van kamera-express beweerde wel dat het een class 4 is, maar bleef er een beetje 'omheen lullen' als ik rechtstreeks vraag of ik er Full HD maximale kwaliteit mee kan opnemen op de HF200 van Canon. Toch jammer van zo'n zaak.