Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista - Problemen met verplaatsen mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste....
Ik heb sinds een paar dagen een pc met vista erop, en kwam er net achter dat het onmogelijk is om bestanden naar een andere map (zelfde HD) te verplaatsen. Alleen al met de rechtermuisknop duurt het eeuwen voordat het menu (knippen - kopieren etc) tevoorschijn komt. En vervolgens crasht ie als ik m in de andere map heb geplakt... zeer vervelend, en aan de machine ligt het niet.

Het systeem is al volledig geupdate.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.. BVD!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Als het heel lang duurt voordat het contectmenu komt kan het zijn dat Vista nog bezig is de inhoud van de map te bekijken of te (her)indexeren. Hoeveel bestanden staan in je map?

Op zich is het verplaatsen van bestanden alleen maar het bijwerken van het bestandssysteem, er wordt geen nullen en enen naar een andere locatie geschreven.

Heb je al een checkdisk en defragmentatie uitgevoerd?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Kan je meer over de melding vertellen? Maak eens een screenshot van de melding? gebeurt het bij elke type bestand of bij een bepaald type zoals video bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m een tijdje zn gang laat gaan dan loopt windows explorer vast (WE reageert niet)

Het gaat om slechts 1 bestand, vind het nogal opvallend dat 'ie daar zoveel moeite mee heeft.
Ik heb 4 gig aan geheugen en een Intel Core 2 Quad Q9400 (2,66 GHz)...lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt.

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:00:
Als ik m een tijdje zn gang laat gaan dan loopt windows explorer vast (WE reageert niet)

Het gaat om slechts 1 bestand, vind het nogal opvallend dat 'ie daar zoveel moeite mee heeft.
Ik heb 4 gig aan geheugen en een Intel Core 2 Quad Q9400 (2,66 GHz)...lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt.
Je bent wel erg zuinig met het vrij geven van informatie. Wat voor type bestand is het? DLL/MKV/EXE etc Misschien ook handig om te vertellen van wat/voor het is. Maak een screenshot van de directory waarin het zich bevind

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval gaat het om een Exe bestand, maar heb het ook al eerder gehad met het verplaatsen van een afbeelding van bureaublad naar 'afbeeldingen'. Het duurt al eeuwen voordat ik wat zie als ik met de rechtermuisknop op een bestand klik, wat het ook is..ook kleine afbeeldingen ed.
Ligt dus niet aan een bepaald soort bestand waar ik een probleem mee heb, maar een algemeen probleem met alles wat ik ook maar wil verslepen :(

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:26:
In dit geval gaat het om een Exe bestand, maar heb het ook al eerder gehad met het verplaatsen van een afbeelding van bureaublad naar 'afbeeldingen'. Het duurt al eeuwen voordat ik wat zie als ik met de rechtermuisknop op een bestand klik, wat het ook is..ook kleine afbeeldingen ed.
Ligt dus niet aan een bepaald soort bestand waar ik een probleem mee heb, maar een algemeen probleem met alles wat ik ook maar wil verslepen :(
Heb je het al met virusscanner uitgeschakkeld geprobeerd?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

Reptile209

- gers -

Gaat het wel goed als je een file drag&drop-t met de linker muisknop? Zo ja, dan kan het best zijn dat een add-in op je contextmenu moeilijk loopt te doen. Welke software heb je geïnstalleerd die entries aan het contextmenu toevoegt?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1