nvidia kaart puur voor physx gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Is dat nou mogelijk ?
Ik lees heel veel verschillende dingen, maar wat ik mij gewoon afvraag is of ik een nvidia kaartje (8400gs, om echt heel goedkoop uit te zijn bijvoorbeeld, kan ook een 9500gt/9600gt zijn ofzo) naast mijn crossfire setup (2x hd4870) zetten, en die installeren alzijnde een pshyx kaartje ?

zo ja, hoe ga ik dan te werk, installeer ik echte physx drivers, of gewoon de forceware driver, en hoe stel ik hem dan in dat hij alleen voor physx bedoelt is ?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 17:35
volgens mij niet, want de drivers van nvidia werken alleen als er ook daadwerkelijk direct3d over die kaart heen gaat... Maar ik kan het fout hebben...

Even niets...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb geen idee of het werkt in combinatie met ATI videokaarten. Ik heb het wel eens geprobeerd met mijn 9800GT als main in het 1e PCI-e slot en een 8600GTS als PhysX in het 2e PCI-e slot. Maar ik kreeg er nul komma noppes prestatiewinst uit. Waarschijnlijk ergens iets verkeerd gedaan. Of het was een driver issue in mijn geval, de drivers hadden toen nog maar net ondersteuning voor PhysX

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Dat kan. Echter let op dat het met jouw configuratie niet onder Vista zal werken. Vista zal nl. je Nvidia kaart bestempelen als niet compatible met de ATI driver en uitschakelen. Op dat moment werkt Physx over je Nvidia kaart ook niet.

Onder Windows 7 gaat dat wel weer goed. Zelf getest met een onboard Nvidia kaart en een ATI 4850.

[ Voor 13% gewijzigd door Shuriken op 21-07-2009 21:48 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie