• A.Dragstra
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 16:59
Hallo,

Ik heb vandaag mij computer, in elkaar gezet.
Alles zit er in, maar hij werkt niet...
Mijn systeem:

Intel Core duo E8400
ATI Raedon Sapphire HD 4890
4GB Kingston Ram DDR 2
AO 400W Voeding
Asus P5k Se/Epu (Socket 775)
WD 500 GB HDD.
120mm casefan

Ik heb de handleiding doorgenomen(die bij het moederbord zat), alles nagecheckt.
Als ik hem opstart, blaast de voeding(zoals normaal), en gaat de fan draaien(zoals normaal).
Op het moment, waar je normaal het startscherm van ASUS ziet, een piep hoort, en vervolgens de bios voorbijkomt, gaat hij uit, en restart hij.
Hiermee gaat hij door.

Ik heb de pc tijdelijk uit de case gehaald, om hem in een andere te doen, achteraf bleek dat geen goed plan, omdat niet alles perfect paste(de kabeltjes moesten boven de vid kaart langs, ect.)
Toen heb ik hem weer terug gedaan, en ik weet 100% zeker dat er geen onderdelen beschadigd zijn.

Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:09 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

afstandsbusjes gebruikt? (en probeer eens zo minimaal mogelijk op te starten, 1 geheugenreepje, geen HD, geen extra hardware)

neem anders de opstarten en hangen troubleshooter eens door :)

-_-

• A.Dragstra
Waar staat die?
Hoe kan ik opstarten als ik geen HD gebruik, dan gaat hij toch niet verder?
Wat bedoel je met afstandsbusjes(Jumpers?)
Ik heb alles gelaten zoals het was voordat ik het verplaatste.

[ Voor 107% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 18:52 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

hier

afstandsbusjes zijn de ijzeren dingetjes tussen de achterplaat van je pc-kast en je moederbord. Die zorgen er normaal voor dat de contactjes aan de achterkant van je moederbord geen kortsluiting maken (door je moederbord op een afstandje te houden :))

en hij zal wel starten zonder HD, alleen niet doorstarten. De bios zul je moeten zien en ook dat hij geen opstartmedium kan vinden.

maar nu ik je startpost nogmaals gelezen heb snap ik niet alles meer...

Je hebt nieuwe hardware in een pc kast gebouwd? of had je een compleet systeem gekocht, die geprobeerd in een andere case te stoppen, toen de boel weer terug gestopt en nu werkt het niet meer?

edit:

Je ziet het bios scherm dus wel, en kan door op delete te drukken ook in de bios komen? (hij restart zodra hij het windows schermpje voorbij ziet komen?)

[ Voor 70% gewijzigd door M2M op 21-07-2009 18:57 ]

-_-

• A.Dragstra
Ik had al een poosje een PC, die stabiel was ect, maar ik wou kijken of die ook in een andere case zou passen, ivm latere uitbreidingen.

Ik heb van die afstandsdingen gebruikt(het mobo zit niet tegen de caseplaat aan).

Ik zal de HD even loskoppelen...
Voor de rest zou ik geen idee hebben waar het aan kan liggen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:58:
Ik had al een poosje een PC, die stabiel was ect, maar ik wou kijken of die ook in een andere case zou passen, ivm latere uitbreidingen.

Ik heb van die afstandsdingen gebruikt(het mobo zit niet tegen de caseplaat aan).

Ik zal de HD even loskoppelen...
Voor de rest zou ik geen idee hebben waar het aan kan liggen...
Zoals gezegd, begin met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• A.Dragstra
Het helpt alemaal niets...
Ik heb Hangen en Opstarten doorgelezen, en ik heb niets gevonden waar het aan zou kunnen liggen, aangezien hij het vanochtend nog deed...

Oke, WOW, ik dacht even dat er vonken vanaf kwamen, maar het waren de ledjes die in het donkere deel van mn case, en er gingen lichtjes van mijn vidkaart aan...
Vid kaart werkt, Optical werkt, 1 reepje RAM, geen HDD, fan werkt, voeding doet het ook... Processor, dat weet ik niet, maar ik heb er niet aan gezeten, alleen het moederbord met cpu erop, verplaatst..
Hij blijft doorgaan met aan en uit gaan.

[ Voor 127% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 19:05 ]

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 15:12
Mogelijk de bekende xp, herstart loop...
Zie je wel het Windows XP opstart scherm?

• A.Dragstra
Nope, ik heb net vista ultimate, legaal, hij werkte soepel, ik kom nog niet eens de tests voor bij, of het asus scherm, laat staan dat hij het besturings systeem opstart

• KoRnboy112
mogelijk dat je je bios instellingen naar default kunt resetten?

• A.Dragstra
Nee, ik kom daar niet, ik krijg zwart beeld, hij start niets op.

• KoRnboy112
Meestal zit er wel een jumper op het moderbord om het cmos te wissen, staat waarschijnlijk wel in je bios boekje

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:59:
Ik heb Hangen en Opstarten doorgelezen, en ik heb niets gevonden waar het aan zou kunnen liggen, aangezien hij het vanochtend nog deed...
je moet hem niet alleen doorlezen, maar dan gestructureerd gaan testen. Zonder harde schijf, met minder geheugen, etc etc. Testen dus!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• A.Dragstra
Wat moet ik daarmee? Ik heb zoiets gelezen...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:14:
Wat moet ik daarmee? Ik heb zoiets gelezen...
De bedoeling is dat je met tips aan de slag gaat, en met Google en de zoekfunctie aan de slag gaat. Dus niet gelijk vragen wat het is, maar zelf gaan kijken. Leer je veel meer van :)

• KoRnboy112
Het zijn meestal 3 pinnetjes en een jumper (blauw of zwart kapje over 2 pinnetjes). Je moet dan hem even voor een seconde of 2-3 op een andere stand zetten pin 2 en 3 ipv pin 1 en 2. In de handleiding staat welke pinnetjes je dan moet hebben

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Probeer het bios te resetten. Batterijtje een minuut eruit halen.
Kan ook via een jumper, moet je even in de handleiding kijken.

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:01
En als dat allemaal niet werkt kan je ook nog proberen om je BIOS te updaten

• A.Dragstra
Oke, ik snap je bedoeling, al gaat het me niet om het leren.
Daarom zei ik net, Vidkaart doet het, fan ook, opt. drive, HD kan ik het niet van zien, die is er nu ook af(beide gevallen geen resultaat), getest met 1 en 2 reepjes ram(levert niets op), en het moet kunnen met de instellingen zoals ze waren, dus daarom begrijp ik het niet.
Het enige wat niet zou kloppen, zijn de internal connections, de kabeltjes.
Die heb ik volgens de handleiding gevolgd.
Ik ben best ten einde raad, ben er al de hele dag mee bezig, en ik baal als een stekker.(vooral omdat het me niets heeft opgeleverd, en ik er alleen maar minder van ben geworden).
Ik probeer rustig te blijven, en stap voor stap te testen, maar volgens mij heb ik het meeste wel gedaan.
Voeding heeft altijd gewerkt, niet te weinig stroom, hij is niet zwaar belast geweest.
Hij piept ook niet als ik opstart.(neem ik waar).
FSB ect staat op default.
Bios instellingen waren goed.
Ik krijg nergens errors.

"Draaien de fans wel? Zo nee; zijn de PWR_ON en RESET connectors correct aangesloten? Check de handleiding van het moederbord. Anders is hoogstwaarschijnlijk de voeding of het moederbord kapot. Ook kan dit door een hangende reset-knop komen, maar dat komt weinig voor."

Hier moet ik op terug komen, ik heb geen SW Reset connector.
In principe zou dit niets moeten uitmaken, die had ik eerst immers ook niet.
Het zou ook kunnen dat het wel SW Reset is, maar dat de benaming verkeerd is, want ik heb namelijk 2 power leds, 1 die 3 pins breed is(met 2 pins), en eentje met 2 pins ...

Alle andere apparaten zijn ontkoppeld(muis, toetsenbord, cam).
Het enige wat erin zit zijn de voedings stekker, en het beeldscherm...
Vorder ik?

BIOS is up 2 date, ik zal nog even kijken wat jullie met de jumpers bedoelen(wat ik daarmee moet doen).

EDIT
Zoals ik al zei, ik heb nu ook echt geprobeerd, en getest of het werkte.(de troubleshooter)

[ Voor 5% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:03 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik meen mij te herinneren dat er in de guide bij dit soort gevallen word aangeraden om de voeding te testen (paperclip en dan wat doorlussen,lees dat even goed door!) en als die goed is het moederbord te starten zonder wat dan ook, zodat deze wel moet gaan piepen. Doet hij dat niet is je moederbord vrij zeker defect.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

trek alle kabeltjes eens los van de pwr on en de leds en start het mobo door even de pwron pinnen kort te sluiten. Als hij het dan wel doet weet je dat je ergens een fout hebt zitten in de aansluitingen

• A.Dragstra
Oke, ik kan wel janken , Ik kan niet meer vinden waar ik dat kan lezen... "paperclip en dan wat doorlussen"
Ik heb net een nieuw besturing systeem, legaal, (vista ultimate) alle drivers erop ect, ik dacht 'even testen' en nu werkt het niet meer.

Hoe test ik de voeding exact? Ik ben niet van plan kortsluiting te gaan veroorzaken, ik wees voorzichtig.

[ Voor 32% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:06 ]

• FastFred
  • Nu online
Afgezien van het feit dat die E8400 @ stock met die 4890 een bottleneck vormt van heb ik jou daar en 400Watt waarschijnlijk te weinig is voor een 4890 is er niks aan de hand.

Is het dan serieus nog helemaal niemand opgevallen dat:

1: de voeding van Aopen is, wat sowiezo een bagger merk is
2: die 4890 het moet hebben van een 400Wattertje dat met 80% zekerheid te weinig ampere op de 12 Volt lijn heeft (met Google kan ik de specificaties van die voeding nog niet vinden, maar ik blijf even zoeken)

Heb je de CMOS nu al eens geprobeerd te resetten? Ik vind het altijd makkelijker om, ipv het jumpertje te verzetten, gewoon de stroom van de voeding eraf (stekker eruit), CMOS batterij uit het moederbord halen, aan/uit knop voorop de pc 10/20 seconden inhouden, batterij weer terug plaatsen, stroom er weer op.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 21-07-2009 19:47 ]

• A.Dragstra
Ray, ik volg je niet... Welke 2 pinnen moet ik kortsluiten? met voedings kabel erin? geen idee wat ik doe als ik het ga doen... lijkt me niet bijster verstandig.

• A.Dragstra
Fred, hij heeft het altijd gedaan! zonder enige problemen, er is niets verranderd.

[ Voor 18% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:06 ]

• KoRnboy112
A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:43:
Fred, hij heeft het altijd gedaan! zonder enige problemen, er is niets verranderd.
Kan er niemand even langskomen (A)?
Waar woon je ergens..? ;)

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 20:09

SaN

Heb je gechecked of het moederbord geen contact maakt met de case? Misschien heb je hem verkeerd terug gezet.

edit: laat maar, ik zie dat je dat al gechecked hebt. Meestal zijn dit trouwens toch losse kabeltjes. Zelf ook wel eens een uur aan het zoeken geweest voordat ik erachter kwam dat ik de powerkabel van de cpu vergeten was...

[ Voor 51% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 19:49 ]

• FastFred
  • Nu online
A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:43:
Kan er niemand even langskomen (A)?
Excuses, de topicstart was niet helemaal duidelijk en had even geen zin om het hele topic door te snuffelen

Maar ik heb nog nergens gelezen dat je de CMOS ook daadwerkelijk gereset hebt. Dat helpt bij mij voor 95% van de reparatie gevallen die ik soms voorgeschoteld krijg.

Computer loskoppelen van netstroom, batterij eruit, aan/uit schakelaar 10/20 seconden inhouden, batterij terug plaatsen, stroom er weer op

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 21-07-2009 19:50 ]

• A.Dragstra
Geen probleem,
Heb hier ook geen verder test matriaal, ergens anders ook niet.
Daarmee bedoel ik om bijvoorbeeld betere voeding erop te zetten, ect.

[ Voor 23% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:07 ]

Verwijderd

de HD 4890 trekt 207 Watt idle en 287 Watt load, dan blijft er weinig prik, van je voeding, over voor de rest van je systeem.

• A.Dragstra
Die heeft niet veel nodig, en hij heeft er normaal genoeg aan.

• KoRnboy112
A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:51:
Geen probleem, excueses.
Ik woon in Meppel, ik wil best wat vergoeden, indien het probleem opgelost word.
Heb hier ook geen verder test matriaal, ergens anders ook niet.
Daarmee bedoel ik om bijvoorbeeld betere voeding erop te zetten, ect.
Sorry je woont niet bepaald langs mij deur (160km), als het niet te ver was had ik wel ff langs gereden..
Is het al gelukt met het bios te resetten?

• A.Dragstra
Nee, ik heb het niet voor elkaar gekregen, waar zou ik dat moeten doen? en wat los ik er mee op?
Ik bedoel hiermee te zeggen wat het voor gevolgen heeft voor mijn computer, want volgens mij is er niets mis met de bios. Wellicht zitten er stekkertjes verkeerd in?

• SaN

SaN

Wellicht, daarom moet je dat ook checken. Dat kan niemand hier zien natuurlijk. De stekkertjes van de power en de resetknop zijn nogal lastig om uit elkaar te houden op sommige moederborden/kasten, maar met jouw problemen lijkt het daar niet veel mee te maken te hebben. Het lijkt het meest op een niet (of verkeerd) aangesloten cpu powerkabel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wordt ook aangeraden om de hardware te vervangen door andere harware. Doe dat ook eens. Dat iets gewerkt heeft wil niet zeggen dat het nog steeds goed werkt. Je voeding kan ook stuk gaan. Nu is Aopen wel een A-merk, dus zou het in principe goed moeten werken, maar ook goede merken kunnen het op den duur begeven. Kwestie van een andere voeding erin prikken en kijken of het dan wel wilt werken.

Blijkbaar zit je nu ergens met brakke hardware, aan jou de taak om uit te zoeken welk onderdeel loopt te bokken, anders blijft het voor ons ook maar gissen.

• Ray

Ray

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:42:
Ray, ik volg je niet... Welke 2 pinnen moet ik kortsluiten? met voedings kabel erin? geen idee wat ik doe als ik het ga doen... lijkt me niet bijster verstandig.
je hebt waarschijnlijk een aantal stekkers gebruikt voor je aan knop en diverse ledjes. Wellicht heb je een led over je reset gezet of weet ik het. Als je nu al die kabeltjes los haalt. In het boekje kijkt welke twee pinnen voor poweron zijn en die even met elkaar verbind (dus even aantikken met een tang / paperclip. GEEN blijvende verbinding maken want dan gaat hij dus aan/uit )dan moet de computer op starten. Doet hij het dan goed weet je dus dat er iets mis is met de aansluiting van die kabels. Eigenlijk doe je hiermee niets anders dan de aan knop uitsluiten van het probleem. Soms kan een slechte verbinding zorgen dat een pc direct weer uitgeschakeld wordt (als dus bv de aan knop ingedrukt blijft)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 21-07-2009 20:18 ]

• A.Dragstra
Je hebt gelijk, Alleen geloof ik er niet in dat iets stuk is, omdat het relatief nieuw is.
Voedings kabel werkt 100%, anders gaat de voeding niet aan, volgens mij heb ik de stekkertjes er goed in.
Misschien kunnen jullie wel niet meer doen?
Suggesties wat ik verder nog kan doen? want verder kan ik het persoonlijk niet oplossen,(in men eentje) veronderstel ik.

The cake is a lie, indeed, so am I. (I guess so).

Het vervelende is, dat de pc voor de rest, qua software, gloednieuw is, en de bios is ook geupdate. Gisteren heb ik hem terug gekregen, en dat maakt het nog erger, omdat er veel tijd in is gestoken, voor niets, en niet voor hem.

• SaN

SaN

Je zou misschien een paar goede foto's kunnen maken van het moederbord met alles aangesloten. Misschien ook van alle kabels die uit je voeding komen die je over hebt...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:22:
Je hebt gelijk, Alleen geloof ik er niet in dat iets stuk is, omdat het relatief nieuw is.
Tja, dat is helaas geen garantie. Als je ziet hoeveel relatief nieuwe borden ik in handen heb gehad die gewoon volledig dood bleken te zijn.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
"Draaien de fans wel? Zo nee; zijn de PWR_ON en RESET connectors correct aangesloten? Check de handleiding van het moederbord. Anders is hoogstwaarschijnlijk de voeding of het moederbord kapot. Ook kan dit door een hangende reset-knop komen, maar dat komt weinig voor."

Hier moet ik op terug komen, ik heb geen SW Reset connector.
In principe zou dit niets moeten uitmaken, die had ik eerst immers ook niet.
Het zou ook kunnen dat het wel SW Reset is, maar dat de benaming verkeerd is, want ik heb namelijk 2 power leds, 1 die 3 pins breed is(met 2 pins), en eentje met 2 pins ...
Wat heb je met die 2 powerled-aansluitingen gedaan? Niet toevallig allebei aangesloten waarbij je het stekkertje die 2 pinnen breed is op de reset-pinnen gezet hebt?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 17:02
Eh power aangesloten op je videokaart?
Zie foto.

http://www.legitreviews.c...s/944/4890_power_8pin.jpg

Was ik namelijk ook vergeten op m'n 4850 en dan heb je inderdaad geen beeld 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door A3_h op 21-07-2009 20:26 ]

• A.Dragstra
Nope, ik zal dat nog ns proberen, vidkaart is aangesloten.
Ik zal foto's maken, cable management is nog niet begonnen, dat weet ik, maar daar gaat het allemaal niet om.
TERW DAN, ik heb daar geen ervaring mee, dus ik kan er niet over oordelen, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen, vannochtend speelde ik er nog op, nadat ik een nacht, alle programma's heb herinstalled ect.
Het kan niet aan de software liggen iig, en ook niet aan de bios.
Geen idee hoe ik het moederbord moet checken...

• A.Dragstra
Oke, HARDSTIKKE BEDANKT!

Hij is helemaal afgefikt, weg 1000 euro.
Nee, grapje.

Wel wil ik bedanken voor de goede en opbouwende hulp.
Hij werkt weer, nadat ik PWR LED uit de SW reset heb gehaald.
Moment geduld aub, ik update zo, even wat vorderingen bekijken.

[ Voor 81% gewijzigd door A.Dragstra op 21-07-2009 20:37 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:32:
TERW DAN, ik heb daar geen ervaring mee, dus ik kan er niet over oordelen, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen, vannochtend speelde ik er nog op, nadat ik een nacht, alle programma's heb herinstalled ect.
[...]
Geen idee hoe ik het moederbord moet checken...
Kijk eens in de troubleshooter, daar staat prima uitgelegd wat je daar aan kan testen en ook de tip dat je hem kunt vervangen mocht hij problemen geven.

We verwachten hier op z'n minst dat je dat ding doorneemt en daadwerkelijk iedere stap uitvoert. Het is niet om je te irriteren, maar zonder deze info kunnen we simpelweg niets.

• A.Dragstra
Het klopt, ik was erg in de war,
De PC is weer heel, in orde, in de oude case.
Ik had echt alles geprobeerd uit de troubleshooter, ben 1 uur mee bezig geweest vanmiddag, met het overzetten, en ik heb 4-5 uur hier mee zitten kloten.
Mijn conclusie is, dat ik dit in vervolg aan mensen over laat die me garantie bieden.
Alles werkt weer, met mn oude instellingen die ik gisternacht heb ingesteld.
Super bedankt, voor de goede service!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
A.Dragstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:34:
Oke, HARDSTIKKE BEDANKT!

Hij is helemaal afgefikt, weg 1000 euro.
Nee, grapje.

Wel wil ik bedanken voor de goede en opbouwende hulp.
Hij werkt weer, nadat ik PWR LED uit de SW reset heb gehaald.
Moment geduld aub, ik update zo, even wat vorderingen bekijken.
Als je die powerled-stekker op de reset-pinnen hebt aangesloten is het inderdaad niet raar dat ie continu blijft resetten nee.. :+

In ieder geval, jij hebt nu dus ook weer geleerd dat je niet altijd alle stekkertjes moet aansluiten. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• A.Dragstra
Whaha, ja maar ik heb ook nu nog 1 usb ding over, ik maak wel even een ander topic, want ik heb nog een probleempje met mn nieuwe case,(niet zoiets als dit, godzijdank).

• Ray

Ray

Ray schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:17:
[...]

je hebt waarschijnlijk een aantal stekkers gebruikt voor je aan knop en diverse ledjes. Wellicht heb je een led over je reset gezet of weet ik het.
"Hij werkt weer, nadat ik PWR LED uit de SW reset heb gehaald."

told you so :)

Volgende keer gewoon rustig blijven en stap voor stap opbouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 21-07-2009 22:12 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

Thandor

SilverStreak

Ray schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:11:
[...]
Volgende keer gewoon rustig blijven en stap voor stap opbouwen.
En altijd alle kabels verwijderen en alles zo kaal mogelijk maken bij het troubleshooten ;). Zelf heb ik ooit eens een raar probleem meegemaakt door een volledig correct aangesloten HDD LED'je :o. Zelfs de kleinste dingetjes kunnen namelijk de grootste problemen veroorzaken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1