Toon posts:

Problemen met sapphire 4890 toxic aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb kort geleden een nieuwe grafische kaart gekregen (sapphire HD 4890 toxic) en nu heb ik wat problemen met het aansluiten. Voor de HD 4890 heb je namelijk een 6 pin en een 8 pin nodig die naar de voeding gaan. Ik heb bij mijn voeding een 8 pin kabel gekregen dus dat is geen probleem. Wat wel een probleem is, is echter de 6 pin kabel.

Er zit wel een 6 pin kabel bij maar aan de andere kant is het een 8 pin waar maar 6 sloten van bezet zijn. Nou heb ik aan verschillende mensen gevraagd of ik de 6 pin kant in de grafische kaart kan steken en de 8 pin dan in een 8 pin slot op de voeding kan doen. Ik heb tot nu toe echter alleen te horen gekregen dat het geen goed idee is vanwege het verschil in spanning.
Nou vraag ik mij af, waarom is er uberhaupt een kabel met een 6 pin aan 1 kant en 8 pin (waarvan 6 ''sloten'' bezet zijn) aan de andere kant als dit alleen maar problemen met spanning op gaat leveren?

Ik heb overigens bij de winkel MyCom gevraagd of deze kabels los te koop zijn maar er werd mij verteld dat ze alleen bij voedingen geleverd worden.

Kan iemand mij hiermee helpen of wat informatie over geven? Ik weet dat de uitleg eventueel wat vaag is en ik wist niet zeker of ik hier nou een nieuw topic voor moest maken of het gewoon in het 48xx topic moest vragen. Maar het kan geen kwaad om te proberen denk ik ^.^