Toon posts:

Opvolger GTX295

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Verwijderd

Topicstarter
Guru's,

Beestje begint weer eens wat te stotteren bij de nieuwere games, dus wordt weer eens tijd om te upgraden.

Gezien de ervaringen de laatste twee keer (waarbij er een nieuwe serie/versie kaarten uitkwam nadat ik net gekocht had 8)7 ), leek het me zinnig eens te onderzoeken hoe het ervoor staat bij de vrinden van Nvidia. Kan helaas weinig (lees niks) vinden over opvolgers van de GTX295 danwel GTX2 serie.

Heeft iemand hier toevallig ergens lucht van gekregen?

Alvast bedankt voor je tijd,

-Rem

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

De GTX295 is nog steeds de snelste kaart die er is op het moment, ATI komt tegen het einde van dit jaar met hun nieuwe reeks kaarten en bij nVidia zal dit een stuk langer duren (einde Q1 begin Q2 2010).

Maar deze kaart zou zeker de nieuwe games (met SLI ondersteuning) goed moeten draaien.
Het enige spel dat misschien problemen zal veroorzaken is GTA IV.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle update. Gaan we morgen maar weer eens shoppen.

-Rem

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lees ik het goed? Je hebt een GTX295 maar je wilt meer prestaties? Het enige wat op dit moment nog sneller is is om er nog een GTX295 bij te zetten, maar dan heb je quad-Sli en dat schaalt nogal slecht dus zou ik niet doen. Of je moet op Ati willen overstappen, 2xHD4890 is waarschijnlijk nog wat sneller.

Ligt het trouwens niet ergens anders aan dat games niet vloeiend lopen? Processor o.i.d.? Ik kan me niet voorstellen dat een GTX295 onderpresteerd.

(of bedoel je dat je een GTX295 wilt kopen, en nu iets tragers hebt? lijkt me achteraf aannemelijker :P. Ja, dan is de GTX295 voorlopig het snelste van nVidia, maar Ati komt waarschijnlijk rond september met DX11-kaarten.)

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 21-07-2009 18:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste inderdaad, heb nu een dual 8800GTS :P

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:59:
Het laatste inderdaad, heb nu een dual 8800GTS :P
G80 of G92? G92 in SLI kan toch nog wel goed meekomen?

Verwijderd

Topicstarter
G92, doet het wel, maar begint te schokken - dus tijd om wat BTW terug te vorderen van Ome Belastingdienst en in wat nieuwe hardware te investeren :)

Zit te denken aan:
ASUS P6T Deluxe V2
Intel Core i7 920
Asus GTX295
en 12mb DDR3 geheugen, twijfel nog een beetje over type/merk op het moment (suggesties welkom).

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
ik hoop dat je 12GB bedoelt :9

Verwijderd

Dan zou ik eerder voor 4890 CF gaan. Over het algemeen presteert dat iets beter als de GTX 295 (en loopt meer uit bij hogere resoluties) en het is goedkoper. Zelfs 4890 CF met OC kaartjes is nog goedkoper dan de goedkoopste GTX 295.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:30:
Dan zou ik eerder voor 4890 CF gaan. Over het algemeen presteert dat iets beter als de GTX 295 (en loopt meer uit bij hogere resoluties) en het is goedkoper. Zelfs 4890 CF met OC kaartjes is nog goedkoper dan de goedkoopste GTX 295.
en het heeft DX10.1, dus de prestaties lopen nog verder uit als DX11 binnenkort komt.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Dan moet TSer wel weer een ander moederbord kopen (draait nu SLi dus....). Is zeker te doen, maar is het dat waard?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paprika schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:18:
Dan moet TSer wel weer een ander moederbord kopen (draait nu SLi dus....).
Op dat mobo kan ook CF. O-)

Oh, wacht, ik keek naar het mobo wat de TS noemde als potentiële upgrade... nouja, misschien kan het, maar ik weet niet welk mobo je nu hebt, kan je zo op de site van de fabrikant zien in ieder geval.

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 21-07-2009 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb altijd zo'n AMD gevoel bij ATI kaarten; zo'n "net niet" zeg maar.

Ga wel eens ploegen in 4890CF, kijken wat dat beestje kan en doet :)

Bedankt wederom!

Als men nog adviezen heeft omtrent merk/type qua geheugen in deze setup hou ik me aanbevolen. Zie heel veel verschillende versies Kingston, OCZ en Corsairs namelijk; moeilijk kiezen.

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:19
Ati kaarten zijn gewoon heel goed hoor, vooral de prijs/prestatie waarde.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:30:
Heb altijd zo'n AMD gevoel bij ATI kaarten; zo'n "net niet" zeg maar.
Dat heb ik nu met nVidia, ik had in mijn oude pc een DX9-kaart die eigenlijk niet zo goed was in DX9... Nouja dat zegt niet zo veel, maar het geeft aan dat beide merken wel eens iets fout doen maar zeker ook iets goed kunnen doen. De HD4xxx-serie vindt ik persoonlijk van een hoger niveau dan de GF2xx-serie. Met name dat nVidia steeds achterloopt met DX, en dat ze al 3 series lang hun chips niet vernieuwd hebben. (staat als enige tegenover dat HD4xxx iets meer verbruiken per prestatie)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nVidia nieuws kun je hier teruglezen:
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 37

Voortaan aub zelf op zoek gaan voor je een topic opent (en als je er niet uitkomt, duidelijk laten zien waar je zelf gezocht hebt in je topicstart)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.