• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 21:03
Ik en mijn vriendin hebben gisteren een vakantie geboekt bij Jiba voor de 24e. De prijs was 470 euro per persoon, het betrof een aanbieding. Mijn vriendin heeft de boeking gedaan en is er zeker van dat de prijs op het laatste formulier, waar je akkoord op moet geven om de boeking te bevestigen, nog steeds 470 euro pp was. Ze heeft dit ook nog naar mij geroepen, ik zat namelijk ergens anders in de kamer. Ze vroeg mij dus of ze hem moest bevestigen.

Nu heeft ze die dag een mailtje gekregen met de bevestiging maar daar is de prijs ineens 580 euro pp. Dit mailje las ze pas vandaag. Nou heb ik gebeld met Jiba, maar die zeggen dat het uitgesloten is dat de prijs op het laatste formulier voor akkoord anders was dan de prijs in de bevestigingsmail. Hierdoor kan ik de reis niet meer annuleren en mag ik hem zelfs niet omboeken naar een andere bestemming. ook de prijs wordt uiteraard niet meer aangepast.

Kan ik hier wat mee? Zit er bijvoorbeeld een optie in firefox waar ik die bevestiging nog kan zien. Andere mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan je firefox offline zetten en in je history/geschiedenis kijken, maar de kans is klein dat net die pagina er nog in staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Les 1 wat ik altijd doe bij zulke schermen, printscreen :)
Maargoed, was dit expliciet prijs per persoon of totaalbedrag / 2?

En die aanbieding, hoe staat die nu op de website?

En volgens mij werkt koop op afstand iig niet voor reizen.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 21-07-2009 17:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Probeer nog een keer te boeken maar dan niet op bevestigen drukken, en check de prijs.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toevallig administratiekosten en boekingskosten bij?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je hebt toch gewoon je wettelijke bedenktijd? http://www.anwb.nl/binari...ijzers/rhw_bedenktijd.pdf

edit: oh nee
U kunt als koper geen gebruik maken van het herroepingsrecht in de volgende gevallen;
...
• voor georganiseerde reizen.

[ Voor 37% gewijzigd door axis op 21-07-2009 17:13 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vliegtaxen / belastingen / heffingen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
axis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:12:
Je hebt toch gewoon je wettelijke bedenktijd? http://www.anwb.nl/binari...ijzers/rhw_bedenktijd.pdf

edit: oh nee

[...]
Geld niet voor:
voor georganiseerde reizen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• SaN
Nee, alles was inclusief. De prijs is nu wel verhoogd, ook voor de reis die wij geboekt hebben ookal is hij nu grijs. Ik denk er zelf aan om te vragen aan Jiba naar een overzicht van de prijswijzigingen. Misschien is de prijs een paar seconden voor het klikken op de bevestiging knop nog gewijzigd. Dit is tot nu toe het enige wat ik nog kan bedenken.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Geen enkele mogelijkheid dat je vriendin zich vergist?

In 9 van de 10 gevallen in de prijs in het laatste overzicht hoger, omdat dan alle reserverings-, administratie- en overige kosten worden bijgeteld. In 9 van de 10 gevallen ontvang je ook een bevestigingse-mail met datzelfde overzicht. Heb je die niet gehad?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
470+20 (reserveringskosten)+3 (calamiteiten)=493 euro. Geen flauw idee of Jiba op de site prijzen zonder BTW neerzet (geen zin om verder op die site te kijken), maar 493 euro +19%BTW = 587 euro

• SaN
Inderdaad eigenlijk geen mogelijkheid dat mijn vriendin zich vergist, ze heeft het nog bevestigd naar mij toe 1 seconde voordat ze op bevestigen heeft geklikt.

Ik heb uiteraard al naar al die bijkomende kosten gekeken, maar dat was echt (bijna) allemaal inclusief. er kwamen inderdaad reserveringskosten bij en nog iets wat van de 470 euro voor de reis 485 maakte. Het feit dat dezelfde reis nu ineens op 580 euro staat zegt voor mij ook wel genoeg.

Ik maak zelf ook vaak screenshots van dit soort formulieren, helaas zat ik op dit moment niet zelf achter de PC.

[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 17:32 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb jij zelf ook nog de prijs gezien (een paar uur daarvoor ofzo) of was je vriendin de enige die die 470 had gezien?
En niks kunnen vinden in je offline data van je browser?

• SaN
Ik heb de prijs zelf inderdaad meerdere keren gezien die dag. en er ook zelf nog op geklikt. De prijs was maximaal een kwartier voor de uiteindelijke boeking nog 470 euro.

Met offline browsen kom ik er niet op. Ik zie wel iets staan in de geschiedenis met "bookingform", maar die kan ik niet openen in de offline modus.

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 17:40 ]

• Master__R
  • Laatst online: 23-01 15:13
Misschien heeft je vriendin uiteindelijk op een andere datum / ander bedrag gekeken.

Jiba is nogal een groot bedrijf waar een grote organisatie achter zit (sundio groep geloof ik). Die gaan zich echt niet bezighouden met oplichtingspraktijkjes ofzo. Zeker niet voor dit soort bedragen.

Ik denk dat je verkeerd hebt gekeken. Vind het eerlijk gezegd wel vreemd dat je niet op het bevestigingsmailtje wacht voor een boeking van een vakantie.

EDIT: zit trouwens even bij mijn boeking te kijken, en daar komt nog halfpension kosten en reserveringskosten bij.
Is dit niet het geval bij jou?

[ Voor 14% gewijzigd door Master__R op 21-07-2009 17:50 ]

• SaN
De topictitel is inderdaad misschien wat misleidend. Ik denk ook niet dat ze me in eerste instantie op hebben willen lichten. Maar ik acht het dus goed mogelijk dat er een prijswijziging heeft platsgevonden vlak voordat mijn vriendin op "bevestigen" heeft geklikt. In mijn optiek zou Jiba dit moeten kunnen zien, maar vooralsnog wilde ze daar niks over zeggen.

Dat jij het vreemd vind dat we niet op een bevestigingsmailtje wachten voegt niet zo veel toe en verandert weinig aan de zaak. Hij was op dat moment net zo goed vastgelegd als nu.

Edit: Nee, inclusief reserveringskosten kwam het bedrag nog steeds onder de 1000 euro. Geen half pension.

[ Voor 9% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 17:57 ]

• Master__R
SaN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:54:
De topictitel is inderdaad misschien wat misleidend. Ik denk ook niet dat ze me in eerste instantie op hebben willen lichten. Maar ik acht het dus goed mogelijk dat er een prijswijziging heeft platsgevonden vlak voordat mijn vriendin op "bevestigen" heeft geklikt. In mijn optiek zou Jiba dit moeten kunnen zien, maar vooralsnog wilde ze daar niks over zeggen.

Dat jij het vreemd vind dat we niet op een bevestigingsmailtje wachten voegt niet zo veel toe en verandert weinig aan de zaak. Hij was op dat moment net zo goed vastgelegd als nu.

Edit: Nee, inclusief reserveringskosten kwam het bedrag nog steeds onder de 1000 euro. Geen half pension.
Sorry, bedoelde er niets mee hoor. Je hebt gelijk wat dat betreft. Blijft wel vaag dan als er ook geen andere kosten bijkomen...
Ik zou nog eens boos bellen en vragen naar een manager ofzo. Moet toch wel mogelijk zijn om het om te boeken na 1 dag.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Master__R schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:26:
Ik zou nog eens boos bellen en vragen naar een manager ofzo. Moet toch wel mogelijk zijn om het om te boeken na 1 dag.
Niet lullig bedoeld, maar met 0,0 bewijs?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SaN
Dat is dus het probleem. Ik kan niks bewijzen. Met gegevens van Jiba misschien wel, maar of die dan juist zijn als ik ze al krijg...

Aan de andere kant komen zij ook niet met bewijzen dat het wel klopt.

[ Voor 21% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 19:07 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou zeggen, fuck die 220 euro, je gaat toch op vakantie. Volgende keer lekker bij een andere toko boeken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je niets kunt bewijzen dan houdt het op. Je kan wel melden dat het een dag eerder 110 euro goedkoper was, maar zonder bewijs heb je geen poot om op te staan.
Aan de andere kant komen zij ook niet met bewijzen dat het wel klopt.
Zij hoeven niets te bewijzen, het is aan jou om te bewijzen dat zij je voorliegen. :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 21-07-2009 19:12 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SaN
The Killer: Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen ja... Morgen nog maar eens beter vragen of ze kunnen kijken hoe laat de boeking geregistreerd is en hoe laat de prijswijziging is doorgevoerd.

Pven: Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Maar in principe ben je ook niet in staat om op normale wijze bewijzen te verzamelen uiteraard. Het enige bewijs wat ik zou kunnen hebben zou een screenshot zijn, maar hoeveel mensen maken er nou een screenshot van hun boeking? Waarschijnlijk alleen tweakers.

Het zou dan toch op zijn minst prettig zijn als ze mij uit zouden kunnen leggen hoe zoiets kan gebeuren.

[ Voor 53% gewijzigd door SaN op 21-07-2009 19:15 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is er geen vergelijkingssite waar jouw rijs ook op weergegeven staat? Zij houden vast wel een history met prijswijzigingen bij.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SaN schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:13:
Pven: Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Maar in principe ben je ook niet in staat om op normale wijze bewijzen te verzamelen uiteraard. Het enige bewijs wat ik zou kunnen hebben zou een screenshot zijn, maar hoeveel mensen maken er nou een screenshot van hun boeking? Waarschijnlijk alleen tweakers.
Ik ken genoeg mensen die, op mijn aanraden, screenshots maken van online aankopen. Zo voorkom je dat je dus genaaid wordt, want dit soort dingen gebeurt echt te vaak.
Het zou dan toch op zijn minst prettig zijn als ze mij uit zouden kunnen leggen hoe zoiets kan gebeuren.
Ik voorspel je: 'meneer, die prijs is de afgelopen week niet gewijzigd' ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Master__R
SinergyX schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:28:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar met 0,0 bewijs?
Waarom niet, sommige bedrijven leveren ook nog wel eens een beetje service. Ik zeg ook niet dat hij geld terug krijgt ofzo, maar omboeken moet toch mogelijk zijn?

• SaN
pven schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:18:
[...]

Ik ken genoeg mensen die, op mijn aanraden, screenshots maken van online aankopen. Zo voorkom je dat je dus genaaid wordt, want dit soort dingen gebeurt echt te vaak.

[...]

Ik voorspel je: 'meneer, die prijs is de afgelopen week niet gewijzigd' ;)
Wat ik bedoel te zeggen is dat het geen standaardprocedure is, voor de meeste mensen die een reis boeken, om een screenshot te maken van het laatste boekingsformulier. Jiba geeft bijvoorbeeld niet aan "Maak een screenshot van dit scherm om er zeker van te zijn dat alles goed gaat". Zo kun je dus later niet op een "normale" wijze bewijzen dat er iets mis is gegaan.

Ze kunnen niet zeggen dat de prijs niet is veranderd. Zoals ik al aangaf was de prijs, 100% zeker, 15 minuten voor de boeking nog 470 euro. Ze kunnen me natuurlijk wel de prijswijzigingen onthouden en dan heb ik geen poot om op te staan inderdaad. Erg jammer.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG-> SF
Pagina: 1