Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik wil graag een nieuw systeem laten samenstellen voor mijn bedrijf. Ik zie dat het tegenwoordig hard gaat qua processoren en ik moet tot grote schaamte bekennen dat ik werkelijk de bomen door het bos niet meer zie.

Ik heb navraag gedaan bij diverse hardware leveranciers en iedereen roept iets anders, daarom hoop ik dat jullie deskundigheid mij verder kan helpen.

De situatie is als volgt.

Ik heb momenteel een server staan met Windows Server 2003 met 2 x Intel Pentium 4 3.6Ghz processoren. Wij maken echter veelvuldig gebruik van SQL server en met name de processoren laten het momenteel een beetje afweten qua performance.

Ik wil dan ook overstappen op een nieuwe server maar zoals ik al eerder zei, ik heb geen flauw benul wat al die toestanden dual core, quad core, xeon en i7 allemaal inhouden. Er wordt in elk geval veel beweerd en ik wil graag zekerheid of die beweringen ook daadwerkelijk juist zijn.

Tweetal beweringen waar ik verschillende antwoorden op krijg:

1 x Intel Core2Quad Q8200 is sneller dan 2 x Intel Pentium 4 3.6Ghz processoren.
1 x Intel Core i7 920 2.67 is sneller dan 2 x Intel Pentium 4 3.6Ghz processoren.

Ik weet dat de performance van de gehele configuratie afhangt, maar stel beide beweringen bevinden zich in eenzelfde configuratie zijn deze beweringen dan waar?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
2x een 3.6 ghz Pentium 4? Ik denk dat er 1 processor inzit die HT heeft. Om te beginnen, ja een Core2Quad of een Core i7 zijn sneller dan een Pentium 4 3.6 ghz.

Als het voor een bedrijf is zou ik eerder contact opnemen met bijv. HP of Dell mbt support en garantie. Voor derest weet ik niet wat er momenteel allemaal op draait en hoeveel dat over een paar jaar zal zijn. Een nieuwe server koop je uiteraard ter vervanging maar ze moet toch een aantal jaren weer meekunnen.

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:23
Ik vermoed dat beide processoren aanzienlijk sneller zijn dan de dubbele Pentium 4, maar als je een degelijk beeld wilt van de prestaties van deze CPU's, moet je je niet tot een verkoper wenden. ;) Zoek voor deze producten wat reviews/benchmarks op en je moet er best uit kunnen komen, schat ik.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:05
je kan kijken naar het moederbord Asus Z8NA-D6 Kan je een CPU erin zetten bv X5550
En als je in de toekomst nog meer rekenkracht nodig heb prik je er nog een bij.

<GOT>DrOPje #2516

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik denk, zoals Frankie al zegt, dat het om één fysieke processor gaat met HyperThreading (virtuele dualcore).
Ik zou zeggen, kijk naar en vergelijk benches van verschillende processoren.
Je moet in ieder geval gaan kijken naar het hogere segment.

De CPU's van AMD zijn zeker niet slecht, vergeleken met een Core 2 Duo, Core 2 Quad, of een i7.
Maakt prijs voor jou niet zo veel uit, ga je misschien beter voor een heavy i7 of C2Q, maar als dat wel uitmaakt kijk je misschien beter naar een AMD Phenom II of een Core 2 Duo.

Je moet er trouwens ook rekening mee houden of je applicatie wel Dual-core's ondersteund.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.