Toon posts:

Modem accepteerd maar 1 verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen Inhoud!

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 21:21 ]

Verwijderd

Modem ziggo - lan kabel - router (dhcp) - lan kabel - pc 1
- lan kabel - pc 2

Zo zou je het moeten instellen en beide pc's op dhcp zetten desnoods een ipconfig /release /renew geven.
stel in de router de dhcp range in zet mac filtering uit.
Dat zou moeten werken imo

Kun je een ipconfig /all van beide machines hier posten als deze beide zijn aangesloten?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou... je moet wel je internet verkeer routeren... een switch doet dat niet, een router wel

Het Ziggo-modem prop je met een kabel in de WAN poort op de router, de rest op de LAN-poorten.

Ey!! Macarena \o/

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Heb je niet per ongeluk beide pc's hetzelfde IP-adres gegeven?

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15
Ziggo geeft 1 publiek IP adres uit aan een apparaat dat aan het modem verbonden is, en dat gebeurt uitsluitend met 1 apparaat waarvan het zgn. MAC-adres moet kloppen. Je hebt op PC1 ooit een keer moeten aanmelden bij Ziggo via een CD ofzo, daarmee is het MAC-adres van PC1 geregistreerd bij Ziggo, en alleen dat ene MAC-adres krijgt een IP adres van Ziggo.

Om meer dan 1 PC te kunnen laten internetten moet je dus verplicht een router gebruiken, en die moet je dan instellen om het MAC adres van PC1 te gebruiken (MAC-cloning of MAC-spoofing heet dat in de setup van die router)...

Dan krijgt de router het IP adres van Ziggo, en via de LAN of WLAN kunnen dan al je PC's aangesloten worden...

Succes :)

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03 09:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, en ben tot de volgende conclusies gekomen:

-Het modem van ziggo (zwart, motorola) accepteert maar 1 MAC-adres,
-Met een switch of hub kun je geen 2 pc's werkend krijgen.
-Met een DHCP router was mijn probleem opgelost.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Geen Inhoud!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 21:21 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Elke keer als je MAC adres verandert moet je modem een reboot krijgen. Eurodocsis providers in NL werken tegenwoordig niet meer met MAC-registratie, maar je modem moet dus wel weten voor welk apparaat ie moet gaan staan bridgen.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-03 18:44
Zoals hierboven al gezegt is, koop een router en je probleem is opgelost.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Tsja.. Dus toch een router halen gezien je wrs. niet meerdere buiten-IP's krijgt.

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15
@_JGC_

Aha, dus als het goed is kom je dan gewoon ermee weg om een normale router aan te sluiten, en dan het Ziggo kabelmodem 1x te rebooten, en dan zou het moeten werken?

Goed nieuws voor de OP, dat moet dan maar gebeuren lijkt me :P

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

Verwijderd

Gameboy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:58:
@_JGC_

Aha, dus als het goed is kom je dan gewoon ermee weg om een normale router aan te sluiten, en dan het Ziggo kabelmodem 1x te rebooten, en dan zou het moeten werken?

Goed nieuws voor de OP, dat moet dan maar gebeuren lijkt me :P
Yes dat is voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Ik heb een simpele router gehaald, Ziggo Modem gereboot en internet werkt op allebei de PC's!

Bedankt Tweakers leden!
Pagina: 1