airflow in een cosmos 1000

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
beste mensen,

met dit weer heeft mijn cpu en hdds het nogal moeilijk aangezien het zo 27 graden blijft op mijn kamer.
nu is het iets minder weer maar dit gaat nog veranderen aangezien de zomer nog maar net begonnen is.

heb een plaatje erbij gedaan om mijn kast te laten zien zoals hij nu is.

heb wat vraagjes hierover wie kan mij helpen?

http://img13.imageshack.us/img13/3804/jorispc.jpg

moet de fan op de cpu heatsink blazen of zuigen? en de 120mm fans in de case erachter omgewisseld worden?

tevens iemand nog andere hints of verbeteringen?

nog een plaatje van de kast zelf:

http://www.imgx.org/pfiles/7020/othersideopen.jpg

alle 6 de 120 mm fans worden vervangen voor deze:

Scythe ULTRA KAZE 120 Mm, 3000 RPM, Zwart

deze doen 226m3/h en worden aangesloten op een Zalman ZM-MFC1 Plus Zwart, 5,25 Inch

[ Voor 19% gewijzigd door jorisw86 op 21-07-2009 15:36 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voorzover ik kan zien zit je airflow wel snor. De cpu-fan montage moet je zelf eventjes proberen, ervoor, erachter, of misschien geen! (dat zou cool zijn natuurlijk). Normaalgezien maakt het niet veel uit of ie ervoor of erachter staat, behalve als dat specifiek zo aangegeven staat. Maar dus het meest frequent gebruikt is aan de rechterkant van je cooler, blazend van rechts naar links ( op je plannetje).

Als je alles installed hebt, post je even de temps, dan weten we meer 8)

Edit: Misschien kun je je voeding omdraaien, dat je ineens warmte van je onderste vidkaart mee naar buiten neemt, maar dan moet je je hele hdd bay afsluiten van de bovenkant en eigenlijk een apart compartiment makensamen met je vidkaarten. Een plaatje karton will do the trick! 'T enigste prob is dan dat je bovenste vidkaart weinig koeling krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door diedazz op 21-07-2009 18:37 ]

Get Airflow, save the world.

• jorisw86
bovenste videokaart is idle 58 onderste 51 dus dat valt nog wel mee.

psu heeft gat in de kast waaraan die koude lucht aanzuigt dus dat ga ik niet omdraaien.

maybe een 120 onder me hddbay zien te krijgen daar zit ook zo gat in de kast.

• ImpactMaster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2023
Als het niet nodig is zou ik de harddisks niet zo dicht op elkaar zetten, liever een lege bay er tussen.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
je ventilator van je cpu koeler kan je het beste aan de rechterkant zetten en er van rechts naar links doorheen laten blazen, als je nog een koeler hebt die je aan de linkerkant zet dan moet je deze de lucht er van rechts naar links doorheen laten zuigen.

• jorisw86
die fan die boven de hdd cage hangt is beter om te laten blazen op de hdd of toch zuigen?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jorisw86 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:19:
die fan die boven de hdd cage hangt is beter om te laten blazen op de hdd of toch zuigen?
Niet op de hdd's blazen, heeft geen enkele zin. Je moet de warme lucht tussen de hdd's uit trekken, en niet laten 'stikken' door de warme lucht verder eronderin te duwen zodat het via een andere fan alsnog naar boven trekt.

Get Airflow, save the world.

• jorisw86
de nieuwe cooling fans en cpu cooler zijn geplaatst.

moest wel nieuw geheugen kopen anders paste hij niet.

idle temps na 1 uur in windows zijn van 60/65 terug gegaan naar 40.

hdd temps van 45 naar 25 met de 6 ultra kaze fans van scyth.
Pagina: 1