[Office 2007] Draaien op Mac onder MacOS

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Ik heb al enige tijd een Mac en ben erg tevreden over de werking. Er is echter 1 ding waar ik me enorm aan erger, en dat is Office 2008 voor de Mac. Wat een draak van een programma, het duurt eeuwen om dingen te vinden, er zijn minder functies etc. Vooral Word is echt een ramp, dus ik wil weer gewoon naar Office 2007.

Eerste optie, windows installeren, valt gewoon af. Overige mogelijkheden:
* Office 2007 onder Wine
* Office 2007 onder Crossover
* Office 2007 onder VMware Fusion
* Office 2007 onder parallels.

Wat werkt het beste als je ALLEEN maar Office wil draaien vanuit je Mac, en voor de rest NIETS? Kosten zijn geen probleem, ik heb een licentie voor Office 2007 en Crossover, en VMware en Parallels zijn ook niet heel duur.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Kettrick

Rantmeister!

Office 2007 staat als platinum op WineHQ, heb je al geprobeerd of het werkt ?
Crossover is gewoon wine met een beetje voodoo, zou ik niet aan beginnen als wine gewoon werkt :)

Verwijderd

Rudy_V schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:
Wat een draak van een programma, het duurt eeuwen om dingen te vinden, er zijn minder functies etc.
Dat is naar mijn mening wennen... gebruik office 2008 zo af en toe en in het begin was het zeker zoeken maar daarna zijn je meest gebruikte opties gevonden (bij mij dan). Maar goed het is je eigenkeus natuurlijk :). Verder zou ik kiezen voor VMWare, gebruik ik heel veel voor werk en dit draait prima op de Mac. Moet ik wel zeggen dat ik de andere software niet heel veel gebruikt heb.

Verwijderd

Apple heeft hier toch een eigen oplossing voor? Notes meende ik. Ik ken heel wat mensen die hier heel tevreden mee zijn.

Met VM of Paralels zul je altijd ook nog een Windows systeem moeten hebben draaien en dan wordt het toch weer redelijk zwaar (en traag).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 13:54 ]

Verwijderd

Vmware komt over het algemeen beter uit de test dan de nieuwe Parallels, maar zou denk ik toch eerst naar wine of crossover kijken, scheelt wat GB's aan installatie en start sneller op, neemt minder geheugen in beslag. Ik ben zelf uiteindelijk overgeschakeld naar iWork 09, is veel sneller dan Office 2008 for mac, leuke bonus is een ingebouwde layout editor a la publisher, inDesign. Ik ben van plan ook eens naar google docs te kijken, zijn veel mensen enthousiast over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:53:
Apple heeft hier toch een eigen oplossing voor? Notes meende ik. Ik ken heel wat mensen die hier heel tevreden mee zijn.
Ja Pages is dat, onderdeel van iWork

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het grote nadeel van Pages is dat het compatible is met Pages. Niet met de rest van de wereld die nog altijd vastgeroest zit aan Microsoft Office.

Het meest platformonafhankelijk - en gratis - is Open Office (werkt sinds 3.0 ook out-of-the-box prima op de Mac, geen NeoOffice meer nodig).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:03:
Het grote nadeel van Pages is dat het compatible is met Pages. Niet met de rest van de wereld die nog altijd vastgeroest zit aan Microsoft Office.
Is niet helemaal waar, over het algemeen is het redelijk compatible met Office. Echter wil het soms nog wel eens voorkomen dat de gehele layout verknald word...

I am the great Cornholio!

• M_V
Ik heb het weleens onder Crossover gedraaid, maar ik was eigenlijk niet echt impressed. Dus ik vroeg me af of bijvoorbeeld parallels sneller zou zijn.

Office for mac vind ik erg ruk, alles is inderdaad wel te vinden, maar gewoon langzaam. Bijvoorbeeld layouten van een tabel of stuk tekst gaat onder Office 2007 in met 1 knop die ook nog eens intuitief is, op de Mac heb je dat menu rechts, maar dat valt regelmatig weer weg, of zit ingeklapt. Dat kost allemaal tijd en dus productiviteit. Ik heb het programma 5 maanden de tijd gegeven, maar ik vind het nog steeds helemaal niets en het scheelt me gewoon vele minuten productiviteit per dag en levert een stamp ergernis op.

Pages heb ik er ook opstaan, vooral Keynote is gewoon beter dan powerpoint. Pages is echter gewoon inferieur aan Word, maar dat is nog wel te overleven. Vooral incompatibility is wel een issue. Zeker Numbers is echter inferieur aan Excel. Excel is overigens ook in de Office 2008-suite de zwakste schakel, het reviewen van formules werkt gewoon matig tot zeer matig. Open Office is op zich een prima concurrent van Office 2003, maar Office 2007 is gewoon een generatie nieuwer en ik wil echt niet meer terug.

Ik ga hem nog eens installeren onder de nieuwste Wine.

[ Voor 3% gewijzigd door M_V op 21-07-2009 14:45 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 14:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

MetaFrame schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Is niet helemaal waar, over het algemeen is het redelijk compatible met Office. Echter wil het soms nog wel eens voorkomen dat de gehele layout verknald word...
Verknalde layouts komen alleen voor als je met mensen werkt die het principe van 'pagina einde', 'kolom einde' en sectie einde niet kennen. Die enteren gewoon door, tot de volgende pagina is bereikt. Dán verziek je de layout van een document wel als je het opent in pages. Van Pages naar Office heb ik nog nooit problemen gehad.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
MetaFrame schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Ben een tijdje geleden ook maar overgestapt naar iWork '09, Office voor Mac is inderdaad wel erg langzaam! Het is gewoon even wennen denk ik!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb OpenOffice ook geprobeerd, wat mij betreft net zo ruk als Word voor de mac, wel heeel stoer dat het wel gratis is. Daarmee heb je het ook gezegd. Ik zou ook graag Office 2007 willen (de windows versie).

Dus de beste oplossing hiervoor wil ik ook wel graag weten!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Office 2004 doet het ook nog prima

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Office op de Mac is traag en zuigt (zoals een oud collega zei) zweterige kamelenballen. Ik ben zelf fervent voorstander van Pages. Check de introductiefilmpjes, en je zal zien hoe het werkt.

Exporteren van Pages naar Word kan, en net zoals vice-versa: liever niet. Je verliest niets, maar je layout is gewoon kapot. De snelheid die je hebt met pages hebt maakt daar weer een hoop goed in.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• M_V
wine is wel veel gezeur om aan de praat te krijgen (geen eenvoudige package enzo volgens mij). Ik heb de trial van Crossover 8 gedownload en ga vanavond eens testen (heb een serial van 7).

Pages is voor mij toch echt geen oplossing, aangezien ik soms ook op windows-machines werk, en daar is weer geen pages voor.

Ik hou jullie op de hoogte :)

[ Voor 22% gewijzigd door M_V op 21-07-2009 15:21 ]

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:29
YoGi_Berra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:58:
Office 2004 doet het ook nog prima
*kuch* Vooral op een Intel Mac he! Als je genoeg geduld hebt werkt het inderdaad prima! :O

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Office 2008 SP2 is gereleased wellicht is deze wat sneller zoals beloofd door MS.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Klinkt misschien raar, maar wat zijn je specs van je Mac?

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Zelf heb ik VMWare Fusion met Unity om gebruik te maken van mijn Office 2007 applicaties. Werkt goed, duurt alleen wel langer voordat Office opstart want eerst moet de VPC uit suspend mode komen.
Alleen Visio kan frustrerend zijn omdat er bij het 'tekenen' nog wel eens een vertraging wil optreden tussen je muis/trackpad actie en het scherm resultaat.

Ik maak gebruik van een MBP 13" 2.26, 4GB, 500GB

\0/

• M_V
Ik heb geprobeerd om Office 2007 te draaien onder Crossover, maar ik vind het gewoon allemaal irritant langzaam. Het is WERKBAAR maar niet lekker werkbaar.

Ik heb trouwens een Macbook Pro uit begin 2008.

Ik ga dit weekend maar eens proberen of Parallels/VMware verbetering oplevert.

Verwijderd

Rudy_V schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:52:
Ik heb geprobeerd om Office 2007 te draaien onder Crossover, maar ik vind het gewoon allemaal irritant langzaam. Het is WERKBAAR maar niet lekker werkbaar.

Ik ga dit weekend maar eens proberen of Parallels/VMware verbetering oplevert.
Probeer het eens binnen windowx xp, virtueel op je mac via http://www.virtualbox.org/
werkt op mijn Imac razend snel..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

bart155 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:22:
[...]

*kuch* Vooral op een Intel Mac he! Als je genoeg geduld hebt werkt het inderdaad prima! :O
Dat valt best mee, ik heb Office 2004 ook nog gebruikt op m'n 1st gen MacBook en het was een van de applicaties waarbij je echt nauwelijks doorhad dat Rosetta ertussen zat. Office 2008 heb ik nooit gedraaid, ik zou het voor 13 euro kunnen kopen via m'n werk maar ik gebruik altijd Pages/Numbers of Office 2007 via VMware, dat laatste ziet er met Unity aan nog best wel goed uit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1