Toon posts:

Voeding wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe pc samengesteld. Nu wordt mijn pc nogal erg warm en na een korte inspectie ben ik erachter gekomen dat het mijn voeding is die nog al warm wordt.
Ook heb ik redelijk vaak last van dat mijn Vista vastloopt als ik op een paar dingen tegelijk druk.

mijn specs;
AMD Athlon Dual Core 6000+ Processor 3,10 GHZ
2x 2048 DDR2 ram
NVIDIA gfore 9800 GT
320gb sata schijf
550w voeding

In de winkel zeiden ze dat een 550w voeding meer dan genoeg moest zijn, maar begin zelf nogal te twijfelen. Iemand?

MVG,
Oane de Vries

edit: PC Wizard geeft ook best wel een hoog cpu verbruik aan terwijl ik eigenlijk niet actief bezig ben, weet niet of dit ook ergens mee te maken heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 12:46 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
Welk merk/type voeding heb je? En wat is "een best hoog verbruik"?, je zou ook moeten kunnen zien welk proces veel van de cpu verbruikt.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:04
550 watt voeding zegt weinig tot niks. Wat voor merk en model is het? Draait de ventilator van de voeding nog wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Recom PE-550 Plus is het type voeding

en ja de ventilator draait

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft een cpu verbruik aan van rond de 30% met pieken naar 50%.

• rscheper
Op welk proces? In de taakbeheer van Windows kun je bij het tabblad processen zien welke toepassing/proces zoveel gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
firefox 95,000 kB en 2x svchost.exe (72,252 kB en 40,000 kB)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dat is je geheugenverbruik, je moet je processorverbruik weten.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcleek.com/images/stories/tipsxp/algemeen/taakbeheer-zonder-menu2.gif

[ Voor 44% gewijzigd door AE86 op 21-07-2009 12:57 ]

• rscheper
http://hoedoejedat.be/wp-...heer_proces_afsluiten.jpg

Daar zie je de processen, daar kun je onder het kopje cpu dus het verbruik in percentage's per proces bekijken.

EDIT: Wat hier boven gezegd wordt dus.

[ Voor 11% gewijzigd door rscheper op 21-07-2009 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
pctsSvc.exe zit op 50 als CPU-verbruik naar 55% springt.
niet actieve systeemprocessen zit dan ook op 45.

soms springt cpu-verbruik zomaar ineens weer naar 5% ongeveer, dan staat Niet actieve systeemprocessen op 98% gemiddeld

• rscheper
Voor zover ik kan google-en gaat het om een proces van Spyware doctor.. De niet active systeemprocessen klinkt logisch he, dit is de ruimte die je overhebt van de cpu.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:04
Was de voeding van begin erg warm of sinds kort? Volgens recom zit er een automatische fan controller in zit. Dat verklaard misschien waarom hij warm is. Als de controller op stilte is afgesteld gaat de fan pas laat sneller draaien.

Met OCCT kan je computer testen hoe stabiel hij is. Ik raad minimaal 1 uur testen aan.

OCCT kan je vanaf hier downloaden:
http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel, maar mijn voeding zou geen problemen moeten hebben om al mijn onderdelen te voorzien van stroom?

edit: voeding is eigenlijk al sinds het begin vrij warm.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 13:14 ]

• rscheper
Wat versta je eigenlijk onder warm, een voeding wordt hoe dan ook warm, tot een bepaalde temp. kan hij hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat ergens mee meten? Ik heb PC Wizard maar zie nergens de temperatuur van mijn voeding.

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 21:33
Heb hier zelf een kwaliteitsvoeding die ook vrij warm wordt. Dit komt doordat die vrijwel recht boven de cpu koeler zit. Ondanks dat er een fan achterin mijn kast zit, stijgt de warmte vanaf de koeler deels de voeding in waardoor die extra warm wordt. Misschien dat jij met hetzelfde te maken hebt? Voelt de heatsink van de cpu warm aan?

Als dat Spyware Doctor trouwens constant 40-60% van je cpu verbruikt zou ik toch overwegen om er iets anders voor in de plaats te zoeken..

[ Voor 17% gewijzigd door hpt870 op 21-07-2009 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
hpt870 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:26:
Heb hier zelf een kwaliteitsvoeding die ook vrij warm wordt. Dit komt doordat die vrijwel recht boven de cpu koeler zit. Ondanks dat er een fan achterin mijn kast zit, stijgt de warmte vanaf de koeler deels de voeding in waardoor die extra warm wordt. Misschien dat jij met hetzelfde te maken hebt? Voelt de heatsink van de cpu warm aan?
Ja die is ook redelijk warm.. PC Wizard geeft aan dat mijn processor 40 graden is en mijn moederbord 60 graden

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Als ik jou was zou ik netjes de voeding omruilen voor een A-merk exemplaar. Om te beginnen kan een B-merk meestal niet constant de spanning leveren die erop staat. 550W is dus de piek spanning die hij aan kan, maar constant kan hij daar een stuk onder zitten. Dat wil zeggen dat jouw voeding er misschien wel heeeel hard aan moet trekken om de benodigde spanning te leveren.

Verder is een voeding simpelweg niet een onderdeel om op te bezuinigen. Ik heb zelf altijd een degelijke voeding gehad, maar ik heb genoeg doemverhalen gehoord over mensen waarbij een voeding het begaf en meteen een aantal andere onderdelen mee nam. Zoek lekker naar een Antec, Corsair, OCZ, CoolerMaster, o.i.d.

Voor een advies zou je nog eens wat hier kunnen posten.

specs

Pagina: 1