[ubuntu 9.04]terugdraaien Nvidia installatie vanaf CLI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik loop nogal te stoeien met mijn installatie vanwege Nvidia drivers. Elke keer nadat ik ze geïnstalleerd heb, kom ik na een restart uit op de CLI (iets met display is not configured / set)

De installatie kan ik ongedaan maken met
code:
1
sudo apt-get --purge remove nvidia-glx-180

Maar daarna start hij nog steeds niet goed op. Wat moet ik precies resetten zodat de standaard driver geladen wordt? Met
code:
1
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

worden alleen de toetsenbord instellingen ingesteld. Er komen geen instellingen langs van / over displays.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33
Als het goed is heeft de installer een backup van je /etc/X11/xorg.conf gemaakt (xorg.conf.bak?). Wanneer je die terugzet zijn je instellingen weer als van voor de installatie van de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:25
Al dit geprobeerd?

dpkg-reconfigure xserver-xorg

Als het een Jaunty(9.04) installatie betreft hoef je niet te stoeien met xorg.conf bestanden aangezien dit al automagisch geregeld wordt vanaf Jaunty.

[ Voor 55% gewijzigd door Miki op 21-07-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hey Miki, staat letterlijk in de post ;-) Hij loopt dat netjes door, maar krijg alleen vragen over mijn tobo, niet over display. Vreemd genoeg. En daarna blijft het probleem bestaan.

De xorg.conf heb ik gebackupped. Is dat het enige bestand wat de grafische mikmak regelt bij het opstarten?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:25
Eusebius schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:50:
Hey Miki, staat letterlijk in de post ;-) Hij loopt dat netjes door, maar krijg alleen vragen over mijn tobo, niet over display. Vreemd genoeg. En daarna blijft het probleem bestaan.

De xorg.conf heb ik gebackupped. Is dat het enige bestand wat de grafische mikmak regelt bij het opstarten?
Sorry ik heb er blijkbaar overheen gelezen.

Vanaf Jaunty wordt de xorg.conf automagisch bijgesteld en hoef je niet meer met het handje de "grafische mikmak" te regelen.

Vroeger toen ik nvidia drivers installeerde had ik het volgende stappenplan:

1. kernel-headers van je eigen kernel installeren, vaak wordt dit niet geinstalleerd door Ubuntu (vanwege dependecie check zou je dit niet verwachten).
2. nvidia driver installeren, deze compileerd namelijk op de kernelheaders
3. nvidia-settings installeren
4. nvidia-settings runnen, deze start een X omgeving op met nvidia configscherm, na je wenste instellingen in te stellen en te saven wordt hier een xorg.conf voor je gebakken.
5. ctrl+alt+backspace et voila... nieuwe grafische omgeving gereed

Echter of dit nu nog werkt :?

Misschien dat een zoektocht op de ubuntuforums je verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nou er zijn 100o en 1 oplossingen. De oplossing die de vorige keer voor me werkte, was via EnvyNG. Dit keer echter kwam ik dus op de CLI uit.

Oplossing bleek om na het installeren via EnvyNG niet te rebooten maar eerst de X-server af te sluiten, nvidia-xconfig te draaien vanaf de CLI, X-server starten, nvidia-settings draaien en voila, hij deed het.

Ondertussen had ik ook handmatig wat toegevoegd aan de xorg.conf, maar desondanks herkende hij mijn derde scherm gelijk die ik niet had toegevoegd. Daarom heb ik het sterke vermoeden dat bovenstaande manier de bij mij werkende stappen zijn.

==
hoi

Pagina: 1