Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Navision bedrijfsnaam gewijzigd... En nu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraagje over Navision.
Een collega op de financiele administratie heeft de bedrijfsnaam qua naam gewijzigd en de naam weer terug gewijzigd. Echter kan het nu zo zijn dat de tabellen gewoon compleet een andere indeling hebben/ velden in tabellen missen ?

Groet,

Peter

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit is niet echt duidelijk... kan je wat meer vertellen over wat er nou precies aan de hand is???

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
In Navision dien je een bedrijf te selecteren, wanneer je in dat bedrijf/ die administratie wilt werken. Deze naam kun je wijzigen. Dit is dus gebeurd (de administratie naam is dus gewijzigd). En nu kijk in ik bijvoorbeeld in de Detailed ledger tabel en hier mist o.a. het veld description.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Betekent dit dat er geen beveiliging op het systeem zit, en iedereen er zo maar aan kan sleutelen? Kun je geen backup terugzetten, of is het al een tijdje terug gebeurd? Weet je zeker dat de collega niet meer veranderd heeft dan alleen de bedrijfsnaam?

Heb je de producent van de software al gebeld? Dit lijkt me namelijk dermate specifiek dat die je beter kunnen helpen. Maar als ik het zo hoor is er wel een reden om iets meer beveiliging in te voeren? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

Haan

dotnetter

Het lijkt me sterk dat door het wijzigen van een naam, zomaar overal andere velden gewijzigd gaan worden.Maar misschien zit er wel ergens logica ingebouwd dat daarvoor zorgt..
Ik zou zeggen, vraag het aan de beheerder, hier is vrij weinig over te zeggen zonder kennis van hoe het systeem is geïmplementeerd.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:30:
Het lijkt me sterk dat door het wijzigen van een naam, zomaar overal andere velden gewijzigd gaan worden.Maar misschien zit er wel ergens logica ingebouwd dat daarvoor zorgt..
Ik zou zeggen, vraag het aan de beheerder, hier is vrij weinig over te zeggen zonder kennis van hoe het systeem is geïmplementeerd.
Navision prefixed de tabellen in zijn database met de bedrijfsnaam (:X) . Als je die naam gaat wijzigen kun je dus voor 'leuke' verrassingen komen te staan. Ik vind het overigens wel vreemd dat dat zomaar vanuit de interface kan, of heeft hij het via de database gedaan?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hij is en zij.... ;-)

We schakelen inderdaad maar een support partij in, die mag even gaan kijken of we nog wat kunnen redden.

Bedankt voor de reacties tot zover.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:14:
Hoi,

Ik heb even een vraagje over Navision.
Een collega op de financiele administratie heeft de bedrijfsnaam qua naam gewijzigd en de naam weer terug gewijzigd. Echter kan het nu zo zijn dat de tabellen gewoon compleet een andere indeling hebben/ velden in tabellen missen ?

Groet,

Peter
Er bestaat in de Navision interface de mogelijkheid om de bedrijfsnaam te veranderen. Als het op deze manier gedaan is dan behoren tabeldefinities niet te wijzigen. Kan je achterhalen op welke manier het is gedaan?

Weet je zeker dat de tabel die je noemt voorheen wel een veld "description" had?
Detailed Ledger Tabellen zijn tabellen die in Navision standaard geen veld "description" hebben.

Het is verstandig de autorisatie in Navision in te richten. Zolang dat niet gedaan is hebben gebruikers vaak onnodig veel mogelijkheden. Zoals in dit geval het aanpassen van de bedrijfsnaam, maar het kan erger.. weet je zeker dat de gebruiker de database niet mag verwijderen doormiddel van die optie in de Navision interface?
:/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 20:02 ]

Pagina: 1