Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360: mkv's naar 360 afspeelbaar formaat

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om een externe hardeschijf te formatteren als FAT schijf zodat ik deze kan vullen met films en aan mijn Xbox 360 kan hangen als filmbibliotheek. Nu wil ik natuurlijk optimaal genieten van mijn HD Ready TV + 5.1 Dolby Surround set.

Ik heb de films in MKV formaat op mijn desktop staan. Dit zijn 720p of 1080p films met 5.1 geluid, ik denk de meeste Dolby Digital en sommige DTS. De grote vraag is nu hoe ik deze films kan omzetten naar een .wmv of .avi zodat ik ze kan afspelen op mijn Xbox. Hierbij is een vereiste dat de kwaliteit behouden blijft, dus de .wmv of .avi moet minimaal 720p zijn met 5.1 geluid.
Een pre is ook nog als ik ondertiteling kan toevoegen aan het mkv bestand zodat deze wordt ingebakken in het uiteindelijke bestand dat ik kan afspelen op de Xbox.

Wanneer ik Google vraag naar dit probleem vind ik natuurlijk een hoop converters die zit zouden moeten kunnen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat je voor sommige programma's eerst nog tig andere programma's + codecs etc moet installeren en dat bij sommige programma's toch kwaliteits verlies optreed of dat er problemen zijn met het beeld of het 5.1 geluid.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hetgeen dat ik wil? Wat zijn jullie tips qua programma's?

EDIT: In het verleden toen ik nog geen 5.1 setje had gebruikte ik vaak GoTSend om mijn mkv's om zetten naar een formaat dat de Xbox kan afspelen. Helaas ondersteund dit programma geen 5.1 geluid voor zo ver ik kan ontdekken.

[ Voor 8% gewijzigd door monnick op 21-07-2009 10:39 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:08
Het omzetten van mkv naar avi/wmv duurt verschrikkelijk lang, dat weet je hopelijk wel hé?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
kijk op dit forum eens naar GotSent
daar is dit programma voor gemaakt door een van de tweakers. werkt erg goed en erg snel. want je film wordt niet omgezet naar een ander formaat. alleen eits met headers geloof ik. weet de volledige details niet, maar heb vaker mkv omgezet binnen een uur.

speciaal voor xbox360, en ps3

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 21-07-2009 11:05 ]

Verwijderd

Je externe HD als FAT formateren is ook niet echt handig, bovenden is de XBOX360 niet echt geschikt als streaming media. Ik denk dat je beter wat meer geld kan uitgeven zodat je 'n externe Multimedia Streaming HDD aanschaft waar je dus (oa) de MKV's (zonder verlies) kan afspelen plus dat de externe ondertitels ook meteen worden opgepakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 11:08 ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:47
Is TVersity geen optie?
Dan zou je(volgens de makers) o.a. je mkv film naar je xbox360 kunnen streamen zonder hem eerst om te moeten zetten naar een voor de xbox begrijpelijk formaat.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik gebruik Windows 7 met http://labs.divx.com/node/7405 ;)

even stoeien maar werkt goed ;)

There is no art to find the minds construction in the face

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tversity zou de meest ideale oplossing zijn.
Ik heb echter slechte ervaring met MKV's en tversity. Tversity liep constant vast en als die wel werkte, dan stotterde de film (lag niet aan het netwerk, ook niet aan de pc)

Uiteindelijk maar een NMT aangeschaft :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bedankt voor al jullie reacties! :D

Tversity is alleen niet echt een oplossing voor mij lijkt me. Ik wil namelijk de HD video's vanaf m'n externe HDD (die aan m'n Xbox hangt) afspelen en dus niet streamen vanaf mijn desktop. Ik heb streamen wel geprobeerd, maar 1080p films via een draadloos netwerk streamen hapert soms of loopt vast. Niet echt ideaal dus.

Dat het omzetten van een mkv naar wmv enorm lang duurt weet ik, maar ik kan daarvoor m'n PC 's nachts aan laten staan. En GoTSend is dus niet echt een optie lijkt me aangezien 5.1 geluid omgezet wordt in 2.0 geluid --> correct me if I'm wrong :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
http://www.hardcoreware.net/mkv-windows-7-xbox-360-ps3/ , MKV streamen op Xbox360 Tech Preview / beta al beschikbaar...

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 21-07-2009 12:24 . Reden: TS wil niet streamen ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:28
Ik heb ook al vele programma geprobeerd en veel guides opgevolgd maar nog geen een met een goed resultaat. Zal dit topic dus goed in de gaten houden. Misschien dat ik er eindelijk een goed antwoord op krijg.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
FAT heeft een 4GB beperking. 720P (of hoger) zijn groter dan 4GB, dus daar zit je sowieso al mee.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

en het 2.0 geluid idd wat hij meldt.

Nou ik ben zelf enorm lang bezig geweest om een kant en klare oplossing te zoeken voor het omzetten. Het resultaat is ... die is er niet :S

elk MKV bestand is bijna anders ... dus je moet elk bestand anders behandelen. Als je alles via dezelfde settings doet kan het zijn dat 1 perfect is ... andere geluid niet synchroon (MATELOOS irritant), andere weer blokjes etc.

Heb het zelf gedaan via TmpGnc daar zijn wel wat guides over te vinden. Maar het blijft stoeien met settings en paar previewtjes doen om te kijken of alles er goed uit komt. (btw goed op PC wil nog niet zeggen goed op je Xbox)

http://www.ryanwalsh.ca/blog/?p=8

deze.

There is no art to find the minds construction in the face

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kickje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen ;)

De gemakkelijkste tussenoplossing lijkt me trouwens om met mkvextract de Matroska te demuxen, dan de videostream door een automatisch tooltje als GoTSent te halen, en de boel met AVI-Mux weer in elkaar te plakken.
Pagina: 1