Toon posts:

Boot disk error.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst een computer opnieuw geinstalleerd, maar sindsdien start hij alleen nog maar op via de dvd speler (Met de windows cd erin).

Als dat niet het geval is dan is er een Boot disk error en moet die cd erin. Daarna start windows gewoon op.

In de bios kan dit niet gewijzigd worden, hij herkent de hdd, waarop windows staat, niet.

Net even gekeken in de kast, maar kan niets vinden dat anders moet; omdat hij het eerder wel deed.

Alvast ty. DenS.

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30

Zenyatta

Tsjakka!

Ik heb het bij mijn PC ook wel eens, dat hij de schijf met Windows erop niet meer kan vinden. Even loshalen en eventueel stof eruit blazen en daarna opnieuw aansluiten wil bij mij wel eens helpen.
Anders klinkt het naar mijn idee als een kapotte hardeschijf of beschadigde partitietabel.

The answer is 42.

Verwijderd

Als windows is opgestart m.b.v. de cd, kun je daarna wel gegevens wegschrijven naar disk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG vandoen, het lijkt me eerder iets te zijn met je harde schijf of storagecontroller.
Dit topic ga ik echter niet verplaatsen maar sluiten, omdat het op een aantal punten niet voldoet aan het algemeen beleid. Ten eerste zegt de titel niet veel, ik zie daarnaast geen specs in het topic. Verder zie ik ook niet wat je zelf hebt gedaan om te kijken of de hardware nog wel goed is en of het systeem wel werkt op het moment dat je er een ander OS op probeert te starten.
Probeer dus eerst deze zaken even duidelijk te krijgen. Mocht je dan nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je precies hebt gedaan en waar je nog tegenaanloopt.

Dit topic is gesloten.