Wanneer begint men met het filosoferen in het algemeen?
Dat is iets wat ik me afvraag, voor iedereen is dat natuurlijk verschillend.
Het woord zelf staat voor het griekse woord φιλοσοφία, wat op zich zelf weer uit 2 woorden is opgebouwd.
Liefde voor kennis.
Ik zelf kreeg ineens een ingeving toen ik vorig jaar naar de sterren keek,
vanaf dat moment ben ik gaan spitten naar meer informatie.
Badastronomy, Nasa, Hubblesite, Digg you name it.
Sinds ik deze sites ben tegen gekomen, kom ik steeds meer tegen en ik absorbeer het allemaal op als een spons.
Het is voor mij ook een combinatie van problemen die ik heb meegemaakt in de familiesfeer, waar ik al 2+ jaar vanaf ben omdat ik op mezelf woon, en mijn eigen tijd kan indelen.
Maar wat is nou de trigger die een man.vrouw ineens de liefde voor kennis laat geven?
- Verveling? /- Drama?
En waarom willen we nog meer te weten komen, wat is het uiteindelijke doel van een filosoof?
Veel vragen, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden
Dat is iets wat ik me afvraag, voor iedereen is dat natuurlijk verschillend.
Het woord zelf staat voor het griekse woord φιλοσοφία, wat op zich zelf weer uit 2 woorden is opgebouwd.
Liefde voor kennis.
Ik zelf kreeg ineens een ingeving toen ik vorig jaar naar de sterren keek,
vanaf dat moment ben ik gaan spitten naar meer informatie.
Badastronomy, Nasa, Hubblesite, Digg you name it.
Sinds ik deze sites ben tegen gekomen, kom ik steeds meer tegen en ik absorbeer het allemaal op als een spons.
Het is voor mij ook een combinatie van problemen die ik heb meegemaakt in de familiesfeer, waar ik al 2+ jaar vanaf ben omdat ik op mezelf woon, en mijn eigen tijd kan indelen.
Maar wat is nou de trigger die een man.vrouw ineens de liefde voor kennis laat geven?
- Verveling? /- Drama?
En waarom willen we nog meer te weten komen, wat is het uiteindelijke doel van een filosoof?
Veel vragen, waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]