[MBP] Alleen bestanden overzetten via Time-Machine

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Ik heb een MBP van 2008 en nu ga ik een nieuwe MBP aanschaffen. Ik heb een grote HD in mijn oude zitten (320Gb) met een shitload aan data en programma's erop. Ik wil op de nieuwe Mac eigenlijk graag een schone install van OSX houden, maar toch alle bestanden van mijn oude OS overzetten, zonder de programma's.

Er zit bijvoorbeeld een VMWare bestand van 50Gb bij, die ik absoluut niet wil kwijtraken en gewoon 1 op 1 weer wil gebruiken met een nieuwe install van VMWare fusion op de nieuwe Mac.

- Hoe zet ik alleen de bestanden over?
- Wat zijn de risico's? Kan mijn vmware bijvoorbeeld corrupt worden door de andere hardware in de nieuwe mac?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Kettrick

Rantmeister!

Als je op dit moment al backups maakt dmv time-machine kan je deze tijdens de installatie van osx terugzetten, dan heb je het meeste weer terug. Ik ga er vanuit dat je je VM images uitgesloten hebt binnen time-machine, deze zal je dus zelf even over moeten zetten.

Als je alles verder keurig hebt staan waar het hoort zou je geen problemen moeten ondervinden.

• MacDokie
RoeLz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:42:
Als je op dit moment al backups maakt dmv time-machine kan je deze tijdens de installatie van osx terugzetten, dan heb je het meeste weer terug. Ik ga er vanuit dat je je VM images uitgesloten hebt binnen time-machine, deze zal je dus zelf even over moeten zetten.

Als je alles verder keurig hebt staan waar het hoort zou je geen problemen moeten ondervinden.
Okee correct ik snap :)

Maar ik wil dus alleen de bestanden (dus .pages .doc's, PSD's, JPG's etc.) vanuit Time-Machine overzetten en verder een schone OSX vanaf DVD installeren op de nieuwe Mac. Daarnaast wil ik gewoon de VMWare overzetten, en die staat gewoon in Time-machine neem ik aan (hoe kan ik dit überhaupt uitsluiten?).

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:52
Waarom wil je überhaupt een schone Leopard installatie? Ik draai nu ook al meer dan een jaar met mijn Leopard installatie en daar merk ik qua performance echt niks aan. Het is geen windows dat langzaamaan dichtslibt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om maar 'ns een antwoord op je vraag te geven: je kunt je Time Machine HD gewoon aansluiten en via de Finder met hand de gewenste bestanden terug zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 21-07-2009 19:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MacDokie
Daedalus schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:25:
Om maar 'ns een antwoord op je vraag te geven: je kunt je Time Machine HD gewoon aansluiten en via de Finder met hand de gewenste bestanden terug zetten.
Meen je. Dank, dat ga ik eens proberen dan :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Domus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Meen je. Dank, dat ga ik eens proberen dan :)
Yup, dat meen ik :+ Op je Time Machine HD een map Backups.backupdb, met daarin een folder met de naam van je computer. Daarin staan een aantal folders met datum/tijdcode en een folder Latest. In elke folder staat dan weer een exacte kopie van je HD (met uitzondering o.a. een aantal caching folders) waar je dus zonder problemen een bestand uit kunt plukken om terug te zetten.

Zo spannend is dat hele Time Machine niet :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1