Remote Desktop Connection alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een werkend alternatief voor Microsoft's rdc, maar slaag maar niet in mijn zoekactie. Er is altijd wel iets wat me weer tegenhoud.

-RDC: Op een gegeven moment verandert m'n taalinstelling zodat ik geen passwords meer in kan voeren / coden, etc. Ik heb al naar de keyboard en landinstellingen gekeken, maar wat ik ook instel, het werkt niet.
-tsclientx: Mjah, een in X gemaakte implementatie die niet fullscreen op m'n secondary scherm wil (heb een full HD scherm naast m'n laptop staan, dus zou graag gebruik willen maken van die ruimte).
-Cord: Een op ... (geen idee meer) gebaseerde implementatie waarbij eigenlijk alleen een mooie interface is gemaakt.
-Implementatie waar Cord op gebaseerd is: Zelfde probleem als bij rdc, m'n keyboard / landinstellingen veranderen / zijn niet goed in te stellen. (Heb in Cord de optie don't change keyboard settings of iets in die geest gebruikt, maar dat werkt dus niet).

Verder heb ik ook naar het volgende gekeken, maar kwam op niets bruikbaars uit:
Wikipedia: Comparison of remote desktop software

Eisen dus:
-fullscreen op vrij veel resoluties. (hoeft voor mijn part nieteens de volledige 1920*1080 te zijn van m'n secondary screen, maar groter dan 1024*768 zou zeer op prijs gesteld worden).
-keyboardinstellingen moeten overeen komen / in te stellen zijn voor mijn macbook pro.

Is er iemand die een wel goed werkende implementatie weet? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen idee of het aan je eisen voldoet, maar ik werk zelf graag met LogMeIn. Maar ik gebruik dat eigenlijk alleen prive (waar wil jij het voor gebruiken) omdat het makkelijk via een webbrowser werkt

www.logmein.com

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik wil het gebruiken om naar m'n werk te remoten.

De implementatie waar Cord op rust heet rdesktop btw, net weer gevonden.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04
dameware mini remote ?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Is daar niet alleen een windows client van?

Verwijderd

VNC is ook goeie

http://www.realvnc.com/

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 17:39
Tja, geen idee. Hier nemen we ook zeer regelmatig Windows desktops over, vaak servers. En inderdaad is het af en toe zoeken onder welke toetsen de speciale tekens ineens zitten. En laten we nu net in de serveromgeving wat wachtwoorden met vreemde tekens hebben... Helaas hebben we er ook nog geen oplossing voor.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 19:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Klinkt vaag bekend dit fenomeen.
Een tijd geleden had ik regelmatig dat de taal instellingen (om wat voor reden ook) wisselden incluis de keyboard layout.
Ik heb toen eens in de regional settings e.d. zitten prutsen en daar kwam ik er achter dat er bij NL een ander keyboard gemapt werd. Door binnen de taal een US keyboard te zetten en iedere refernetie naar andere keyboard te verwijderen was bij mij dat probleem voorbij. Het aller mooiste is om gewoon overal US instellingen neer te zetten, maar dat vinden sommige apps weer wat minder.

Een ander irritant verschijnsel is dat op sommige laptops (ik praat nu over een fujitsu-siemens lifebook) de numlock aan blijft staan als je een extern toetsenbord hebt gebruikt. Dan voer je dus bij het invoeren van een wachtwoord ook cijfers in...........
Als mijn HP laptop was gedock (dus met keyboard) numlock aan, terwijl booten buiten docking om de numlock altijd uit stond.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Vnc werkt met een heel ander protocol dan rdp. Aangezien ik naar servers moet rdp'en waar dus geen vnc server op geinstalleerd staat, heeft een vnc client weinig zin :)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat switchen van keyboard en regionale instellingen is niet echt iets wat door de client lijkt te gebeuren heb ik zo het idee. Of je nou WIndows, Linux, OS X gebruikt met wat voor remote desktop client dan ook, ze doen het namelijk allemaal. Zomaar ineens veranderen de settings waarbij de sessie afsluiten (uitloggen dus) en weer opnieuw opbouwen zo'n beetje de enige fix is. Dan zou ik inderdaad ook eerder naar andere oplossingen als vnc, remotely anywhere en noem maar op zoeken.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

^^^^^

Handiger dan VNC aangezien Dameware geen remote client nodig heef maar die on connect kan installeren. Zelf werk ik met zowel RDC, RA, UltraVNC, Dameware als een custom made programma, naargelang de noodzaak (nogal ingewikkelde supportomgeving hier).
Pagina: 1