Winrar 3.90 beta 5 opent bestanden automatisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Ik heb gisteren de nieuwe Winrar 3.90 beta 5 geinstalleerd maar al ik nu een ZIP bestand wil downloaden van internet, opent ie automatisch Winrar. Dit was niet zo met de vorige versie.

Ik heb in de opties van Winrar gekeken maar kon hier niks over vinden. Ik draai Windows 7 en heb op internet gevonden dat je d.m.v. het aanpassen van het register, je de opties voor bestandstypen kunt terugkrijgen zoals in XP maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Het moet gewoon werken zoals in de vorige versie.

Als ik Winrar deinstalleer en ik download dan een ZIP bestand, krijg ik keurig het download venstertje met opslaan of openen, dus het ligt niet aan mijn instellingen.

Overigens heb ik Winrar gewoon geinstalleerd zoals altijd, alles standaard gelaten zoals de installatiewizard dat zegt.

Andere mensen hetzelfde ondervonden met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
kan het nu nog niet zeggen ga het rond 4uur thuis proberen op 2 computers. maar heb jij nu natuurlijk niks aan :P

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Winrar niet koppelen aan de .zip extensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
@ Proxx
Misschien is het een tip om in het vervolg pas te posten als je hebt uitgeprobeerd. De TS heeft hier natuurlijk niets aan.

@ TS
Gebruik je Firefox, Internet Explorer of een andere webbrowser? In Firefox is namelijk in te stellen wat hij moet doen nadat het bestand volledig is gedownload. (Extra > Opties > Toepassingen > WinRAR ZIP-Archief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
low_n_slow schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:25:
Winrar niet koppelen aan de .zip extensie?
Dat is de workaround die ik nu idd toepas. En als ik het bestand gedownload heb, pak ik hem uit met rechtermuisknop met Winrar, 't is niet anders.
Exception schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:28:

@ TS
Gebruik je Firefox, Internet Explorer of een andere webbrowser? In Firefox is namelijk in te stellen wat hij moet doen nadat het bestand volledig is gedownload. (Extra > Opties > Toepassingen > WinRAR ZIP-Archief)
Internet Explorer. Heb echt alle opties bekeken in Winrar, ook bij integration grondig alles nagelopen maar niks kunnen vinden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:47
Net op een verse Windows 7 installatie WinRAR 3.90 beta 4 geinstalleerd, zip adres in IE8: openen opslaan annuleren.

Beta 5 geïnstalleerd, zip adres in IE8: openen opslaan annuleren.

Denk toch dat je het in je instellingen moet zoeken. Heb je nog niet veel aan, maar tis al laat en je weet nu dat het niet per definitie aan beta 5 ligt ;)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Chimera schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 02:53:
Net op een verse Windows 7 installatie WinRAR 3.90 beta 4 geinstalleerd, zip adres in IE8: openen opslaan annuleren.

Beta 5 geïnstalleerd, zip adres in IE8: openen opslaan annuleren.

Denk toch dat je het in je instellingen moet zoeken. Heb je nog niet veel aan, maar tis al laat en je weet nu dat het niet per definitie aan beta 5 ligt ;)
Bedankt voor het testen!

Ik heb ook de 32-bit versie geprobeerd maar daar het ligt dus ook niet aan. Internet gezocht maar dat waren meer mensen met XP en daar heb je Folder options > File types maar dan heb je niet in Windows 7.

Ik heb in het Control Panel gekeken naar Default programs en Assosiate file types maar kon daar ook niks wijzer uit worden, je kunt het programma wijzigen waarmee een bepaald bestand wilt openen.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/windows7/win7_winrar_zip1.jpg

Als ik hem associeer met Windows Explorer, krijg ik wel het open/save dialoog maar als ik hem associeer met Winrar, opent ie hem automatisch, zonder open/save dialoog.

Misschien toch maar een verse reinstall van Windows? :$

EDIT: Nou dit is raar 8)7 Als ik een zip bestand download van Megaupload, doet ie het wel gewoon!

Dan zou het dus aan de site liggen. Het is deze en dan moet je een van die downloads aanklikken.

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 24-07-2009 11:28 ]

Pagina: 1