Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] SFC blijft fouten geven

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Al een tijdje probeer ik Vista SP2 te installeren, maar het blijft mislukken. Ik heb daarover al een ander topic lopen, maar ik verwacht nu dat het probleem em zit in de fouten die SFC rapporteert. Immers, de SP-installer wil natuurlijk geldige bestanden hebben.

SFC produceert een cbs.log, dat voor een sterveling onleesbaar is. Gelukkig met het commando dat in KB928228 te vinden is, is het log een stuk overzichtelijker te maken. Als ik het resultaat dan open, zie ik dat er een hoop bestanden niet gerepareerd kunnen worden. Het gaat dan om allerlei bestanden van Movie Maker. MM zelf werkt prima, hoewel ik moet bekennen dat ik het nooit gebruik, en dus ook geen idee heb wat er functioneel stuk zou kunnen zijn.

Tweaker als ik ben, heb ik eerst natuurlijk Movie Maker getracht te herinstalleren door de nieuwste versie te downloaden en die te installeren. Geen verschil. Vervolgens heb ik dezlefde Vista x64 SP1 in een VM geinstalleerd, helemaal laten updaten, en de MM-files daarvan naar m'n echte bak gekopiëerd. Geen verschil, ook al waren de files volgens de VM-Vista foutloos.

Een volledige herinstallatie is geen optie. Te meer omdat het om Movie Maker gaat, een onderdeel dat ik nooit gebruik en nooit gebruikt heb. Ik wacht dan nog liever op Windows 7. Maar voor the time being zou SP2 toch wel fijn zijn.

Het gefilterde log heb ik trouwens online gezet voor de hulpverleners onder jullie ;)

Wie jullie kan me vertellen wat ik kan doen om van dit probleem af te komen?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen valt? Het is natuurlijk van de zotte dat de installatie van SP2 hier mogelijk over valt, maar ik moet het ermee doen :/

日本!🎌

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Harde schijf niet toevallig stuk? Of probleem met je geheugen?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Neuh, de hardware is wel in orde, anders waren de problemen heel wat vager.
Movie Maker werkt ook gewoon. Alleen die fouten in het CBS log houden SP2 waarschijnlijk tegen. Anders had me ook niet geboeid :)

日本!🎌

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je nou de computer opstart vanaf je windows-dvd en daar dan kiest voor repair. Wordt het dan wel gerepareerd?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat heb ik al een keer geprobeerd, maar de repairmode van de Vista dvd repareert alleen opstartproblemen. En dus, geheel volgens verwachting, geeft ie aan dat er geen problemen gefixt zijn. En mijn probleem bestaat daarna nog steeds.

日本!🎌

Pagina: 1