[PHP] > sluit php te vroeg af & regels verbergen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik ben momenteel bezig met het maken van een contactformulier voor mijn site. Sinds een paar dagen begin ik bekend te worden met php. Omdat ik niet in staat was om zelf een script te schrijven ben ik gaan googlen. Ik ben toen van deze site een script gehaald: http://www.sitemasters.be...ct_Formulier_+_CAPTCHA_V2

Ik heb dit in mijn programmeer programma geplakt (Adobe dreamweaver cs4) en dit werkte niet. Het script werd gewoon in letters weergegeven in de webpagina.

Ik ben vervolgens het script per regel gaan plakken, om te ontdekken waar de fout zat. Ik ben tot de conclusie gekomen dat php afgesloten werd bij iedere > (wat je normaal doet met ?>). Ik weet alleen niet wat ik mee kan doen, want als ik het weg haal kan dit het script incorrect maken en ik weet ook niet voor wat ik het (evenetueel kan vervangen). Zouden jullie dat weten??

Hiernaast ben ik ook nog bezig met een login script. Het hoeft van mij geen lang ingewikkeld php script te zijn, ik ben daarom dus in JavaScript aan het werk gegaan. Ik heb een werkend script gemaakt, maar als je de broncode bekijkt zie je mijn username en wachtwoord. Ik heb wel eens wat gehoord over een mogelijkheid om in php regels te verbergen. Ik heb dus veel en lang gezocht in de GoT en op google. Dit heeft niets opgeleverd.

Ik hoop dat jullie me weer even op het goede spoor willen zetten, zodat ik weer veder kan.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je niet zoveel weet van PHP e.d. zou ik gewoon een login op basis van htaccess/htpasswd maken. Google daar maar eens op.

Andere probleem kan ik je niet echt bij helpen. Klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Lijkt me niet dat een > leidt tot het vastlopen van php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij heb je gewoon helemaal geen webserver met PHP draaien. Ik zou eens even wat meer info gaan opzoeken als ik jou was. Met alleen simpel knip en plakwerk ga je er niet komen vermoed ik zo. ;)

(Als je dat overigens wel hebt is dat een tip om ons van wat meer info te voorzien.)

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-07-2009 22:19 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:16:
Als je niet zoveel weet van PHP e.d. zou ik gewoon een login op basis van htaccess/htpasswd maken. Google daar maar eens op.
Daar ga ik morgen zeker even naar kijken. Bedankt voor de tip :)
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die 'wis' actie is echt briljant fout. Wat een pareltje :D :'( :D

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voutloos schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:27:
Die 'wis' actie is echt briljant fout. Wat een pareltje :D :'( :D
:D _O- :') Die is inderdaad mooi!

@TS: Je hebt geheid geen PHP draaien. Wat zie je in de broncode als je "Bron weergeven" in je browser doet op betreffende pagina? Ik durf er om te wedden dat je je PHP code ziet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:18:
Volgens mij heb je gewoon helemaal geen webserver met PHP draaien. Ik zou eens even wat meer info gaan opzoeken als ik jou was. Met alleen simpel knip en plakwerk ga je er niet komen vermoed ik zo. ;)
Ik heb een webserver (ik een hostpakket bij starthosting, daar staat alleen nog niets op) volgens hun informatie kan ik php gebruiken.

Ik maak nu php scripts in dreamweaver en daarna bekijk ik het resultaat in FF of safari.

Ik weet dat ik er niet kom met alleen knip en plak werk. Ik ben al lang bezig met het maken van een contact formulier. Ik heb het eerder al eens geprobeert in html. Mijn doel is dat iemand het contactformulier invult en dat het vervolgens naar mijn email adress gemaild wordt. Ik heb wel eens horen zeggen dat de email alleen verzonden kan worden d.m.v. php. Als er een mogelijkheid bestaat in alleen HTML hoor ik dat graag.

Ik weet ook niet hoe het kan dat de > problemen opleverd, maar wanneer ik hem weg haal toont hij weer niets (zoals het hoort).

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:31:
Ik heb een webserver (ik een hostpakket bij starthosting, daar staat alleen nog niets op) volgens hun informatie kan ik php gebruiken.

Ik maak nu php scripts in dreamweaver en daarna bekijk ik het resultaat in FF of safari.
Bekijk je het dan wel vanaf de webhost of vanaf je lokale pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:30:
[...]

@TS: Je hebt geheid geen PHP draaien. Wat zie je in de broncode als je "Bron weergeven" in je browser doet op betreffende pagina? Ik durf er om te wedden dat je je PHP code ziet.
Klopt 8)7

PHP draaien, ik ben echt een newbe met php, dus wat te doen?

Ik draai Mac Os X en ik programmeer in Adobe Dreamweaver CS4. Volgens mij zit daar php in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als er een mogelijkheid bestaat in alleen HTML hoor ik dat graag.
Eh; ja... die bestaat. Gebruik een <a href="mailto:...."> of een <form action="mailto:..."> maar beiden zijn niet wenselijk en zeer foutgevoelig; laat staan dat 't voer voor spammers is.
Ik weet ook niet hoe het kan dat de > problemen opleverd, maar wanneer ik hem weg haal toont hij weer niets (zoals het hoort).
Dan is het misschien een idee om eens stap-voor-stap na te gaan wat wel en wat niet werkt.

Werkt een simpele phpinfo(); bijvoorbeeld wel?
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:34:
PHP draaien, ik ben echt een newbe met php, dus wat te doen?
Je inlezen in de materie. What else? Hopen dat wij het voorkauwen? ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:34:
Ik draai Mac Os X en ik programmeer in Adobe Dreamweaver CS4. Volgens mij zit daar php in.
PHP Syntax highlighting e.d. wellicht, maar "daar zit geen PHP in" ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 20-07-2009 22:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:33:
[...]

Bekijk je het dan wel vanaf de webhost of vanaf je lokale pc?
Ik bekijk het vanaf mijn lokale computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:35:
[...]

Ik bekijk het vanaf mijn lokale computer.
Kom op zeg... :| Draait daar dan PHP op?

Je kunt niet van ons verwachten dat we alles uit je gaan trekken; je zult zelf met relevante informatie moeten komen en op z'n minst een beetje willen meedenken.

No offence, maar het lijkt me dat je geen enkel benul hebt waar je mee bezig bent. Dat is niet erg; we zijn allemaal ooit ergens begonnen. Maar zorg dan wel dat je op z'n minst weet waar je het over hebt en hoe de basis in elkaar steekt en werkt. Simpelweg een .php bestand op je computer maken en dan maar duimen/hopen dat 't "zomaar" werkt gaat natuurlijk niet op. Lees je in, neem de documentatie door en zorg minimaal dat PHP geïnstalleerd is en werkt (zie eerdere phpinfo() opmerking).

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 20-07-2009 22:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Pff dat is makkelijk weddenschappen winnen hoor ;).

Tip aan de TS: download en draai eerst eens een webserver op je eigen PC. Een beetje hosting met PHP en Mysql heb je al voor een eurootje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Bekijk je vanaf je lokale computer het bestand op je hosting of op je eigen computer? Op je eigen computer gaat namelijk niet werken* ;)

En heb je hem wel opgeslagen als .php ipv .html?

* ja, het kan wel, maar dan moet je zelf PHP gaan installeren en is het makkelijker om gewoon de hosting te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Gebruik voor testdoeleinden anders even een pakket als XAMPP, PHP moet immers worden geparsed.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
hostname schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:40:
* ja, het kan wel, maar dan moet je zelf PHP gaan installeren en is het makkelijker om gewoon de hosting te gebruiken
Ik draai hier zelf wamp en dat is gewoon op volgende klikken tot je moe wordt en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:35:
[...]

Eh; ja... die bestaat. Gebruik een <a href="mailto:...."> of een <form action="mailto:..."> maar beiden zijn niet wenselijk en zeer foutgevoelig; laat staan dat 't voer voor spammers is.
Ik maak nu gebruik van een mailbutton. Hiervoor gebruik ik het statment mailto. Ik zat ook al te denken aan spammers. Kan ik dit verbergen. Ik heb hier lang naar gezocht, maar ik kon geen relevante informatie vinden.
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:35:

Dan is het misschien een idee om eens stap-voor-stap na te gaan wat wel en wat niet werkt.

Werkt een simpele phpinfo(); bijvoorbeeld wel?

[...]
Ik ga daar morgen naar kijken, ik zit nu op een computer waar internet op zit. Op mijn eigen MB zit namenlijk geen internet.
Je inlezen in de materie. What else? Hopen dat wij het voorkauwen? ;)
Ik wil echt NIET dat jullie me iets voorkauwen ik vraag me alleen af waar ik de fout in ga. Ik heb me ingelezen, maar ik kan niet specefiek mijn probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hostname schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:40:
Bekijk je vanaf je lokale computer het bestand op je hosting of op je eigen computer? Op je eigen computer gaat namelijk niet werken* ;)

En heb je hem wel opgeslagen als .php ipv .html?

Ik bekijken de bestanden die op mijn lokale computer staan vanaf mijn lokale computer. Ik wil graag mijn hosting pakket gaan gebruiken. Ik kan mijn site uploaden via dreamweaver, alleen ik kan mijn met MB momenteel het internet niet op.

Btw moet ik ook PHP installeren als ik het via mijn hosting gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:45:
Ik maak nu gebruik van een mailbutton. Hiervoor gebruik ik het statment mailto.
Statement? Again, met alle respect, maar zorg nu eerst eens dat je weet waar je over praat. Als we langs elkaar praten schiet 't ook niet op ;)
Ik zat ook al te denken aan spammers. Kan ik dit verbergen.
Niet. Daarom zei ik dat ook. Er zijn allerlei creatieve manieren maar ze zijn allemaal relatief makkelijk te 'kraken' (en dan moet je kraken heeeeel breed opvatten :P ).
Ik heb hier lang naar gezocht, maar ik kon geen relevante informatie vinden.
Onzin. Dan zoek je niet goed. Het web is vergeven van info daarover.
Ik wil echt NIET dat jullie me iets voorkauwen ik vraag me alleen af waar ik de fout in ga. Ik heb me ingelezen, maar ik kan niet specefiek mijn probleem vinden.
En wederom kom je met weinig nieuwe info. Dan heeft het weinig nut te reageren. Je weet toch wel of je PHP draait op je (werk)station?
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:49:

Btw moet ik ook PHP installeren als ik het via mijn hosting gebruik?
Wat denk je zelf? Je hebt de materie waar ik naar verwees of niet gelezen, of niet begrepen. Natuurlijk moet PHP (daar, en overal waar je PHP wil gebruiken) geïnstalleerd zijn. OF dat zo is weet jij of anders je hoster.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 20-07-2009 22:56 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:37:
[...]

Kom op zeg... :| Draait daar dan PHP op?

Je kunt niet van ons verwachten dat we alles uit je gaan trekken; je zult zelf met relevante informatie moeten komen en op z'n minst een beetje willen meedenken.

No offence, maar het lijkt me dat je geen enkel benul hebt waar je mee bezig bent. Dat is niet erg; we zijn allemaal ooit ergens begonnen. Maar zorg dan wel dat je op z'n minst weet waar je het over hebt en hoe de basis in elkaar steekt en werkt. Simpelweg een .php bestand op je computer maken en dan maar duimen/hopen dat 't "zomaar" werkt gaat natuurlijk niet op. Lees je in, neem de documentatie door en zorg minimaal dat PHP geïnstalleerd is en werkt (zie eerdere phpinfo() opmerking).
Het spijt me. Ik het een tijdje geleden adobe cs4 mc kado gehad en ik ben daarmee aan het werk gegaan. Ik heb dingen gelezen op internet. Ik heb een tutorial gelezen: volgens mij op phphulp.nl. Ik dacht dat bij zo'n duur programma php software al ingebakken zat. Ik weet inderdaad zeer weinig van php af. Ik probeer me zelf wegwijs te maken door gewoon aan de slag te gaan (ik heb html & css ook zo geleerd). Ik wil graag leren, ik dacht dat jullie me wel weer even in de goede hoek wilde duwen waardoor ik weer veder kan. Ik ga morgen hard aan de slag om de basis van php goed op te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:01
Ik zou eerst maar eens je code gaan bekijken vanaf een server met PHP, je lokale computer is waarschijnlijk niet zo'n server. Een browser verstaat geen php, dus als je gewoon met je browser een lokaal php-bestand opent krijg je dus je code te zien. Een server met php vertaalt de php-code naar html zodat je browser weet wat het moet weergeven.

Dus: of maak van je computer een server met php, of zet je website op een andere server met php (je hosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
RobIII schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:50:
[...]
Wat denk je zelf? Je hebt de materie waar ik naar verwees of niet gelezen, of niet begrepen. Natuurlijk moet PHP (daar, en overal waar je PHP wil gebruiken) geïnstalleerd zijn. OF dat zo is weet jij of anders je hoster..
Volgens mij bedoelt hij: als het op de server draait: moet je het dan ook thuis draaien? In ieder geval alleen op de server waar je PHP pagina's wilt bekijken. Of dat nou thuis of op een webserver is.nvm: onduidelijk verwoord en té voordehand liggend.

@TS Ik ga even schaamteloos quoten van de wikipedia pagina, wellicht dat je het geheel dan wat beter snapt:
Bij het oproepen van een PHP-document op de server wordt (op de server) eerst de in het document opgenomen PHP-code uitgevoerd. Dit gebeurt door de PHP-parser (de PHP-engine). Het resultaat (meestal HTML) wordt door de webserver naar de browser gestuurd. PHP kan echter ook andere documenttypen versturen. PHP-documenten hebben meestal de extensie .php, maar ook de oudere extensies worden nog (weliswaar sporadisch) gebruikt.
bron

[ Voor 8% gewijzigd door Sigma2k8 op 20-07-2009 23:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:55:
Ik probeer me zelf wegwijs te maken door gewoon aan de slag te gaan (ik heb html & css ook zo geleerd).
Dat wil ik je dan ook weer graag afraden. Sure, freewheelen en stoeien met dat soort zaken kan heel leerzaam zijn, maar dan wel als je weet wat je wil bereiken en als je (denkt dat je) een idee hebt hoe je dat kunt bereiken. Gewoon in 't wilde weg gaan rommelen zonder uberhaupt de basics te begrijpen is 't laatste wat je moet doen. Dan leer je jezelf allerlei verkeerde zaken aan of je leert 't jezelf "backwards" aan en daar heb je later alleen maar last (en geheid spijt) van. Zorg dus eerst dat je (minimaal!) de basics begrijpt en dan pas ga je gas geven en schakelen en überhaupt een auto starten ;) Programmeren is niet anders daarin. Doe je dat niet dan knal je geheid je eerste rit op een boom.
_O_ Dat is iig de juiste insteek,
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:55:
ik dacht dat jullie me wel weer even in de goede hoek wilde duwen waardoor ik weer veder kan.
Bij deze :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Koop gewoon een eenvoudig boek. Bv. http://www.kassenaar.com/php5/index.asp En dan weet je met H1 en H2 al heel wat meer. :)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naast dat de implementatie van de wis actie op z'n zachtst gezegd hilarisch is, zitten er ook beveiligings/spamlekken in het script waar je naar linkt. Bij deze het advies om dit script _niet_ te gebruiken en bij iedereen af te raden.

Voorbeeld: Je kan extra headers in de naam stoppen \o/

Maar goed, begin maar eerst met een boek. Als je de basis begrijpt, kan je ook eerder de bagger welke de meeste voorbeeldscripts zijn herkennen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 21-07-2009 09:03 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
Sigma2k8 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:44:
[...]

Ik draai hier zelf wamp en dat is gewoon op volgende klikken tot je moe wordt en dan ben je klaar.
Dat lijkt me voor jou ook een goede oplossing!! Je kan geloof ik zelfs de paden aangeven in je DW. Als je vervolgens je code in werking wilt zien kan je op een van de functietoetsen drukken (F12?) te lang geleden voor mij haha! Wat je ook zou kunnen doen in een via VMware een virtuele machine opzetten...maar dat is miss iets te hoog gegrepen. Wat je ook kan doen is na het editen van je script deze direct via FTP laten opslaan op je server.

Bij deze een link WAMP Je hebt dan alles wat je nodig hebt (apache, MySQL en apache). In je ontwikkelomgeving kan je meestal die scripts niet uitvoeren/debuggen. Er zijn trouwens ontwikkelomgevingen waarin dat wel voor PHP kan.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
LoBbY_1 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:32:
[...]
Je hebt dan alles wat je nodig hebt (apache, MySQL en apache).
PHP :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43

Een echte golver is nooit uitgeput

Pagina: 1