DELL / LITEON laders uitwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 21:15
Recentelijk is de lader van mijn Dell 120L kapot gegaan.

Ik heb nog een oude medion laptop liggen, en nou blijkt het stekkertje van de lader van de Medion precies te passen op de Dell laptop!

Als ik op de achterkant van de Dell lader kijk dan zie ik output: 19V 3,16A
Op de LITEON lader staat: 19V 4A

Kan ik de Liteon op de Dell gebruiken?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 14:58

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik denk van wel. voltage komt overeen, de stroom die geleverd kan worden is hoger, maar dat is geen probleem. ik zou het gewoon proberen

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
virus.elektro schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:01:
ik denk van wel. voltage komt overeen, de stroom die geleverd kan worden is hoger, maar dat is geen probleem. ik zou het gewoon proberen
Met die vermoeden zit ik ook, kan iemand dit mogelijk bevestigen?
Staat redelijk veel data op mijn Dell, dat kan in niet kwijt raken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Stinger_Ventura schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:06:
[...]

Met die vermoeden zit ik ook, kan iemand dit mogelijk bevestigen?
Staat redelijk veel data op mijn Dell, dat kan in niet kwijt raken :-(
Lees op de opladers :) Komen alle nummertjes overeen dan kan het, is dat niet zo dan kan het misschien. Post ze anders van beide laders eventjes hier. Hier zijn meer mensen die er verstand van hebben

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zou gewoon moeten kunnen. de max stroom is wat het KAN leveren. MAW minder kan ook :)
Het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien is als dell en lite-on de + en - omgedraaid hebben op de aansluitingen. maar standaard is de buitenkant -, en ik ken tot nu toe alleen 1 iritante zenderfabrikant die het andersom doet. |:( (maar je bent nooit te oud om te leren..........)

Staan er geen polariteits tekens op de adapter(s) ?

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 20-07-2009 22:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Willen jullie nummertjes, nou die staan er meer dan genoeg op :-)

De Dell: Model PA-1600-06D2
De Liteon: Model PA-1900-05WM

E staat achter het 19V4A teken op allebij een Min tekken ------ C ( met een nulletje er in) en dan een Plus teken.
Vermoed dat de buitekant van de kabel Min is en de binnenkant Plus.
Zelfde teken staat op de Dell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik weet niet of het gaat werken, Dell heeft namelijk bij de meeste laptops een derde pinnetje (dunne pinnetje in het midden) zitten, die een signaal doorgeeft aan de laptop, zodat de laptop kan zien dat het een originele adapter is.

Als je alleen de spanning voorziet, werkt de laptop wel, maar laadt de accu niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
ThinkPadd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:22:
Ik weet niet of het gaat werken, Dell heeft namelijk bij de meeste laptops een derde pinnetje (dunne pinnetje in het midden) zitten, die een signaal doorgeeft aan de laptop, zodat de laptop kan zien dat het een originele adapter is.

Als je alleen de spanning voorziet, werkt de laptop wel, maar laadt de accu niet op.
Accu laden maakt me niet zoveel uit, als het maar werkt.
Wat is de kans dat het fout kan aflopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stinger_Ventura schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:27:
[...]

Accu laden maakt me niet zoveel uit, als het maar werkt.
Wat is de kans dat het fout kan aflopen?
plus en min verkeerd om .. ehm 50 % ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarschijnlijk gaat dit wel werken. Gezien het typenummer denk ik dat de Dell lader gewoon van LiteON is..
fish schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:29:
[...]

plus en min verkeerd om .. ehm 50 % ?
Dat wil nog niet zeggen dat de hele laptop gelijk opgeblazen wordt :P

[ Voor 51% gewijzigd door Glashelder op 20-07-2009 22:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Glashelder schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:30:
Waarschijnlijk gaat dit wel werken. Gezien het typenummer denk ik dat de Dell lader gewoon van LiteON is..

[...]

Dat wil nog niet zeggen dat de hele laptop gelijk opgeblazen wordt :P
neuh, maar durf jij het te proberen dan ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee slimpie, de positie van de + en de - zijn gestandaliseerd (lijkt mij...)

in de auto maak je je toch ook geen zorgen dat de + en - van de sigarettenaansluiting zijn omgewisseld? (50% kans op kapotte accu? :P )

bovendien; als het moederbord doorbrand haal je de hdd eruit en je data is veilig.. (ide <-> usb connector kost 5 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De Dell: Model PA-1600-06D2
De Liteon: Model PA-1900-05WM
Ja ik zou het proberen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Nou, hier gaan we het proberen dan!

Jullie begrijpen wel dat je financieel verantwoordelijk wordt gehouden voor eventuele schadeclaims O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Stekker zit er in, lampje van de accu brandt

Positief teken!

EDIT:

TOP! ik zit weer in mijn ouwe systeempje....

Hartelijk dank voor de geboden hulp, ben zeer blij....

[ Voor 48% gewijzigd door Stinger_Ventura op 20-07-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Stinger_Ventura schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:39:
Stekker zit er in, lampje van de accu brandt

Positief teken!
En dan ga ik je nu zeggen dat ik exact op deze manier een LAN switch heb gefrituurd. (Lampjes deden het ook... alleen na een tijdje begon het te roken en het ding functioneerde ook niet toen de stekker erin zat)

Plus en min perongeluk omdraaien = :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is ie ook :)... ik heb hier een LiteON PA-1900-24 aan mijn Acer hangen. 19V op bijna 5A, de PA-1600 is het minder krachtige model:

http://www.vergelijk.nl/l...n_5_5mm_x_2_5mm_39482806/

Anyway, it should work, and it does. ;)
Plus en min perongeluk omdraaien = :w
Meestal zijn laptop-fabrikanten niet dom en bouwen ze voor dat soort situaties een (zener)diode ter beveliging in. Zit de boel achterstevoren, dan doet alles het gewoon niet en is het pech, goed om = acculampje aan en laden.

Dan heb je ook nog apparaten die 9V AC slikken, en in de netwerkapparatuur is er al helemaal chaos als het om adapters gaat. Veel doet 12V met een paar Ampere, maar probeer bijvoorbeeld geen Cisco adapter in iets anders te pluggen, want die 48V doet nogal wat schade op een apparaat dat het niet verwacht.

[ Voor 41% gewijzigd door Stoney3K op 20-07-2009 22:45 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:34:

in de auto maak je je toch ook geen zorgen dat de + en - van de sigarettenaansluiting zijn omgewisseld? (50% kans op kapotte accu? :P )

bovendien; als het moederbord doorbrand haal je de hdd eruit en je data is veilig.. (ide <-> usb connector kost 5 piek)
echt niet gestandariseert, daarom staat er ook altijd wel een tekentje op de adaptor wat de plus en wat de min is. als het was gestandariseert had dat niet gehoeven natuurlijk

maar ja hij werkt ... das mooi

ff niewsgierig .. heeft die een derde pin zodat je acco ook laadt ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 20-07-2009 22:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34

Stoney3K

Flatsehats!

fish schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:44:
[...]
ff niewsgierig .. heeft die een derde pin zodat je acco ook laadt ?
Hij laadt de accu gewoon op met de standaard stroom die uit de adapter komt hoor :)... als de laptop uit staat, blijft er altijd een standby-circuitje branden om de accu bij te vullen. Laptop aan -> accu laden als die nog niet vol is, anders gewoon de laptop via de adapter direct voeden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:34:

Ik heb hier anders een vrij dure en nieuwe RC-Zender liggen, alswel als een oud hubje. wat toch echt net de andere kant op werkt. Tis misschien zeldzaam, maar des te leiper omdat je er van uitgaat dat het toch wel werkt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laad je laptop echt of draait de laptop gewoon op netspanning? Ik heb ook een kapotte Dell lader gehad, die niet meer als Dell lader herkent werd. Het gevolg was dat de laptop prima werkte aan de lader, maar geen druppel stroom meer in de accu gooide.
Pagina: 1