• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben al een tijd op zoek naar eentje die aan mijn wensen voldoet. Maar het wil niet lukken. De bottelnek is dat ik bij ziggo zit en dus gebonden ben aan DBV-C. Ik gebruik nu een Media Center PC maar wil hem vervangen omdat het een oud bakkie is en graag digital wil gaan opnemen. Wat ik graag zou zien in dit bakkie is:

- Dubbele tuner DVB-C
- HD recorder / media player
- Ethernet aansluiting zodat je hem ook als een soort NAS kunt gebruiken
- EPG digitaal via DVB-C
- HDMI aansluiting
- Composiet aansluiting (audio)
- Foto's kunnen tonen
- Muziek kunnen afspelen (mp3)
- Internet radio (optioneel)
- Mogelijkheid om opgeslagen DVD's te bekijken (.VOB) (TS_VIDEO)
- Een stille machine. Een computer maakt nu eenmaal wat herrie (ventilator).

Ik heb behoorlijk wat merken voorbij zien komen, A- en B- merken. Maar dit wenselnlijstje voor een redelijke prijs lijkt een behoorlijk klus.

Marcel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat Cisco-apparaat wat ziggo nu probeert te slijten aan de mensen niet iets voor je? Kan volgens mij het meeste wel wat je zoekt.

Oh, en het is DVB-C, niet DBV-C. Digital Video Broadcast - Cable in dit geval. Voordat je jezelf een ons googlet met de verkeerde steekwoorden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Volgens mij kom alleen de Humax 5050 bij jouw wensen in de buurt.

Ben overigens benieuwd welke merken, behalve Cisco, je allemaal voorbij hebt zien komen. Ik ken er maar twee.

Edit: die Cisco schijnt echt gigantisch kut te zijn overigens, zal is aan mijn collega vragen wat er ook alweer mee was.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 22:11 ]

• mbr99
The Eagle schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:05:
Is dat Cisco-apparaat wat ziggo nu probeert te slijten aan de mensen niet iets voor je? Kan volgens mij het meeste wel wat je zoekt.
Ik las op het ziggo forum dat er nogal wat kinderziektes aan het apparaat zitten. Daarbij lees ik dat hij niet stil is. De HD blijft toeren en de fan schijnt ook goed zijn werk te doen omdat het apparaat snel warm wordt. Die viel dus een beetje af eigenlijk. :'(
Oh, en het is DVB-C, niet DBV-C. Digital Video Broadcast - Cable in dit geval. Voordat je jezelf een ons googlet met de verkeerde steekwoorden ;)
Excuus, typo. :)

Marcel

• mbr99
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:08:
Volgens mij kom alleen de Humax 5050 bij jouw wensen in de buurt.

Ben overigens benieuwd welke merken, behalve Cisco, je allemaal voorbij hebt zien komen. Ik ken er maar twee.

Edit: die Cisco schijnt echt gigantisch kut te zijn overigens, zal is aan mijn collega vragen wat er ook alweer mee was.
De Humax is alleen benaderbaar via FTP wat ik zo lees. Hij zou juist als gedeelde node in het netwerk zichtbaar moeten zijn.

De merken die voorbij zijn gekomen (als ik zo nog allemaal weet): Humax, Freecom, Lacie, Conceptronic, AC-Ryan, Pioneer, Philips, Popcorn, Panasonic, enz. Ik zal er vast nog enkele vergeten zijn. Ben enkele weken zoekende.

Marcel

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:42
Puur voor TV recording zou ik voor de Humax 5050 gaan. Deze is qua gebruiks gemak toch wel het beste. Daarnaast kun je dus digitaal opnemen (zelf in HD, en met behoud van orginele geluidssporen). Dit heeft als grote voordeel dat je geen verschil ziet tussen een live uitzending en een opgenomen programma.

Maar zover ik zie zijn de enige 2 nadelen voor jou dat je hem niet als NAS kunt gebruiken, en dat je maar een beperkt aantal videoformaten erop af kan spelen. Dus ik zou zeggen koop een Humax 5050 en bijv. een HDX-1000. Zit je meteen goed met opname en mediaspeler.

• mbr99
Ik ben eerder geneigd om een nieuwe PC te kopen. Dan maar geen digitaal en analog laten zoals het nu ook is en digitaal ook zoals het nu is op de TV. Ik heb nu ook een dubbele tuner erin zitten (2 recordings) die ik kan overbouwen. En dan maar hopen dat hij stil is. Dat zijn alleen specs die nooit vermeld worden. Ik had niet gedacht dat het een moeilijke lijst zou zijn met wensen. Alles bestaat, maar niet in 1 product.

Marcel

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
azbox premium of elite

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mogelijkheid is ook nog de dreambox 8000. Twee kabeltuners erin en je hebt de killer PVR te pakken. Enige nadeel is dat hij nogal duur is. Reken op zo'n 1000 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door MrScratch op 21-07-2009 21:59 . Reden: typo ]

Look behind you! A three headed monkey!

• mbr99
De premium is de enige met 2 tuners (1e optioneel). Ik begreep dat deze medio juni dit jaar is uitgekomen en nergens kan ik op forums een gebruikersmening horen dat hij ook echt gaat werken incombi met ziggo. Daarbij mis ik het afspeelformaat voor opgeslagen DVD's. Verder ziet ie er wel goed uit. Hij kan veel.

Heb jij er zelf ervaring mee met de AZbox?

Marcel

• mbr99
MrScratch schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:39:
Mogelijkheid is ook nog de dreambox 8000. Twee kabeltuners erin en je hebt de killer PVR te pakken. Enige nadeel is dat hij nogal duur is. Reken op zo'n 1000 euro.
Klopt. Je hebt dan ook nog de Qbox die de helft van die prijs is. Ik mis alleen info over de HD en ook hier het afspelen van opgeslagen DVD's. Enfin, 1000,- is prijzig.

Marcel

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:42
mbr99 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:50:
De premium is de enige met 2 tuners (1e optioneel). Ik begreep dat deze medio juni dit jaar is uitgekomen en nergens kan ik op forums een gebruikersmening horen dat hij ook echt gaat werken incombi met ziggo. Daarbij mis ik het afspeelformaat voor opgeslagen DVD's. Verder ziet ie er wel goed uit. Hij kan veel.

Heb jij er zelf ervaring mee met de AZbox?

[...]
Volgens mij heeft de Humax 5050 ook een dubbele tuner. Deze is namelijk in staat om 2 programma's tegelijk op te nemen, en ook nog een 3e programma te gaan kijken. (deze moet dan wel in dezelfde stream zitten als 1 vd opnames)

• mbr99
Ja maar die heeft geen NAS optie, alleen ftp om hem te bereiken via het netwerk, Dataopslag is dan niet echt 'makkelijk.

Marcel

Pagina: 1