Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WD anywhere backup werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een 320GB my passport elite van Western Digital aangeschaft. Dit omdat er backup software bij geleverd is. Deze staat als setup op de disk zelf.
Wat is nu het probleem?
De backup software werkt niet langer als 31 dagen. Als ik de software installeer, krijg ik na de installatie de vraag of ik wil updaten. Als ik dan kies voor ja gaat het updaten en zit ik aan de 31 dagen gebonden. Kies ik ervoor om niet te updaten dan krijg ik een foutmelding van de software zelf met de melding dat het verstandig zou zijn om te updaten om van deze foutmelding af te komen. Het probleem is op een systeem met Vista als met XP.
Heb al diverse mails naar Western Digital gestuurd maar geen antwoord.
Wat is hieraan te doen?

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
dit komt omdat het een trail versie is van de software ze verwachten dat je het koopt

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit komt zo bekend voor, je moet even goed de boekjes / blaadjes bekijken die in de doos zaten, hier staat ( in het ontzettend klein ) een serial op.

Heb hetzelfde probleem gehad met deze software / producent. Heb hier veel contact over gehad met de webwinkel waar ik de hdd aangeschaft heb, deze hebben weer uitgebreid contact gehad met WD, waaruit eindelijk bleek dat de serial op een velletje papier stond, maar dat het zo ontiegelijk klein was dat je met een vergrootglas moest kijken...

Uiteindelijk prima opgelost dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Fatal Mind op 20-07-2009 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
RedDragon schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:02:
dit komt omdat het een trail versie is van de software ze verwachten dat je het koopt
Ja dat snap ik wel. Maar Western Digital verkoopt de schijf met backup software. Dit promoten hun ook op hun website. Als je kijkt bij de verschillen tussen de verschillende typen passports dan is de Elite de enigste met backup software. Een trail zou iedereen kunnen downloaden en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Fatal Mind schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:05:
Dit komt zo bekend voor, je moet even goed de boekjes / blaadjes bekijken die in de doos zaten, hier staat ( in het ontzettend klein ) een serial op.

Heb hetzelfde probleem gehad met deze software / producent. Heb hier veel contact over gehad met de webwinkel waar ik de hdd aangeschaft heb, deze hebben weer uitgebreid contact gehad met WD, waaruit eindelijk bleek dat de serial op een velletje papier stond, maar dat het zo ontiegelijk klein was dat je met een vergrootglas moest kijken...

Uiteindelijk prima opgelost dus.
Bedankt voor je tip. Alleen waar ik ook kijk ik kan geen nummer vinden. Alleen maar het serie nummer van de schijf. Ik heb er twee papieren bij zitten, een gele en een witte. Zal eens naar de winkel bellen.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hmm, da's apart, want ik heb precies zelde probleem gehad namelijk, ik kocht ook een hdd met backup software erbij omdat dit een benodigheid was, toen uiteindelijk met behulp van winkel+wd toch de code gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
De winkel zegt dat ik maar contact moet opnemen met Western Digital. Zal een dezer dagen nog eens bellen met hun. Voorlopig gebruik ik maar Cobian Backup voor te backuppen. Werkt overigens ook wel naar tevredenheid.
Toch bedankt voor alle tips

Verwijderd

Ik heb gisteren een 500GB WD passport elite aangeschaft en juist dit model vanwege de backup software. Ook bij mij een geel A4tje en een wit "boekje" met 3 plaatjes hoe de drive aan te sluiten.
Maar nergens een serienummer te vinden!
Pagina: 1