sbs server 2003 sp2 push mail probleem

Pagina: 1
Acties:

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 21:15
Hallo beste forummers ik zit met een klein of mischien wel iets groter probleem ;-)
ik heb een sbs 2003 server sp2 geinstaleerd, maar kan via de iphone niet synchroniseren naar de server. (exchange)
ik heb als domein (en mischien was dit wel fout?) www.blabla.eu
daarvan heb ik ook een certificaat laten maken.
ik hoef nu doordat ik het certificaat heb ook niet te klikken op deze website is onveilig.
nu kan ik alles doen zoals outlook anywhere zonder problemen
moet daarvoor wel www.blabla.eu\exchange doen want als ik www.blabla.eu doe,
dan kom ik op de welkoms pagina van de server.
mailtjes verzenden en ontvangen via outlook anywhere werkt ook goed intern en extern.
alleen het probleem van contact maken met de server via de iphone en outlook lukt niet.
komt dit mischien doordat ik eigenlijk geen www.blabla.eu domein had moeten instellen maar daar in de plaats van mail.blabla.eu ??
en zo ja.. kan ik dit nog veranderen??
ik stop er voor het gemak ene screenshot bij van ipconfig

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1458/ipconfigu.jpg

hoop dat jullie mij beter op weg kunnen helpen?
mvg marcel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tenzij 192.168.0.1 een tweede Windows server 2003 domaincontroller is moet die sowieso weg bij je dns servers. Zo is het ook niet door de ceicw geconfigureerd, met een erg goede reden.

Als jouw server via internet luistert op de naam mail.bedrijf.nl dan moet die naam in het certificaat, en is dat waarom je activesync waarschijnlijk niet werkt. Mijn ervaring is dat dat met een erg duidelijke foutmelding komt, en anders de server wel.

SBS BPA al gedraaid? ExBPA? En heb je al eens wat rondgezocht, je topic is nogal vaag.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• artworx2010
moet je om je iphone of wm telefoon altijd mail.blabla.eu gebruiken ipv www.blabla.eu?
ik heb op www.blabla.eu een certificaat gemaakt, mischien had ik dit beter op mail.blabla.eu moeten maken achteraf?
is dit nog aan te passen, en daar bedoel ik mee.. naam veranderen en nieuw certificaat laten maken?
of betekend dit gewoon opnieuw instaleren met de juiste domein naam mail.blabla.eu?
ik heb ceicw gedraaid. en nu staat dns op 192.168.0.20 ipv .1
ja ik heb nogal wat rondgezocht, maar bleef haken op het punt van domein naam
vandaar mijn vraag www of mail als domein gebruiken.
mvg marcel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Diegene die je als hostname wil gebruiken als je 'm van buitenaf wil benaderen.
En als dat mail op het cert is moet dat ook mail zijn, als het een andere hostname is op het certificaat zul je die beter kunnen instellen :)
Dus: wat gebruik je als naam op je telefoon?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:36

ralpje

Deugpopje

En wat gebeurt er als je (van buitenaf) www.blabla.eu/OMA doet?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Magic78
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04-2024
Of de naam nu mail.blabla.eu of www.blabla.eu is maakt niet uit. Het is maar een naampje en maakt voor de werking niet uit.

Probeer eerst bovenstaande inderdaad even en kijk wat dat doet.

Als het goed is krijg je dan een popup om naam en wachtwoord in te voeren en daarna een waarschuwing. Als je hier op 'OK' klikt moet je een simpele mappenlijst krijgen met je 'Postvak In' enderg.

[ Voor 55% gewijzigd door Magic78 op 20-07-2009 23:16 . Reden: Verduidelijken ]

• artworx2010
ik gebruik een iphone, en stel als naam in
mars (zo log ik ook in op owa)
xxxx (pasword)
blabla.eu (als server)
en domein laat ik leeg

maar dan krijg ik de melding server niet gevonden.
doe ik als server mail.blabla.eu dan komt ie met een certificaat wat niet geacepteerd is
maar dan nog steeds server niet gevonden..
vandaar mijn vraag eigenlijk is. moet ik opnieuw server instaleren met mail.blabla.eu als domein en dan nieuw certificaat laten maken of
moet ik mail.blabla.eu domein laten linken met het www.blabla.eu doemein.
mischien slecht uitgelegd wat ik precies bedoel, maar hoop dat je er wijs uit wordt :)

• Magic78
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04-2024
Nee, gewoon bij server www.blabla.eu invullen.

Verwijderd

Vergeet niet dat voor de synchronisatie EXCHANGE 2003 SP2 vereist is, dit in tegenstelling tot Windows Mobile / Symbian toetsellen.

Ben dit al eens een keer tegen gekomen, vandaar...

• artworx2010
ik heb nu net sp2 geinstaleerd en ga zo weer proberen, draai nu bpa om te kijken of er nog dingen fout staan.
dacht wel dat sp2 voor exchange op sbs 2003 niet standaard werd aangeboden, vandaar ik hem nog niet had geinstaleerd..

• artworx2010
yesss het werkt, heb voor de duidelijkheid
ceicw gedraaid volgens "sanfranjake" en die veranderde het dns adres.
daarna service pack 2 voor exchange erop gezet met de update voor owa (die aangeboden wordt door bpa)
en dat was alles.

op de iphone
naam = mars
ww = xxxx
servers = www.blabla.eu

en het loopt.

@ralpje. als ik www.blabla.eu/oma draaide dan zie ik niet ondersteunde browser (dit zag ik ook al zonder sp2)

thx voor de hulp die ik van jullie heb mogen krijgen.
Pagina: 1