Stilzwijgende verlening webhosting + domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 20:17

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ik heb de afgelopen weken een paar e-mails gehad dat ik een factuur moest betalen voor een domeinnaam en webhosting. Omdat ik dit niet in de gaten had heb ik dit dus gewoon niet op tijd kunnen opzeggen (3 maanden van te voren). Vorige week kreeg ik ineens een aanmaling dat ik dus nog moest betalen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik weer een e-mail. Ik bekijk de e-mail staat er ineens een hoger bedrag dan dat het eerst was. Hebben ze er vrolijk 10 euro bij gedaan voor de aanmaling. Volgens mag een bedrijf dit niet eens doen en kunnen ze dat pas doen als ze een deurwaarder hebben gestuurd die de bevoegdheid heeft om geld te innen in naam van het bedrijf.

Ik ben nu dus aan het kijken hoe het zit met het stilzwijgend verlengen van een webhosting contract / domeinnaam. Ik kom verschillende links tegen waarin er wel voorstellen zijn voor het verbod, maar ik heb nergens echt duidelijk kunnen vinden dat het al verboden is om dit te doen.

Hier een paar links die ik zo heb gevonden:

http://blog.iusmentis.com...jaar-per-maand-opzegbaar/
http://blog.iusmentis.com...enging-aan-banden-gelegd/

Wie kan het mij helpen of heeft ervaringen met zoiets ?

Extra info: Ik kreeg 3 weken de tijd om mijn factuur te betalen, zodat ik dus al niet meer kan opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeluxZ op 20-07-2009 20:27 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Dan ben je toch gewoon te laat? Je ISP moet je domeinnaam vooraf betalen, dus die kosten zijn al gemaakt.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Leuk dat je dat zegt. Als ze een factuur 3,5 maand van te voren opsturen kan ik nog op tijd opzeggen. Ik ga morgen een belletje maken naar de Consumentenbond kijken of hun mij meer kunnen vertellen hierover en wat mijn rechten / plichten zijn.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
Bij het afsluiten van je webhosting heb je algemene voorwaarden getekend, sla deze er op na, staat hier 3 maanden in dan ben je in dit geval gewoon te laat. Het genoemde wetsvoorstel is nog niet in werking, het enige wat wel onlangs in werking is getreden is een beperking voor internet aanbieders, deze mogen nog maar 1 maand opzegtermijn hebben. Dit gaat alleen niet op voor webhosting/domeinregistratie. Hoewel ik zelf 3 maanden opzegtermijn totaal niet redelijk vind, zul je hier wel aan moeten voldoen doordat je hiervoor getekend hebt.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ik heb niks getekend fysiek op papier, ik zal wel kijken hoe ik het oplos

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DeluxZ schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:40:
Leuk dat je dat zegt. Als ze een factuur 3,5 maand van te voren opsturen kan ik nog op tijd opzeggen.
Wat is precies het verband tussen de datum waarop de rekening verstuurd wordt, de daarbij behorende betalingstermijn en opzeggen? Wie of wat weerhoudt je ervan om, bijvoorbeeld, op dag één op te zeggen, in plaats van drie maanden voor het verlopen/verlengen van het contract?

Overigens mag een bedrijf zowel rente als administratiekosten in rekening brengen in geval van te laat betalen, waarbij geldt dat laatstgenoemde in de algemene voorwaarden dient opgenomen te zijn.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DeluxZ schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:40:
Leuk dat je dat zegt. Als ze een factuur 3,5 maand van te voren opsturen kan ik nog op tijd opzeggen. Ik ga morgen een belletje maken naar de Consumentenbond kijken of hun mij meer kunnen vertellen hierover en wat mijn rechten / plichten zijn.
Dat is echt je eigen verantwoording. Zelf zet ik dit soort datums in een kalender met een jaarlijkse herinnering. Dan zie ik iedere keer dat het verlengt wordt en kan ik bepalen of ik het op wil zeggen.

Als ze de factuur drie maanden van tevoren opsturen zou dat ook weer een hoop klachten opleveren van mensen die denken dat ze "rente" willen trekken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Alleen de tien euro mogen ze niet in rekening brengen. Verder typisch gevallje: helaas, jammer.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sigma2k8 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:05:
Alleen de tien euro mogen ze niet in rekening brengen. Verder typisch gevallje: helaas, jammer.
Ik heb ooit voor een administratiekantoor gewerkt en die betaalde dat soort dingen inderdaad nooit. Maar is dat nog steeds een regel dat dit niet mag? Zelfs overheidsinstanties doen het namelijk :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1