Creative Inspire a300 aansluiten op TV lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• za3redrum
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Tweakers,

ik heb momenteel een probleem met mijn nieuwe TV. Ik had onlangs een oudere HD-Ready TV waar ik gewoon mijn Creative Inspire a300 op de headphone aansluiting aansloot. Perfect geluid, geen probleem. Maar nu heb ik de nieuwe Samsung ue40b6000 TV, maar nu heb ik daar geen hoofdtelefoon uitgang op zitten. Ik heb echt geen idee hoe ik nu die speakerset erop kan krijgen, en ik heb hem pas net dus wil hem niet gelijk alweer vervangen. Enige info:

Creative Inspire a300
- Enige aansluiting: mini jack

Samsung ue40b6000
- PC/DVI audio in (is gewoon 'n mini jack aansluiting, maar werkt blijkbaar niet, al geprobeerd)
- 4x HDMI (PS3 zit erop)
- AV in
- Component
- Digital Audio out (optical)
- PC in

Allemaal leuk en aardig, maar ik dacht zelf al dat ik van de optische uitgang gebruik moet maken, want de rest lijkt me allemaal minder logisch. Kan iemand me helpen hiermee? Zijn er converters voor bepaalde aansluitingen (optisch -> mini jack bv)? Alvast bedankt voor de hulp.

• za3redrum
  • Niet online
niemand?

• marco008
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2023
Je hebt er miniscart opzitten
Die werkt volgens het boekje als in+uitgang

Dan moet je zo'n scart naar rood-wit-geel tulp blokje eraan hangen
zoiets als deze: http://www.thuisbioscoop.nl/scart_adapter1.html
vervolgens moet je dan met een koppelstukje van tulp naar mini-jack naar je creative speakers gaan.
http://www.popelectronics...le-jack-35mm-pr-1349.html

anders zie ik geen andere manier
misschien iets wat van optisch naar gewoon tulp gaat ( ik weet niet of dit bestaat )

[ Voor 21% gewijzigd door marco008 op 21-07-2009 12:55 ]

• za3redrum
  • Niet online
Die accessoires heb ik allemaal in huis, maar het werkt helaas niet. Ik krijg geen geluid te horen als ik het op jouw manier doe. Dat blokje heeft ook in- en out- en ze werken beide niet. Dit is echt teleurstellend want nu lijkt mijn Creative setje voor niets aangeschaft te zijn... Hopelijk weet iemand nog 'n alternatief of oplossing.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Zit er in het instellingen menu van de tv geen optie waarmee je die scart aansluiting nog moet activeren oid?
Een oplossing waarmee je van de optical out naar jack gaat kost je waarschijnlijk meer dan dat setje gekost heeft. Zoiets als dit zou dan een goedkope loplossing zijn: http://www.svideo.com/digitalanalog.html
Nog een mogelijkheid als je een PC in de buurt hebt staan met de juiste aansluitingen; optisch naar optical in van je geluidskaart en dan dat setje als pc speakers aansluiten.

• za3redrum
  • Niet online
Scart werkt wel want als ik 'm op m'n TV scart kabel zet werkt het wel gewoon, maar dan kunnen m'n boxen er uiteraard niet meer op. Ik kan wel bij de instellingen instellen of ik externe apparatuur wil gebruiken of het TV-geluid wil gebruiken, maar dat helpt ook niet. Die oplossing van optisch naar jack voor 80 Euro kost wel erg veel, dat is nog meer dan het speakersetje zelf heeft gekost, en dan moet ik volgens mij nog maar hopen dat het werkt. Ik vind het nogal weird dat het zo omslachtig is bij 'n splinternieuwe TV om gewoon iets klaar te krijgen dat zelfs op m'n oude TV wel makkelijk mogelijk was. Lang leven headphone jacks... Hopelijk weet iemand anders nog 'n mogelijkheid, of meer.

• marco008
De manier van optisch naar tulp gaan zowiezo werken.
Die kastjes beginnen ongeveer vanaf 60-70 euro

Ik weet zo even ook niks beters.

Misschien dit nog:
Een decoder van ziggo of kpn gebruiken en het beeld van het geluid scheiden?

• za3redrum
  • Niet online
Ik wil het liefst op m'n PS3 die speakers gebruiken, ik kijk niet zoveel TV en op de Wii is het niet echt nodig. Dus die Ziggo oplossing gaat sowieso niet door, en dan kan ik als dat zou lukken enkel met TV kijken daar gebruik van maken. De PS3 is het belangrijkst.

• marco008
werkt de av multi uitgang op de ps3 niet meer als je de hdmi kabel erin stopt dan?

• za3redrum
  • Niet online
Je kunt op de PS3 wel instellen dat je het beeld via HDMI laat verlopen, en het geluid via de AV Multi, maar de kabel die Sony daar bij heeft geleverd en die je in je PS3 steekt (in de AV Multi) eindigt met 3 tulp stekkers (rood, geel en wit), hoe moet ik die nu op m'n speakers krijgen dan?

• marco008
van rood-wit female tulp naar female mini-jack

of als je die niet kunt vinden met deze 2:
http://www.audio-pluggen.nl/catalog/popup_image.php?pID=51

http://www.popelectronics...le-jack-35mm-pr-1349.html

[ Voor 66% gewijzigd door marco008 op 21-07-2009 15:32 ]

• za3redrum
  • Niet online
Dat lukt idd, heb het ook met 'n kroonsteentje voor mekaar gekregen. Thnx.
Pagina: 1