Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista-W7] Wijzigingsdatum kopieren van bestanden kopieren

Pagina: 1
Acties:

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 13:20
Hoi,

ik heb sinds vorige week mijn nieuwe pc. Nu wil ik de muziek die ik op een externe USB harde schijf heb staan kopieren naar de vaste harde schijf van mijn pc. Graag zou ik de wijzigingsdata willen houden zoals het op de externe schijf staat en niet de datum van kopieren. Wie o wie weet hoe ik dit moet doen?

Peter

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 17:10

Eagle Creek

Breathing security

Is het niet zo dat de "gemaakt"-datum wijzigt bij het kopieëren, maar de wijzigingsdatum niet? Ik meen mij te herinneren dat een van de twee altijd op een paradox-achtige manier de originele datum reflecteert.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
*met Eagle Creek*

Verder: wáárom in vredesnaam?
Nog verder: je kan natuurlijk je klok in je OS terugschroeven naar een eerdere datum en dan de files kopieeren. Daarna klok weer vooruit en het lijkt alsof je kei oude mp3tjes hebt: maar wáárom ;p

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robocopy gebruiken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Doel je op /DCOPY:T ?

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 20-07-2009 23:15 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en /copy:dato ja ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 13:20
Hoi,

ik heb het idd met robocopy gedaan. Ik draai hier w7 en het programma stond er gewoon op.
De reden waarom ik de aanmaakdatum wil behouden is omdat ik mijn mp3 collectie graag rangschik op aanmaakdatum zodat ik mijn nieuwe cd's bovenaan in de lijst kan zetten.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

kokorico schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:50:
Hoi,

ik heb het idd met robocopy gedaan. Ik draai hier w7 en het programma stond er gewoon op.
Komt mee met de Windows 2003 Resource kit en is (volgens de traditie) beschikbaar vanaf Windows Vista.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meer correct: voor XP moet je de RK hebben, vanaf Vista wordt robocopy (in een nieuwere, meer capabele versie die onder andere met EFS kan werken en in 7 multithreaded is) met het OS meegeleverd.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Met Total Commander kun je ook aanvinken dat je de bestandsdatum en -tijd wilt behouden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1