De Sims 3 (legale versie) op de PC van mijn vriendin blijft spontaan rebooten na meestal zo'n 20 min.
Na de reboot komt hij met een melding dat de ATi driver de boosdoener is, dit zie ik ook op aan de minidump die ik ganalyseerd heb.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Driver updates
- Overdrive aan/uit
- Cooling gecontroleerd, ook met de kast open geen verschil (is een Shuttle Barebone)
- 5 uur lang 3DMark06 laten runnen, loopt zonder problemen
- De Sims 3 geupdate naar 1.27
- Spel opnieuw geinstalleerd
- Videokaart is vervangen door dezelfde (had een probleem met HDMI poort, deze is vervangen via een RMA voor hetzelfde type, maar daar heb ik dus het probleem ook mee.
- Grafische settings lager gezet in het spel
- Voedingswaardes gecontroleerd tijdens stresstest (is maar 250watt namelijk, maar die Shuttle voedingen hebben flink wat power voor hun wattage)
Specs:
Shuttle Barebone SN68PTG5
2GB Kingston DDR2
Sapphire ATi HD4670 512MB
Windows Vista Business 32bits
Iemand een idee wat het nog kan zijn?
Na de reboot komt hij met een melding dat de ATi driver de boosdoener is, dit zie ik ook op aan de minidump die ik ganalyseerd heb.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Driver updates
- Overdrive aan/uit
- Cooling gecontroleerd, ook met de kast open geen verschil (is een Shuttle Barebone)
- 5 uur lang 3DMark06 laten runnen, loopt zonder problemen
- De Sims 3 geupdate naar 1.27
- Spel opnieuw geinstalleerd
- Videokaart is vervangen door dezelfde (had een probleem met HDMI poort, deze is vervangen via een RMA voor hetzelfde type, maar daar heb ik dus het probleem ook mee.
- Grafische settings lager gezet in het spel
- Voedingswaardes gecontroleerd tijdens stresstest (is maar 250watt namelijk, maar die Shuttle voedingen hebben flink wat power voor hun wattage)
Specs:
Shuttle Barebone SN68PTG5
2GB Kingston DDR2
Sapphire ATi HD4670 512MB
Windows Vista Business 32bits
Iemand een idee wat het nog kan zijn?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝