Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sims 3, spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:56

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
De Sims 3 (legale versie) op de PC van mijn vriendin blijft spontaan rebooten na meestal zo'n 20 min.

Na de reboot komt hij met een melding dat de ATi driver de boosdoener is, dit zie ik ook op aan de minidump die ik ganalyseerd heb.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Driver updates
- Overdrive aan/uit
- Cooling gecontroleerd, ook met de kast open geen verschil (is een Shuttle Barebone)
- 5 uur lang 3DMark06 laten runnen, loopt zonder problemen
- De Sims 3 geupdate naar 1.27
- Spel opnieuw geinstalleerd
- Videokaart is vervangen door dezelfde (had een probleem met HDMI poort, deze is vervangen via een RMA voor hetzelfde type, maar daar heb ik dus het probleem ook mee.
- Grafische settings lager gezet in het spel
- Voedingswaardes gecontroleerd tijdens stresstest (is maar 250watt namelijk, maar die Shuttle voedingen hebben flink wat power voor hun wattage)

Specs:

Shuttle Barebone SN68PTG5
2GB Kingston DDR2
Sapphire ATi HD4670 512MB
Windows Vista Business 32bits

Iemand een idee wat het nog kan zijn?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

De nieuwste drivers zijn niet altijd de beste drivers heb ik zelf gemerkt. Verder moet je bij ATI altijd goed de-installeren van drivers anders blijft er altijd wel een bestandje achter die het weer om zeep helpt.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Spontane reboots bij spellen heeft bij mij nog nooit iets anders betekent dan dat er een bepaald onderdeel van de computer te heet of aan het eind van zijn levensduur was, meestal de voeding of de videokaart. Doen alle fans het op de computer nog wel? Met speedfan kon je dat geloof ik nakijken.

Als ik op Google kijk dan rapporteren sommige mensen dat het opnieuw installeren van de drivers de problemen oplost. Misschien moet je er eens voor zorgen dat echt alles weg is voordat je de nieuwe drivers installeert.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Complete driver deinstallatie heb ik al gedaan @ Hayate666, daarnaast heb ik afgelopen nacht in een benauwde warme kamer 3Dmark 8 uur lang in een loop laten draaien zonder problemen, en verder naast The Sims 3 heb ik totaal geen games waar de PC spontaan bij reboot.

Ik ga denk ik maar eens proberen of nieuwe Windows installatie gaat helpen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Helaas heeft een nieuwe versie Vista installatie niet geholpen :( Nu steeds na enkele minuten ingame reeds een directe reboot van het systeem. Ik verdenk toch de voeding nu.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:50
Om de voeding te testen moet je een andere voeding proberen, of je kan de CPU en GPU allebei 100% stressen, als piekverbruik, waarvan ik denk dat de laatste het makkelijkste is. Houd dan ook de temperaturen goed in de gaten, dit kan heel makkelijk met programma's als HWmonitor, dit is de eerste 30 dagen gratis.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik ga vanavond eens proberen met een extra voeding, waar ik dan de HDDs en DVD drive alvast op aansluit, zodoende heeft mn Shuttle voeding weer 45watt (ongeveer) minder voor de kiezen, mocht deze dus echt het probleem zijn.

Volgens een PSU calculator zit ik nu op 191watt met huidige hardware, de voeding is 250watt, dus het lijkt me sterk, maar ik ben nu wel op een punt aangekomen dat we de software toch wel uit kunnen sluiten, desondanks heb ik gisteren de bios van mn Shuttle geupdate, en de Sims3 geupdate naar 1.3.024.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Update:

Het probleem lijkt ergens in de Powerplay optie van de HD4670 te zitten, deze is erg lastig uit te zetten.

Ik heb er nu een HD3450 ingezet, en nu werkt The Sims 3 wel goed.

Nu maar zoeken naar een waardige vervanger voor mijn HD4670, want EA en ATi lijken het niet op te willen lossen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

mn vrouwtje speelt nu ook sinds een week de sims en bij haar valt het spel sims gewoon uit en is ze terug op het bureau blad en is ze alles kwijt in het spel wat ze heeft behaalt(tot het laaste save punt)ook zei heeft een ati kaart wel een wat oudere maar hij voldoet aan de minimale systeem vereisden,heb ook al van alles geprobeert maar nix helpt :-( ps ze heeft het spel nog helemaal kaal zonder expansions of wat dan ook ! groet ,kevin
Pagina: 1