hosting2go - en google apps.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Beste GOTers..

ik zou heel graag, mijn mail willen overzetten van de standaard hosting2go, setup naar
google apps. echter, nu schijnt dat dus problemen te geven

je kunt bij hosting2go maar 1 mx maken - naar je a-record -
die je dan ook nog via ip naar een vast gogole ip moet zetten.
(terweil google meen ik om 5 mx records - op name-based vraagt )

iets als mx info-page.nl mail.info-page.nl
a mail.info-page.nl <google.ip - te halen uit een ping naar de google mail servers>

echter, ziet het er naar uit dat ik de mx - naar hosting2go's servers niet kan verweideren (klopt dit ? )
of zal de nieuwe mx de oude overschrijven???/

ook kan ik geen Cname maken waardoor het lijkt dat ik ' webmail.info-page.nl ' kan laten doorverweizen naar
google.com/apps/info-page.nl/ (zowiso omdat - de subdomein beheer werkt via het plesk systeem (dus dinamisch).

nu zit ik toch met een behoorlijk aantal vragen:

1 heeft er iemand al ervaring met email en hosting2go

2 is er een oplossing die met alleen een a record - WEL goed gaat werken.

2b: bijvoorbeeld door een a record naar een xs4all.ip te laten verweizen, en daar met een dns servertje WEL de correcte meerdere mx-jes in te stellen...
- en als dat bij 2b al kan, werkt het dan alleen als je een sub-autority domein maakt - dus jan@google.info-page.nl - of gaat het toch werken om dan jan@info-page.nl te gebruiken...
- waarbij ik dus een DNS server zou moeten draaien achter het a record google.info-page.nl <mijn xs4all.ip> (als dit al kan ?? )

3: hosting2go bied geen cnames... - betekend dit dat je frames moet gebruiken, of een redirect.html / .js
of kan het ook met bijv mod_rewrite

graag zou ik hier wat meer practijk voorbeelden willen horen van mensen die het werkend hebben gekregen
of juist niet, - wanneer er goede onderbouwingen bestaan, dat het technisch ongeschikt is, kan ik natuurlijk een 2e domein nemen, - maar dit doe ik liefst pas, als blijkt dat info-page niet geschikt is... - voorlopig ben ik namelijk over de hosting en databases zeer goed te spreken.

- en de prijs is naar mijn idee. te goed om- te kiezen voor een verhuizing...
zeker omdat ik nu pas aan het onderzoeken ben wat ik met het web-gedeelte van het domein wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Van de Hosting2Go Helpdesk (FAQ):
Google Apps werkt niet (meer)
Indien u gebruik maakt van Google Apps, kunt u tegen het probleem aanlopen dat de mail niet meer door Gmail verwerkt wordt. Google heeft blijkbaar onlangs iets gewijzigd waardoor de mogelijkheid om het bij ons werkend te krijgen, is komen te vervallen. Helaas is het gebruik van Google Apps niet langer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Je hoeft alleen DNS naar google te verwijzen, dus als ze dat niet voor elkaar krijgen dan doen ze zelf iets niet goed. Bovendien is er afaik niets gewijzigd. Technisch kan 't gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
om het een en ander duidelijk te maken,

het systeem dat zei gebruiken, werkt voor zover ik kan inschatten met een wildcard cname. en een of andere mod die de hostname leest en de juiste httproot daarop baseerd.

we kunnen dus geen cname - of wildcard gebruiken.

- een fix las ik was dat je pingt naar mailserver.naam.nl.google.com (oid), - op basis van dit uitkomende IP dus een A-record maakt, - als dit nu niet meer werkt, (tja) - dan zitten er maar 2 mogelijkheden op -

een mx met 1 ip naar een eigen dns.server, en DIE een setje MX-records laten hosten. - probleem is dat dit nogal wat tijd zal gaan kosten, - enkele tientallen MS vrees ik... - bovendien is dan de vraag of het wel KAN om dan nog gewoon user@info-page.nl te hosten, of dat ik door dit geintje verplicht wordt om user@sub.info-page.nl te gaan gebruiken...

iemand die hier nog iets meer over kan vertellen.
of zal ik dan TOCH moeten kiezen tussen - een 2e domein, of een verhuizing per jan 2010 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
per jan 2010 blijkt het mogelijk c-names te maken - hosting2go heeft z'n huiswerk gedaan (top jongens)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280929

Is er ook al iemand die het dan werken heeft gekregen met hosting2go?
Ik krijg het namelijk niet aan de praat, denk dat ik mijn DNS record beheer niet helemaal juist heb staan...
Is er iemand die mij een voorbeeld kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27

jep

Anoniem: 280929 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:53:
Is er ook al iemand die het dan werken heeft gekregen met hosting2go?
Ik krijg het namelijk niet aan de praat, denk dat ik mijn DNS record beheer niet helemaal juist heb staan...
Is er iemand die mij een voorbeeld kan laten zien?
Is 't niet een idee om ze op te bellen en het te vragen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas Jep, dit is geen optie :)
De vraag was gericht aan, met name i-Chat. Ik begrijp namelijk uit zijn verhaal dat hij het wel werkend heeft gekregen en als jij bedoeld dat ik Hosting2Go moet bellen dan moet ik je helaas teleurstellen. Hosting2Go is namelijk niet telefonisch bereikbaar maar alleen via hun "ticket systeem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Anoniem: 280929 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:58:
Helaas Jep, dit is geen optie :)
De vraag was gericht aan, met name i-Chat. Ik begrijp namelijk uit zijn verhaal dat hij het wel werkend heeft gekregen en als jij bedoeld dat ik Hosting2Go moet bellen dan moet ik je helaas teleurstellen. Hosting2Go is namelijk niet telefonisch bereikbaar maar alleen via hun "ticket systeem".
Als je bij hosting2go niet de vrijheid hebt je dns configuratie uit te voeren zoals vereist voor Google apps, dan zit er imho niets anders op dan je registratie elders onder te brengen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dus sinds kort wel mogelijk om deels dingen aan te passen en Hosting2Go geeft op hun website aan dat het wel mogelijk is dus ik ben nog steeds op zoek naar iemand die het voor elkaar heeft gekregen en mij meer kan vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tnt2k
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben ook zeer benieuwd, want ik heb de mailservice van hosting2go ook nog steeds niet werkend gekregen in combinatie met google apps.

Mijn instellingen zijn precies volgens de handleiding van hosting2go.

CNAME mailservice mailspot.nl aspmx.l.google.com
MX [High Priority] mailspot.nl mailservice.mailspot.nl

Enig idee wat het kan zijn?
Pagina: 1