goed dit zal wellicht geen makkelijke zijn maar hoop dan men hier misschien nog een idee of 2 heeft want ik weet het niet meer.
Begon paar dagen geleden zonder opmerkelijke reden, heb het in de afgelopen jaren wel vaker gehad dus dacht dat het misschien een corrupte driver was.
Ben hier nu al 3 dagen mee bezig
en ben achter een paar dingen gekomen, bij deze:
Mijn Systeem:
Windows XP Professional SP3 (32bit), alle updates (alleen geen WMP 11, gebruik CCCP codec pack + Media player classic homecinema).
4GB DDR2 Kingston HyperX SLI ready RAM (4x 1GB reepjes)
2x 160GB Seagate SATA I schijven in RAID 0 (striping)
Club 3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe
AMD Athlon X2 6400+ (socket AM2)
MSI K9N SLI Platinum, BIOS v3.10(laatste) (realtek onboard sound
)
Soundblaster X-FI Gamer PCI soundcard
700W PSU Thermaltake toughpower + cable management
-----------
2 externe schijven van 500GB(seagate) en 1TB (western digital), deze zijn niet standaard connected met de PC
----------
BSOD meldingen
(o.a.): 0x0000007e, 0x0000000a, geeft geen driver of bestand aan in de melding.
volgens google/MS/willekeurige tech sites, is het 9 van de 10 keer slechte driver of slechte ram. heb een aantal gevonden die de raid controller als dader aanwijzen.
observaties
ik kan de 0x00000a geforceerd oproepen door onder andere naar streaming sites (youtube.com, gametrailers.com) te gaan en een video probeer te bekijken, systeem loopt na een kleine tijd snel langzamer en krijg dat mooie blauwe scherm voor me neus. (browser maakt niet uit, IE8 of Firefox 3.5.1)
de andere kan ik forceren als ik utorrent probeer te gebruiken, dit gebeurt nog sneller en krijg ik de 0x0000007e melding mee.
Normaal gebruik lijkt nog redelijk te gaan maar heb wel een aantal willekeurige BSODs gehad maar pas na lange tijd.
Grote aantallen gegevens kopieren naar een externe schijf gaf 0 BSODs
(heb dus gelukkig al mn gegevens nog)
wat ik tot nu gedaan heb: (en heeft geen effect gehad)
alle drivers vervangen (opnieuw gedownload, normaal via windows gedeinstalleerd, in veilige modus met driver sweeper resten weggehaald en nieuwe drivers erop gezet)
Ook heb ik oudere drivers direct van mijn Mobo/audiokaart/videokaart fabrikant geprobeerd zonder succes.
Ik heb de drivers (chipset, audio & video) er een voor een opgezet en de BSOD getest, helaas kawm hij bij alle weer opzetten
PCI audio kaart verwijderd en onboard aangezet.
Windows opnieuw geinstalleerd met volledige format (geen quickformat) en raid array opnieuw opgebouwd.
Andere windows CD gebruikt.
Allerlei '3rd party' software eraf gemikt, o/a virusscanner, firewall, etc.
Videokaart van slot veranderd.
RAM reepjes uitgewisseld en uitgelaten
Memtest86+ tot 150% dekking gedraaid, geen fouten
chkdsk meedere keren gedraaid, voor en na windows installatie, geen fouten.
PC goed schoongemaakt met persluchtblikje (was wel nodig
)
BIOS gereset en later geflashed.
andere kabeltjes voor HDDs erin gezet
Wat ik nog aan het proberen ben
RAID array op andere kanalen zetten
RAID array losmaken en op enkele schijf windows installeren
Minidumps:
heb een aantal minidumps die ik heb geprobeerd te bekijken maar dit ging een beetje boven mij.
hieronder een link met alle huidige minidumps als deze van nut kunnen zijn.
http://www.megaupload.com/?d=WCNYP1D8
p.s.
heb geen mogelijkheid om videokaart of ram reepjes te vervangen of elders te laten testten.
Begon paar dagen geleden zonder opmerkelijke reden, heb het in de afgelopen jaren wel vaker gehad dus dacht dat het misschien een corrupte driver was.
Ben hier nu al 3 dagen mee bezig
Mijn Systeem:
Windows XP Professional SP3 (32bit), alle updates (alleen geen WMP 11, gebruik CCCP codec pack + Media player classic homecinema).
4GB DDR2 Kingston HyperX SLI ready RAM (4x 1GB reepjes)
2x 160GB Seagate SATA I schijven in RAID 0 (striping)
Club 3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe
AMD Athlon X2 6400+ (socket AM2)
MSI K9N SLI Platinum, BIOS v3.10(laatste) (realtek onboard sound
Soundblaster X-FI Gamer PCI soundcard
700W PSU Thermaltake toughpower + cable management
-----------
2 externe schijven van 500GB(seagate) en 1TB (western digital), deze zijn niet standaard connected met de PC
----------
BSOD meldingen
(o.a.): 0x0000007e, 0x0000000a, geeft geen driver of bestand aan in de melding.
volgens google/MS/willekeurige tech sites, is het 9 van de 10 keer slechte driver of slechte ram. heb een aantal gevonden die de raid controller als dader aanwijzen.
observaties
ik kan de 0x00000a geforceerd oproepen door onder andere naar streaming sites (youtube.com, gametrailers.com) te gaan en een video probeer te bekijken, systeem loopt na een kleine tijd snel langzamer en krijg dat mooie blauwe scherm voor me neus. (browser maakt niet uit, IE8 of Firefox 3.5.1)
de andere kan ik forceren als ik utorrent probeer te gebruiken, dit gebeurt nog sneller en krijg ik de 0x0000007e melding mee.
Normaal gebruik lijkt nog redelijk te gaan maar heb wel een aantal willekeurige BSODs gehad maar pas na lange tijd.
Grote aantallen gegevens kopieren naar een externe schijf gaf 0 BSODs
wat ik tot nu gedaan heb: (en heeft geen effect gehad)
alle drivers vervangen (opnieuw gedownload, normaal via windows gedeinstalleerd, in veilige modus met driver sweeper resten weggehaald en nieuwe drivers erop gezet)
Ook heb ik oudere drivers direct van mijn Mobo/audiokaart/videokaart fabrikant geprobeerd zonder succes.
Ik heb de drivers (chipset, audio & video) er een voor een opgezet en de BSOD getest, helaas kawm hij bij alle weer opzetten
PCI audio kaart verwijderd en onboard aangezet.
Windows opnieuw geinstalleerd met volledige format (geen quickformat) en raid array opnieuw opgebouwd.
Andere windows CD gebruikt.
Allerlei '3rd party' software eraf gemikt, o/a virusscanner, firewall, etc.
Videokaart van slot veranderd.
RAM reepjes uitgewisseld en uitgelaten
Memtest86+ tot 150% dekking gedraaid, geen fouten
chkdsk meedere keren gedraaid, voor en na windows installatie, geen fouten.
PC goed schoongemaakt met persluchtblikje (was wel nodig
BIOS gereset en later geflashed.
andere kabeltjes voor HDDs erin gezet
Wat ik nog aan het proberen ben
RAID array op andere kanalen zetten
RAID array losmaken en op enkele schijf windows installeren
Minidumps:
heb een aantal minidumps die ik heb geprobeerd te bekijken maar dit ging een beetje boven mij.
hieronder een link met alle huidige minidumps als deze van nut kunnen zijn.
http://www.megaupload.com/?d=WCNYP1D8
p.s.
heb geen mogelijkheid om videokaart of ram reepjes te vervangen of elders te laten testten.