Wel of geen versterker voor audi/ video leek

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 23:54
De volgende situatie gaat zich straks voor doen.
Ik mag het 1 en ander op AV gebied regelen in de vorm van een TV en eventueel wat extra nodig is.
Op dit moment zijn de volgende spullen aanwezig. Oude TV en PS3
Nou komt er een nieuwe TV en ik had daarvoor zelf LG 42LH4000 ingedachte.
De PS3 kan daar met gemak op worden aangesloten (HDMI). Nu kan de PS3 ook leuk DVD's afspelen maar zolang er geen BT afstandbediening is lijkt me dit niet lekker. Voor dat probleem heb ik dus nog een goede DVD speler liggen welke ze gewoon mogen hebben(scart en/of component 720P).
Zo heb ik ook nog een 5.1 speaker set liggen (sub is actief de rest niet). Persoonlijk vind ik, zeker omdat ze ook graag een filmpje kijken, dat je wel surround geluid moet hebben.
Het punt is dus. Hoe ga ik die andere speakers aansluiten en het toch makkelijk in gebruik te houden?
Versterker is dus een optie en heeft voor de toekomst ook de meeste mogelijkheden. Maar misschien is er wel iets anders waar ik nu niet aan denk?
Verder is het nog niet zeker hoe er TV gekeken gaat worden. Keuze voor als nog is Kabel (analoog of digitaal) of heel misschien satelliet maar dat raad ik hem wel af :P

Een puntje om rekening mee te houden is: ze hebben eigenlijk er geen geld voor over (het audio gedeelte) dit mede omdat ze het verschil niet kennen :/
Tot nu toe zou ik zelf de volgende argumenten naar hun toe hebben om wel voor een versterker te kiezen:
+ beter geluid dan alleen tv boxjes (even uitgaan van films op dvd etc)
+ Mogelijkheid om als radio te gebruiken
+ Meer aansluitmogelijkheden voor latere spullen -> punt is eigenlijk komen te vervalen omdat tv tegewoordig ook zat mogelijkheden hebben.

- Prijskaartje
- Weer een extra kastje

+/- Gebruiksgemak -> normaal gesproken geen issue als het via een logitech harmony geregeld kan worden.
Als ze TV gaan kijken via de kabel en het ook digitaal willen doen dan kan de tv keuze nog verandere naar 1tje met een CI+ slot

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je die vijf surround speakers aan wil sluiten heb je toch iets van versterking nodig, dus dan kom je eigenlijk niet onder een receiver uit. Tenzij je voor een home-cinema setje gaat waar alles in een zit. €200-300 en dan heb je alles wat je nodig hebt als de kwaliteit niet zo belangrijk is. Kies dan een setje van hetzelfde merk als de TV, zodat je via HDMI de basisfuncties (play/pause etc) kunt bedienen.

Digitaal tv is een stuk strakker dan analoog en ik zou dus naar een CI+ tv kijken. Denk aan de Samsung B650 of Sony W5500. Deze hebben ook een stuk betere kijkhoek voor als ze er met meer mensen omheen gaan zitten.

btw, er is een bediening voor de PS3 maar met de controller werkt het ook prima. Meer dan selecteren en starten hoef je toch niet te doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 21-07-2009 11:20 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
klaasbram schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:57:
+ beter geluid dan alleen tv boxjes (even uitgaan van films op dvd etc)
Als je een versterker hebt is het zonde om hem alleen met DVD te gebruiken. Gewoon altijd gebruiken, ook voor TV kijken. Veel reguliere TV uitzendingen hebben tegenwoordig Dolby ProLogic geluide (surround encoded in analoog stereo). Bovendien zijn versterkers altijd beter als de ingebouwde TV boxen. en dan vooral bij LCD- en n plasmaschermen. Bass kan nu eenmaal niet goed worden weergegven zonder klankkast.
+ Meer aansluitmogelijkheden voor latere spullen -> punt is eigenlijk komen te vervalen omdat tv tegewoordig ook zat mogelijkheden hebben.
Mwah, helaas hebben Nederlandse televisies eigenlijk altijd maar één component video ingang. Ik merk bij mij en anderen dat je daar snel tekort komt. TV's blijven te lang die brakke SCART standaard ondersteunen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 23:54
Kijk zo'n standaard combi setje van DVD speler en versterker zou ook een optie kunnen zijn alleen zijn die setjes meestal al met speakers geleverd (maar zal eens kijken op marktplaats of daar wat te scoren valt).
CI+ tv is natuurlijk alleen echt nodig als er gekozen wordt voor het tv kijken via de kabel (ziggo gebied).
TV keuze qua design laat ik hen helemaal zelf kiezen maar als ik het design weet dan zoek ik zelf wel 1tje met de beste specs voor zo min mogelijk geld ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal