Onderclock profile in Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
Hee beste lui,

Ik kon zo gauw geen topic vinden over een underclock profile (ook geen overclock)
Dus vandaar maar een nieuwe.

Ik wil me desktop thuis underclocken, ik zit vaker beneden met de laptop of buitenhuis voor m'n werk.
En aangezien al me files op de desktop staan, en ik via een vpn nog verbonden ben met me pc, wil ik hem underclocken.

Nou is underclocken aansich niet zo moeilijk, fsb omlaag en de core en de shadertjes van me graka omlaag zetten. Alleen dan moet ik telkens rebooten als ik er wel achter zit, en toch weer intensieve taken ga draaien.
(en reboot duurt zo lang met een externe hd eraan vast)

Dus de vraag is, een underclock tool, of a way om een profile aan te maken waar die so'n 50tot80% mee geunderclocked kan worden.

Nou, wellicht dat er wel een mirakele functie zit op me mobo, dus hier me specs;
AM2 Asus M3a78-eh mobotje
und ein 8600GTtje

Bij voorbaat dank!

p.s.
Mocht dit niet werken zat ik na te denken om WoL in te schakelen. werkt dat prettig?

Edit: is RMclock een optie? (EDIT: RMclock weigert op te starten)
Edit2: 2 verschillende programma's om te underclocken zou geen probleem zijn.
Alleen zou het wel handig zijn om een macro te kunnen gebruiken voor de profiles.

[ Voor 9% gewijzigd door H0lyGra1l op 20-07-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:25

GreyGhost

Het is een spook

Aangezien je een AM2 bordje hebt kun je dan niet gewoon cool & quiet inschakelen (BIOS in combinatie met een correct "power plan" (niet de maximale, sorry weet de exacte naam niet))? Die regelt dat automatisch en continue, hoef je dan verder niks voor te doen (wel even onder XP een driver installeren). Je kunt controleren of het werkt met CPU-Z.

Voor je grafische kaart zou ik eens naar Rivatuner kijken, die kan over/underclock profielen aanmaken.

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
Cool & Quiet die gaat niet samen met de overclock die ik heb, zodra ik hem aanzet krijg ik BSOD's.
Zal eventjes naar rivatuner kijken, eerder dat ik hem had, deed die een beetje moeilijk met het behouden van me settings. Ik doe het nu via nTune

Ik zit nu ook te kijken naar Wake on lan, maar dan via internet.
Maar dat is ook weer een hoop geouwehoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD overdrive zou je het handmatig igg mee in kunnen stellen misschien datje zelfs profielen kunt opslaan daar ?

En denk niet dat je het bij het mobo moet gaan zoeken.
Beste kun je opzoek gaan naar een tooltje binnen windows.
Aangezien je daar af en toe wilt dat die minder snel loopt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zit nu ook te kijken naar Wake on lan, maar dan via internet.
Maar dat is ook weer een hoop geouwehoer
En hoezzo is dat geouwehoer? Als jij een VPN naar je router opzet en je router ondersteund WOL dan is het in je bios WOL aanzetten, verbinding met router maken met VPN en via je management pagina's in je router je computer wakker maken (doe ik al jaren ;)). Echt simpeler is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
H0lyGra1l schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:52:
Edit: is RMclock een optie? (EDIT: RMclock weigert op te starten)
Of Google die kan ook veel. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1