PC speakers op versterker aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Situatie: 2 x Pioneer CDJ-200, 1 x DJM-400 + Dolby Pro Logic versterker.

Bij de PC in mijn ouderlijk huis staan 2 dikke speakers met een geweldig geluid. Speaker 1 is actief, en zit met een minijack in zowel de PC als in speaker 2. Daarnaast heeft ie normale voeding.

Vra(a)g(en): Is het mogelijk om deze speakers te gebruiken icm met bovenstaande setup?
Bestaan er verloopjes van minijack naar normaal speakerdraad oid (lijkt me niet)?
Bestaan er versterkers met een minijack ingang?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Euh....

Je kan die speakertjes direct op je djm aansluiten; je hebt geen aparte versterkers nodig bij actieve speakers.

Verder kan je natuurlijk niet een high level signaal ín een andere versterker pompen, dat vinden de ingangstrappen niet zo leuk.

Wise enough to play the fool

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Zou kunnen, maar je moet dan uitsluitend de draden van de speakers zelf aansluiten en niet het hele geval.
Ik weet verder niet of er filters tussen zitten oid.

• bram1984
teacher schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:22:
Euh....

Je kan die speakertjes direct op je djm aansluiten; je hebt geen aparte versterkers nodig bij actieve speakers.

Verder kan je natuurlijk niet een high level signaal ín een andere versterker pompen, dat vinden de ingangstrappen niet zo leuk.
Ja wat stom dat ik dat zelf niet heb bedacht eigenlijk. Versterker heb ik dan helemaal niet meer nodig.

Waarschijnlijk heb ik dan wel een verloop van tulp male naar minijack female nodig, als dat bestaat tenminste.

Afbeeldingslocatie: http://www.musictrunk.de/wp-content/uploads/2009/04/djm-400.jpg

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dat bestaat, en is ook helemaal geen vreemd / zeldzaam kabeltje ofzo...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QfgPLdbtlNAw1DBBpwWMk8E9/full.jpg

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bram1984
Weet jij toevallig zo 123 een (bij voorkeur Nederlandse) site waar ik dit kan bestellen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou het hier bij de plaatselijke elektra-winkel halen. Webwinkels kun je vast ook wel vinden. :) De eerste winkel die ik zie bij googlen op 'kabels' heeft het bijvoorbeeld in het assortiment.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bram1984
Pagina: 1