Al bijna 24 uur heb ik geen verbinding kunnen maken met de hotmail server (pop3.live.com) met mijn niet-gejailbreakte iPhone 3gs. Niet via Wifi, niet via 3g netwerk (T-mobile). Ben ik de enige of heeft iemand hier al een oplossing voor?
Hallo,Tweakdipity schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:42:
Al bijna 24 uur heb ik geen verbinding kunnen maken met de hotmail server (pop3.live.com) met mijn niet-gejailbreakte iPhone 3gs. Niet via Wifi, niet via 3g netwerk (T-mobile). Ben ik de enige of heeft iemand hier al een oplossing voor?
Ik en mijn collega's (3) hebben hier ook last van. Misschien een tijdelijke storing ?
Ik kreeg toevallig onderstaand mailtje binnen vanochtend:
http://help.live.com/Help...ail_PROC_EntourageDAV.htm
Wie weet hebben deze twee zaken met elkaar te maken?
Misschien dat onderstaande link je ook een beetje helpt:Dear Windows Live Hotmail Customer,
You are receiving this note because you have used Microsoft Office Outlook, Outlook Express, or Entourage to view your Windows Live Hotmail®. Microsoft is changing the way these programs access Hotmail e-mail which will require you to take action.
To continue to receive e-mail from your Hotmail account, please select one of the alternative solutions below before September 1, 2009. After this day, new e-mail can only be delivered to your mail programs through the following alternative solutions.
If you use Microsoft Office Outlook to view Hotmail, you can download free Office Outlook Connector to continue accessing your Windows Live Hotmail within Outlook 2003 or 2007. If you're using Outlook 2002, you will need to change the settings on your program to access your Hotmail. Click here to learn more.
If you use Outlook Express to view Hotmail, you can choose to download free Windows Live Mail (recommended) or change the settings on your program to access your Hotmail within Outlook Express. Click here to learn more about your options.
If you use Entourage to view Hotmail, you can change the settings in your program to view your e-mail. Click here to learn more.
Why is this happening? Outlook, Outlook Express, and Entourage use a legacy communications method (known as the DAV protocol) to access Hotmail. Because the DAV protocol is not optimally suited for programs to access large inboxes such as Hotmail which now provides users ever-growing storage*, new alternatives have been built. Last year, customers asked us to postpone plans to retire the DAV protocol until more options were available. Now that these options (including the POP3 protocol) are available, we are ready to retire the DAV protocol.
Thank you for using Windows Live Hotmail.
Sincerely,
Your Windows Live Hotmail Team
http://help.live.com/Help...ail_PROC_EntourageDAV.htm
Wie weet hebben deze twee zaken met elkaar te maken?
@ epochfail
Dat mailtje heb ik ook ontvangen. Het gekke is dat Hotmail daarin aangeeft met DAV te stoppen aangezien Pop3 nu wordt ondersteund. Pop3 ondersteuning is hetgene waardoor hotmail op de iPhone mogelijk werd. M.a.w.: ik gebruik al het "nieuwe" pop3, niet het "oude" DAV.
Wellicht dus een tijdelijke storing, vaak hier op Tweakers al eerder een oplossing gevonden, vandaar mijn vraag.
Dat mailtje heb ik ook ontvangen. Het gekke is dat Hotmail daarin aangeeft met DAV te stoppen aangezien Pop3 nu wordt ondersteund. Pop3 ondersteuning is hetgene waardoor hotmail op de iPhone mogelijk werd. M.a.w.: ik gebruik al het "nieuwe" pop3, niet het "oude" DAV.
Wellicht dus een tijdelijke storing, vaak hier op Tweakers al eerder een oplossing gevonden, vandaar mijn vraag.
Betreft zo te zien een grote storing: http://windowslivehelp.co.../80543/319988.aspx#319988
Sinds gisteravond werkt alles weer bij mij. Niets aan de instellingen veranderd, dus inderdaad ergens mis bij hotmail waarschijnlijk.
Ik heb hier nog een iPhone 3GS (niet van mij) waarop het dus niet werkt. Hij is net twee dagen oud, dus voor de bovengenoemde storing was er nog niets ingesteld (omdat dit dus niet kon
).
Ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden. Alle instellingen zijn correct. Heeft iemand anders hier nog problemen mee? Of misschien wel opgelost?
Ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden. Alle instellingen zijn correct. Heeft iemand anders hier nog problemen mee? Of misschien wel opgelost?
Verwijderd
Dit zijn mijn instellingen, werkt prima.
goed uitgebreid alternatief voor apple iphone mail app. is mBox mailPOP server: pop3.live.com (Port 995)
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
Pagina: 1