Welke lowcost WiFi router om te bouwen voor UMTS/HSDPA ?

Pagina: 1
Acties:

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een aantal jaren geleden heb ik ooit eens gelezen dat er een aantal lowcost WiFi routers gemaakt zijn die intern op basis van PCMCIA werken. Na openschroeven zit er gewoon een WiFi kaartje in, die los ook in een laptop werkt. Nu was er een bepaalde merk/type router die je kon 'ombouwen' door het WiFi kaartje te vervangen door bijv. een Vodafone Option UMTS kaart en een aangepaste firmware.

Ik krijg het echter niet meer gegoogled, nu ik intussen toevallig naar zoiets op zoek ben.

Weet iemand daar nog meer over?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 18:14
Ik zou zeggen

Vind een lijstje met routers die met PCMCIA werken als je dat hebt kun je kijken of er 'alternatieve' firmware voor is (of het dus linux gebaseerd is..)
Hoe kun je zien of het met PCMCIA werkt? ik vermoed dat die routers wel een soort 'upgrade' forum gedoe zullen hebben?
2de optie is misschien een linux router diet mbv een usb stick, UMTS, die in linux werkt tegebruiken en 'zo' te proberen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
Ik weet niet watje lowcost noemt, maar als je zo een ding wil, die kan je ook kant en klaar krijgen bij Linksys... Gewoon even ter info...

Ik heb gelezen dat de WRT54GL ergens intern 2 seriele poorten heeft, ik weet niet of je ergens een modem oid kan fixen die via die seriele interface kan verbinden naar de modem. Als je dan OpenWRT er op knalt, dan kan je wat gaan proberen...

Wat is eigenlijk je bedoeling? (wil je dit als knutselproject, of wil je gewoon een backup internetverbinding?)

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo duur zijn die routers toch niet?

Hier eentje van 114 eur:
http://www.routershop.nl/...3g-umts-vodafone-only.htm

Weet niet precies wat je wilt, maar lijkt me een nette prijs

edit: nog goedkoper:
http://www.routershop.nl/...54mb-router-f-3g-umts.htm (met PCMCIA slot)

[ Voor 21% gewijzigd door MenaceD op 20-07-2009 17:48 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ach als je wat leuks zoekt dat ook nog erg tweakbaar is kun je hier hele leuke setjes krijgen waar je middels cf je eigen software in prakt en afhankelijk van het model dat je kiest je 1 of 2 mini pci-e kaartjes in kunt proppen.

Het voordeel van deze setjes is dat het gewoon x-86 procjes zijn en je dus iedere willekeurige firewall distro kunt gebruiken om (door het feit dat je cf gebruikt) een behoorlijk uitgebreide router/firewall te maken. Okay het kost iets meer als een router die je wilt misbruiken, maar je hebt ook meer mogelijkheden. Je hebt afhankelijk van de versie hardware 1 tot 3 lan/wan poorten, maar zeker de versies met 2 pci-e kaartjes kun je erg leuke uitgebreide firewall appliances mee maken.

Bijvoorbeeld dit bordje met een UMTS kaart voor failsafe en een N kaartje voor Wlan dan heb je met die 2 switch poorten (1 LAN en 1 WAN) een zwaar uitgebreide oplossing.