Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onbekende schijf en diskboot failure na installeren drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een heel lastig probleem. Het begon allemaal toen mijn oude hdd aan de failure kant zit. Dus ik dacht ik koop een nieuwe hdd en gebruikt de nieuwe als master en oude als slave om mijn gegevens weer terug te krijgen. Alles werkte perfect ,ik had nieuwe xp op de nieuwe hdd geinstalleert en startte windows op. Windows werkte toen goed tot ik mijn drivers ging installeren. Toen ik dat deed ging mijn computer zichzelf uitloggen. Ok uitloggen dacht ik, dus startte ik het opnieuw op en toen zei die diskboot failure en dat ik een cd in moet doen. Dat deed ik en dus ging ik windows opnieuw installeren. Maar dat werkte ook niet, want ik kon xp niet installeren omdat het een onbekende schijf is.

Wat moet ik doen???

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sata of pata?....problemen pas bij aansluiten 2e harddisk?
Dus iets meer gegevens over jouw pc.

[ Voor 26% gewijzigd door Klunssmurf op 20-07-2009 17:14 ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
ik gok op IDE gezien het verhaal over master en slave ;) ik zou eens beginnen met alleen de nieuwe schijf, kijk eens wat er dan gebeurd

Desktop | Server | Laptop

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:53:
ik gok op IDE gezien het verhaal over master en slave ;)
Reden waarom ik het vraag, sommige bios'en laten toch een master/slave channel zien bij sata controller.
Bij o.a. de nForce3 chipset kwam dit wel eens voor.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken, eerder met het installeren van Windows. Tikje richting WOS en gelijk even een titelchange om eea iets te verduidelijken.
[xp] Onbekende schijf en diskboot failure --> Onbekende schijf en diskboot failure na installeren drivers

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou zit ik al de hele tijd naar het touw te zoeken waar ik het een en ander aan vast zou kunnen knopen maar echt lukken gaat het niet.

probeer het nog eens opnieuw met een goeie uitleg, waar je stap voor stap vertelt wat je doet en wat het effect is.
Dan pas kunnen we ongeveer zien wat er mogelijk mis is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.