Sinds een paar maanden heb ik een (zelf ingebouwd) systeem met de volgende specs:
behuizing: Thermaltake LanboxLite
mobo: Foxconn A7GM-S
Proc: AMD Athlon X2 7750 @stockspeed, @stockvoltage + Thermaltake MeOrb koeler
Geheugen: Kingston HyperX 1066 mhz
vga: AMD 3850 + Arctic Cooling Accelero S1 rev2 (passief)
Ik heb sinds het begin een warmte probleem, maar heb even de tijd genomen zodat de koelpasta kan settelen en om uit te zoeken waar het aan kan liggen. Mijn temp readings in IDLE zijn de volgende:
Everest CPUID HWmonitor AMD Overdrive Speedfan
MOBO 48 48 (TMPIN1) 48 (TMPIN2) 48 (Temp2)
CPU 63 63 (TMPIN2) 63 (TMPIN3) 63 (Temp3)
CPU#1 54 54 55 (core#0) 54 (Core)
CPU#2 54 54 55 (core#1) -
AUX 71 71 (TMPIN0) 71 (TMPIN1) 71 (Temp1)
ambient - 40 - 40 (Temp1 (ACPI))
GPU 38 38 - -
De readings in ieder programma kan ik dus goed relateren (misschien iets voor de geïnteresseerde?) en ik hoef dus geen ander programma te gebruiken. (ik houd het bij CPUID, prettige eenvoudige interface)
Als ik in load ga, dan klimmen mijn temperaturen naar de volgende waarden:
(soms klapt mijn pc eruit en start opnieuw op tijdens het gamen. Dit gebeurt ondanks dat ik in de BIOS de optie voor "shutdown temperature" heb uitgeschakeld.)
CPUID HW Monitor
MOBO 68 (TMPIN1)
CPU 84 (TMPIN2)
CPU#1 72
CPU#2 72
AUX 93 (TMPIN0)
ambient 40
GPU 50
Van de aux temp vind ik online veel berichten over dat deze wellicht een verkeerde reading geeft, dus ik ben bereid om die te negeren, 93 graden is ook wel erg hoog. Maar dan heb ik alsnog een groot probleem met mijn CPU temps. Als ik aan mijn koeler voel, is deze erg heet en vooral de NB is echt te heet om aan te raken.
Wat is jullie diagnose? en wat de behandeling? (en zijn er meer tweakers met warmte problemen op een vergelijkbare configuratie?)
thanks in advance!
behuizing: Thermaltake LanboxLite
mobo: Foxconn A7GM-S
Proc: AMD Athlon X2 7750 @stockspeed, @stockvoltage + Thermaltake MeOrb koeler
Geheugen: Kingston HyperX 1066 mhz
vga: AMD 3850 + Arctic Cooling Accelero S1 rev2 (passief)
Ik heb sinds het begin een warmte probleem, maar heb even de tijd genomen zodat de koelpasta kan settelen en om uit te zoeken waar het aan kan liggen. Mijn temp readings in IDLE zijn de volgende:
Everest CPUID HWmonitor AMD Overdrive Speedfan
MOBO 48 48 (TMPIN1) 48 (TMPIN2) 48 (Temp2)
CPU 63 63 (TMPIN2) 63 (TMPIN3) 63 (Temp3)
CPU#1 54 54 55 (core#0) 54 (Core)
CPU#2 54 54 55 (core#1) -
AUX 71 71 (TMPIN0) 71 (TMPIN1) 71 (Temp1)
ambient - 40 - 40 (Temp1 (ACPI))
GPU 38 38 - -
De readings in ieder programma kan ik dus goed relateren (misschien iets voor de geïnteresseerde?) en ik hoef dus geen ander programma te gebruiken. (ik houd het bij CPUID, prettige eenvoudige interface)
Als ik in load ga, dan klimmen mijn temperaturen naar de volgende waarden:
(soms klapt mijn pc eruit en start opnieuw op tijdens het gamen. Dit gebeurt ondanks dat ik in de BIOS de optie voor "shutdown temperature" heb uitgeschakeld.)
CPUID HW Monitor
MOBO 68 (TMPIN1)
CPU 84 (TMPIN2)
CPU#1 72
CPU#2 72
AUX 93 (TMPIN0)
ambient 40
GPU 50
Van de aux temp vind ik online veel berichten over dat deze wellicht een verkeerde reading geeft, dus ik ben bereid om die te negeren, 93 graden is ook wel erg hoog. Maar dan heb ik alsnog een groot probleem met mijn CPU temps. Als ik aan mijn koeler voel, is deze erg heet en vooral de NB is echt te heet om aan te raken.
Wat is jullie diagnose? en wat de behandeling? (en zijn er meer tweakers met warmte problemen op een vergelijkbare configuratie?)
thanks in advance!