In andere topic heb ik al aangegeven dat een kennis van me een "nieuw" setje heeft.
-: Harman Kardon 245
Nu ga ik hem van de week nog even helpen met instellen en aansluiten omdat nog niet alles perfect werkt en heb ik me wat verdiept erin maar heb nog een vraagje en hoopt dat jullie even willen kijken of mn redenatie goed is.
Apparaten:
- Wii
- DVD speler
- Digitale ontvanger / hd recorder
- Versteker/surround harman 245
- Plasma TV
Uiteraard coax (75 omh) naar tv ontvanger
- Digitale ontvanger 1x uit via HDMI
- DVD naar surround via hdmi
- Wii naar surround via component
Dan vanaf de surround alles naar de TV
- Via HDMI de DVD en digitale ontvanger naar de TV dus (op 245 zit hdmi switching dus hoef naar 1x hdmi te gebruiken voor 2 apparaten.) Las alleen dat de 245 dus geen geluid via hdmi doorgeeft hoe kan ik dit dan het best aansluiten. Ik las via composiet of component maar dit is voor geluid toch beide het zelfde (2x tulp stekker).
- De wii ging via component naar de surround en gaat dan ook weer via component naar de tv (245 kan geen component omzetten naar hdmi).
Concreet is de vraag dus heb ik de aansluiting zo op een juiste manier (zo efficient mogelijk)?
Hoe kan ik het best het geluid vanaf de versterker naar de tv laten doorgeven?
Wat is dan het verschil tussen component en composiet (voor geluid)?
ps:
Ik wil het geluid ook doorgelinkt hebben naar de tv omdat ik voor het journaal bv niet perse de surround wil gebruiken.
-: Harman Kardon 245
Nu ga ik hem van de week nog even helpen met instellen en aansluiten omdat nog niet alles perfect werkt en heb ik me wat verdiept erin maar heb nog een vraagje en hoopt dat jullie even willen kijken of mn redenatie goed is.
Apparaten:
- Wii
- DVD speler
- Digitale ontvanger / hd recorder
- Versteker/surround harman 245
- Plasma TV
Uiteraard coax (75 omh) naar tv ontvanger
- Digitale ontvanger 1x uit via HDMI
- DVD naar surround via hdmi
- Wii naar surround via component
Dan vanaf de surround alles naar de TV
- Via HDMI de DVD en digitale ontvanger naar de TV dus (op 245 zit hdmi switching dus hoef naar 1x hdmi te gebruiken voor 2 apparaten.) Las alleen dat de 245 dus geen geluid via hdmi doorgeeft hoe kan ik dit dan het best aansluiten. Ik las via composiet of component maar dit is voor geluid toch beide het zelfde (2x tulp stekker).
- De wii ging via component naar de surround en gaat dan ook weer via component naar de tv (245 kan geen component omzetten naar hdmi).
Concreet is de vraag dus heb ik de aansluiting zo op een juiste manier (zo efficient mogelijk)?
Hoe kan ik het best het geluid vanaf de versterker naar de tv laten doorgeven?
Wat is dan het verschil tussen component en composiet (voor geluid)?
ps:
Ik wil het geluid ook doorgelinkt hebben naar de tv omdat ik voor het journaal bv niet perse de surround wil gebruiken.