Harman Kardon 245 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
In andere topic heb ik al aangegeven dat een kennis van me een "nieuw" setje heeft.

-: Harman Kardon 245

Nu ga ik hem van de week nog even helpen met instellen en aansluiten omdat nog niet alles perfect werkt en heb ik me wat verdiept erin maar heb nog een vraagje en hoopt dat jullie even willen kijken of mn redenatie goed is.

Apparaten:
- Wii
- DVD speler
- Digitale ontvanger / hd recorder
- Versteker/surround harman 245
- Plasma TV

Uiteraard coax (75 omh) naar tv ontvanger
- Digitale ontvanger 1x uit via HDMI
- DVD naar surround via hdmi
- Wii naar surround via component

Dan vanaf de surround alles naar de TV
- Via HDMI de DVD en digitale ontvanger naar de TV dus (op 245 zit hdmi switching dus hoef naar 1x hdmi te gebruiken voor 2 apparaten.) Las alleen dat de 245 dus geen geluid via hdmi doorgeeft hoe kan ik dit dan het best aansluiten. Ik las via composiet of component maar dit is voor geluid toch beide het zelfde (2x tulp stekker).
- De wii ging via component naar de surround en gaat dan ook weer via component naar de tv (245 kan geen component omzetten naar hdmi).

Concreet is de vraag dus heb ik de aansluiting zo op een juiste manier (zo efficient mogelijk)?
Hoe kan ik het best het geluid vanaf de versterker naar de tv laten doorgeven?
Wat is dan het verschil tussen component en composiet (voor geluid)?

ps:
Ik wil het geluid ook doorgelinkt hebben naar de tv omdat ik voor het journaal bv niet perse de surround wil gebruiken.

Verwijderd

Waar heb je gelezen dat de versterker geen geluid via HDMI door geeft ?

http://manuals.harman.com...OM_AVR_245_%20(Dutch).pdf

• MantaMania
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:57:
Persoonlijk zou ik voor de AVR247 kiezen, omdat deze een HDMI repeater heeft wat dus ook geluid over HDMI kan ontvangen, iets wat de AVR245 niet kan omdat deze enkel HDMI switching doet.
2 Quotes van kieskeurig:
Hij ondersteunt namelijk geen geluid over HDMI; dat wil zeggen, hij kan zelf geen geluid decoderen vanaf HDMI -- hij kan het alleen maar doorgeven. Dat is erg jammer. DTS-MA, TrueHD, LPCM 5/7.1, etc. zitten er dus niet in met dit beestje (hij is dus niet HDMI 1.3a compatible).

Verder kan de 247 geluid over HDMI ontvangen en kan het menu van de receiver over HDMI lopen, waarvoor je bij de 245 een analoge aansluiting voor nodig hebt zoals component of composiet.

Of is bedoelen ze met decoderen iets anders en heeft de laatste het misschien alleen over het osd menu dat had ik al wel gelezen inderdaad dat die alleen via composiet ging dat is geen probleem.

En hier nog een stukje uit de manual

De AVR is uitgerust met HDMI-omschakeling wat
betekent dat direct gekozen kan worden uit één
van beide HDMI-ingangen als bron voor het
beeldscherm van uw systeem. Zo wordt het digitale
signaal in zijn oorspronkelijke vorm behouden
en direct van de bron naar het beeldscherm
gevoerd. Dat betekent echter ook dat de AVR
geen toegang tot het signaal heeft en geen
menu’s of in-beeld aanwijzingen aan het HDMIsignaal
kan toevoegen, noch het audiosignaal
kan bewerken dat deel uitmaakt van de HDMIverbinding.
Daarom zijn de volgende verbindingen noodzakelijk
wanneer de AVR 245 wordt gebruikt met
HDMI-bronnen:
• Verbind de HDMI-uitgang van een bron met
een HDMI-Ingang&.
• Verbind de HDMI-Uitgang%van de AVR
met een HDMI-ingang van uw beeldscherm.
• Verbind de bron via een optische of coax digitale
audio-uitgang met de AVR. De standaard
verbinding is Coax 2voor een bron verbonden
met HDMI 1!of Optisch 2voor een
bron verbonden met HDMI 2&.
U kunt elke analoge of digitale audiobron
gebruiken in combinatie met een HDMI-ingang
maar als het afwijkt van de standaard combinatie,
dient u ook de instelling van de ingang te
wijzigen, als aangegeven op pagina 19.

[ Voor 38% gewijzigd door MantaMania op 20-07-2009 15:12 ]

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zoals al aangegeven in het stukje wat je quote, om geluid uit de 245 te krijgen moet je dus nog een optische of coax digitale audio-uitgang verbinden met de AVR. Het geluid wat in de HDMI zit gaat onbewerkt door naar de TV!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• MantaMania
Iemand hier toevallig nog een antwoord op ik ga zometeen aan de slag en hoop dus dat dit allemaal in orde is zodat ik hem in 1x goed aansluit:

Concreet is de vraag dus heb ik de aansluiting zo op een juiste manier (zo efficient mogelijk)?

Wat is dan het verschil tussen component en composiet (voor geluid) in kwaliteit omdat het beide via 2 tulpjes is?

Ook las ik in de handleiding dat je geen component kabel voor composiet mag gebruiken maar zit er dan echt verschil in de kabel (zijn toch beide gewoon tulp stekkers).

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

• MantaMania
Dat heb ik al gedaan maar tis me niet helemaal duidelijk daarom dus de vraag hier!! Nu is wel een deel beantwoord omdat ik inderdaad lees dat beide niet audio vervoeren en een audiokabel erbij zit wat dus voorbeide het zelfde is neem ik aan, dus rood wit tulp is voor beide gelijk.

Maar over het verschil tussen de kabel anders dan de kleur kan ik weinig opmaken?
Pagina: 1