Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Topicstarter
Aan alle Hi-klantjes met Eindeloos online,

redelijk goed nieuws! Hi heeft een nieuwe "Eindeloos Online"-vorm geintroduceerd (v.a. 1 juli), met 1mbps up down en 128kbps down up. Kost E14,95 tegenover de E9,95 van de klassieke vorm.
Heb even met de klantenservice gebeld en meteen de bundel laten activeren. Een 3-tal speedtesten van files van 1 Mb gaven de volgende uitkomsten: 812kbps, 684kbps en 877kbps.
Maar wel even een waarschuwing: velen van jullie zitten waarschijnlijk aan een "Eindeloos Online" met korting vast, bv voor E2,50 per maand. Als je switcht naar XtraSnel ben je de korting kwijt, en betaal je de volle mep.
Dit had ik er voor over. Iemand van jullie ook de overstap gemaakt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 20-07-2009 16:39 . Reden: Ginz: 'up' en 'down' omgedraaid. Nu staat het wel goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 19:19
Heb het vandaag ook aangeschaft, alleen nog een vraagje herman:

Hoeveel dagen duurde het voordat het werkte? ik zit nu nog op 117 kbps..
(ik heb een kpn flexibel 32,50 abbo)

[ Voor 12% gewijzigd door wesleydegraaf op 20-07-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het standaard 9,95 gaat naar 384kbps.....
Alleen jammer dat ze bestaande klanten niet meteen over gaan maar langzaam gefaseerd naar de nieuwe snelheid worden overgezet.
Hoe lang dat gaat duren en wanneer ze beginnen is niet bekend.
Voor mij nog een reden om over te stappen naar VF.
Ik ben al enkele jaren klant bij KPN/Hi maar als eerste kunnen profiteren van nieuwe snelheden ho maar..erg slecht.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
neem aan dat ze nu sowieso gas geven nu ik extra snel heb aangevraagd..
ben voor de rest enorm tevreden bij KPN, gewoon super ontvangst (ook 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wesleydegraaf schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:20:
Heb het vandaag ook aangeschaft, alleen nog een vraagje herman:

Hoeveel dagen duurde het voordat het werkte? ik zit nu nog op 117 kbps..
(ik heb een kpn flexibel 32,50 abbo)
Ik zat 1 juli bij opening klantenservice meteen aan de lijn, en ik zou een SMS'je krijgen ter bevestiging. Een paar dagen later belde ik weer, en toen ging het van: "Ik zie er hier niks van staan, maar ik heb je bij deze opgevoerd"... en toen deed-ie het!
2x bellen dus :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik wist helemaal niet dat hi zo traag was, ik heb bij vodafone voor 10 euro 3,6Mbit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
net even gebeld, en die vrouw had het over een week (!)
wacht het rustig af, wil me er niet druk over maken, want vandaag is me vakantie begonnen ;)
(maar ga het uiteraard elke dag checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
Jazzle schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:43:
Ik wist helemaal niet dat hi zo traag was, ik heb bij vodafone voor 10 euro 3,6Mbit :D
wrijf het er maar in.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazzle schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:43:
I know. Maar ik wou mijn impressive klantenprofiel niet weggooien... Nu iig mooie kortingen op toestellen! Ach en je weet hoe het gaat met concurrentie, Hi zal vast op niet al te lange termijn bijsturen. Hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydegraaf
oke even een update:

me bereik viel weg, en na m'n telefoon opnieuw opgestart te hebben heb ik zowaar snel internet :D

eerste test: 511 kbps down / 170 up / ping 277 ms
tweede test: 958 kbps down / 195 up / ping 2503 ms
derde test: 957 kbps down/ 216 up / ping 2368

is al stukken beter als eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 19:34
Goed werk van Hi (en KPN).
Ze liepen dan ook erg ver achter bij bijvoorbeeld Vodafone. Zelfs nu is de verhouding ver te zoeken. Bij Hi 1Mbps voor 15 euro bij Vodafone 3,6Mpbs voor 10 euro. Als je de prijs per Mbps uitrekend is Hi bijna 4x zo duur als Vodafone.

Desalniettemin een stap in de goede richting!

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 26-07-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:58
Ik haal hier stabiel 120KB/s met extra snel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jassy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:34:
Ik haal hier stabiel 120KB/s met extra snel.
Kilobyte of kilobit? Indien het eerste: er klopt iets niet met de meting. Indien de tweede: je moet wel HSPA-bereik hebben om de optimale snelheid te kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 244445 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:21:
Maar wel even een waarschuwing: velen van jullie zitten waarschijnlijk aan een "Eindeloos Online" met korting vast, bv voor E2,50 per maand. Als je switcht naar XtraSnel ben je de korting kwijt, en betaal je de volle mep.
Dit had ik er voor over. Iemand van jullie ook de overstap gemaakt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
ik ben ook overgestapt naar XtraSnel, maar heb mijn korting gewoon behouden...ik heb een 1 jarig contract met een paar maanden korting op de Eindeloos Online bundel en deze ik gewoon doorberekend nu ik de Xtra Snel bundel heb.

Trouwens iedereen loopt maar te roepen dat Vodafone vele malen sneller is....op papier ja, maar als je de ervaringen leest komt Vodafone nooit aan de aangegeven snelheid meestal veel langzamer en KPN maakt hun snelheden wel waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:05
Michel242186 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:13:
Trouwens iedereen loopt maar te roepen dat Vodafone vele malen sneller is....op papier ja, maar als je de ervaringen leest komt Vodafone nooit aan de aangegeven snelheid meestal veel langzamer en KPN maakt hun snelheden wel waar!
Ik gebruik nu ruim een jaar internet Blox van Vodafone en kan ik je wel vertellen dat je de verkeerde ervaringen leest. De volle 3.6Mbps heb ik nooit zichtbaar gehaald maar de snelheid zit altijd wel tussen de 2-3Mbps en dat met tot nu toe overal dekking.
Als ik zie hoe de dekking en het bereik van T-Mobile is bij vrienden ben ik blij met mijn Vodafone. Met KPN kan ik niet vergelijken, weet alleen dat de snelheid een stuk lager is.

Ook de pings die ik hier zie van de speedtests zijn erg slecht. Bij Vodafone is dit vrijwel altijd < 100ms.

[ Voor 6% gewijzigd door Team-RiNo op 21-07-2009 08:56 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Team-RiNo schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:52:
[...]

Ik gebruik nu ruim een jaar internet Blox van Vodafone en kan ik je wel vertellen dat je de verkeerde ervaringen leest. De volle 3.6Mbps heb ik nooit zichtbaar gehaald maar de snelheid zit altijd wel tussen de 2-3Mbps en dat met tot nu toe overal dekking.
Als ik zie hoe de dekking en het bereik van T-Mobile is bij vrienden ben ik blij met mijn Vodafone. Met KPN kan ik niet vergelijken, weet alleen dat de snelheid een stuk lager is.

Ook de pings die ik hier zie van de speedtests zijn erg slecht. Bij Vodafone is dit vrijwel altijd < 100ms.
Dat met de pings viel mij ook op, maar dat zal waarschijnlijk wel een slechte test zijn geweest. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 244445 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:24:
[...]

Kilobyte of kilobit? Indien het eerste: er klopt iets niet met de meting. Indien de tweede: je moet wel HSPA-bereik hebben om de optimale snelheid te kunnen waarnemen.
120 Kilobyte per seconde. Stabiel, zonder problemen. We hebben hier over een 1024kbps verbinding!

Ping overigens rond de 80ms.

[ Voor 3% gewijzigd door Jassy op 21-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jassy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:15:
[...]

120 Kilobyte per seconde. Stabiel, zonder problemen. We hebben hier over een 1024kbps verbinding!

Ping overigens rond de 80ms.
1024 kilobit delen door 8 is 128 kilobyte... 120 is dan wel erg hoog! 93.8% van de theoretische snelheid... Is possible I guess, in ieder geval mooi dat de beloofde snelheid ook gegeven wordt!

Anoniem: 44189

Iemand ook al ervaringen met de FUP van Xtra snel?
Bij het regelmatig bekijken van Uitzending gemist komt mijn downloadgrens vaak boven de 200 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
De FUP is 750MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Oh dat valt mij dan nog aardig mee. Dacht dat het eerst rond de 250 of 300 lag.
Als je boven de 750 kom. Sturen ze je dan eerst een waarschuwings sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Even een domme vraag over die FUP. Telt streaming ook mee? Want dan zit je er nog wel een keer aan... ik luister regelmatig naar last.fm via Mobbler :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 23:13
Streaming telt in de FUP mee. Je zit er alleen minder snel aan dan je zou denken, anders mag KPN zich wel achter de oren krabben waarom je volgens de FUP (sinds februari) ook mag streamen. :)
Als je echt te veel streamt, krijg je een waarschuwings sms dat je moet minderen. Ik heb al eens zo'n sms gehad omdat ik (na een maandje volop youtube kijken) aan 650mb zat. Nu zit ik gelukkig bij XtraSnel en hoef ik hier niet bang voor te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26

jelle.

Product Owner
brrrt schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:44:
Nu zit ik gelukkig bij XtraSnel en hoef ik hier niet bang voor te zijn. :)
Hoezo niet? Je hebt nog steeds een datalimiet hoor, alleen ligt die wat hoger. En aangezien je snelheid hoger is zul je ook sneller meer data verstoken.

[ Voor 12% gewijzigd door jelle. op 04-10-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Heel vreemd, zijn hier bronnen van? Ik kreeg net weer 2 heel verontrustende smsjes:
HI (21:58):
Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00212,1 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse
HI (22:03):
Let op: je gebruikt gemiddeld 00383,2 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321574

Ik heb de keuze om de Nokia N900 af te sluiten met een:

Vodafone Zorgeloos Blox: 3600/384 of een
Hi Eindeloos Xtra Snel: 1024/128

Wat zouden jullie doen? Hoorde namelijk dat Hi wel aardig aan beloofde snelheid komt in praktijk maar VF slechts op 15%, heeft iemand hier ervaring mee en wat raadden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
dat klopt, vodafone behaalt de snelheid echt niet. Verder is de vraag of je de proxy uit kan zetten. Vodafone icm msn en youtube is vaak een pain in the ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 321574 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:47:

Wat zouden jullie doen? Hoorde namelijk dat Hi wel aardig aan beloofde snelheid komt in praktijk maar VF slechts op 15%, heeft iemand hier ervaring mee en wat raadden jullie aan?
Dit topic is alleen om het Hi-abonnement te bespreken. Een abonnement uitkiezen moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 12:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Anoniem: 321574 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:47:

15%? Waar mensen tegenwoordig de bron vandaan halen vraag ik mij ook af. Hou toch eens op met alles zo maar uit de lucht te grijpen. Erg misleidend voor andere mensen.

Geen ervaring met Hi, dus daarom doe ik daar ook geen uitspraken over. Wel kan ik zeggen dat ik met Vodafone indrukwekkende snelheden haal. Als ik iets download, is dat meestal +/- 300 kb/sec.

Dus lang geen 100% maar toch zeer netjes. Hier komt Hi niet eens in de buurt, ook al behaal je 100% van de opgegeven snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321574

t!mP schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:55:
[...]

15%? Waar mensen tegenwoordig de bron vandaan halen vraag ik mij ook af. Hou toch eens op met alles zo maar uit de lucht te grijpen. Erg misleidend voor andere mensen.

Geen ervaring met Hi, dus daarom doe ik daar ook geen uitspraken over. Wel kan ik zeggen dat ik met Vodafone indrukwekkende snelheden haal. Als ik iets download, is dat meestal +/- 300 kb/sec.

Dus lang geen 100% maar toch zeer netjes. Hier komt Hi niet eens in de buurt, ook al behaal je 100% van de opgegeven snelheid.
T!mp, je bent wel grappig. Weet niet waar jij je bronnen vandaan haald, maar ken er weinig die minder betrouwbaar zijn dan de CONSUMENTENBOND!!!
http://www.smartphone.nl/...n-t-mobile-grote-winnaar/

misschien volgende keer iets beter voorbereiden voor je een bijdehante opmerking maakt?

volgende keer beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Sinds 1.5 maand eigenaar van Legend + xtra snel internet.
Eigenlijk altijd wel 112 kb/s down en rond de 60 kb/s up ping zo rond de 90 ~ 100 ms. Niks over te klagen. De fair use policy is ook een stuk soepeler geworden, ik zat laatst op de 700 mb zonder problemen

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geldt de Eindeloos Online "Xtra Snel" ook voor leden die al wel een Eindeloos Online hebben? :) Eind vorig jaar heb ik een nieuw abbo afgesloten bij Hi, en zou het eerste jaar voor Hi Eindeloos Online (niet Xtra snel) 2,5 per maand betalen, maar na het eerste jaar zou dat een tientje worden. Moet ik dan aan het eind van het jaar de volle mep gaan betalen of behoud ik die korting dan? :) Zo ja, dan overweeg ik om over te stappen op Xtra snel... :) (Die dan 3.75 per maand is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 15:35
CptChaos schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:46:
Geldt de Eindeloos Online "Xtra Snel" ook voor leden die al wel een Eindeloos Online hebben? :) Eind vorig jaar heb ik een nieuw abbo afgesloten bij Hi, en zou het eerste jaar voor Hi Eindeloos Online (niet Xtra snel) 2,5 per maand betalen, maar na het eerste jaar zou dat een tientje worden. Moet ik dan aan het eind van het jaar de volle mep gaan betalen of behoud ik die korting dan? :) Zo ja, dan overweeg ik om over te stappen op Xtra snel... :) (Die dan 3.75 per maand is).
je korting behoud je gewoon dus het eerste jaar krijg je 7.50 korting op je internetabo stap je halverwege dit jaar over naar Xtra snel dan betaal je voor je internetbundel 15-7.50 is 7.50 per maand voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Michel242186 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:47:
Je korting behoud je gewoon dus het eerste jaar krijg je 7.50 korting op je internetabo stap je halverwege dit jaar over naar Xtra snel dan betaal je voor je internetbundel 15-7.50 is 7.50 per maand voor internet.
Oké, thanks voor de info, wel jammer, want vind 7,5 euro voor die snelheid best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330953

Ik kan wel een nieuw topic openen, maar doe het maar zo.
Heeft er iemand toevallig xtra snel internet icm een HTC Desire?

Zja hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 14:40
Ja, dat heb ik.

Prima snelheden, 120KB/s met HDSPA. Loopt er soepel en snel ook tijdens het internetten.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330953

Joost1991 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:37:
Ja, dat heb ik.

Prima snelheden, 120KB/s met HDSPA. Loopt er soepel en snel ook tijdens het internetten.
Aight ik heb hem namelijk net besteld.Ik ben heel erg benieuwd het word mijn eerste smartphone
Pagina: 1