Toon posts:

ddr3 & ddr2 in moederbord asrock p43twins1600. Kan dat samen

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben momenteel bezig met 't uitzoeken van een nieuwe computer/config die weer een tijdje mee moet gaan.

Momenteel valt mijn keuze op een moederbord van Asrock p43twins1600. Deze heeft 4x drr2 ingangen en 2x ddr3 ingangen. Nou wil ik er 2x 2gb buffalo ddr3 1333 in gooien.

Met in gedachte een OS op 64 bit overweeg ik om er nog meer RAM in te gooien. Dit kan dan alleen DDR2 zijn ivm het aantal slots van de asrock p43.

Nou las ik op tweakers dat ddr3 niet backwards compatible is....

Mijn vraag is: als ik alle geheugen slots vol gooi nl. 4x ddr2 & 2x ddr3. Hebben de verschillende ddr's invloed op elkaar? Zal de ddr3 zich bijv. aanpassen aan het maximum van de ddr2? (ddr3 1333 wordt bijv. gelijk aan de1066 van de ddr2?) Of, nog erger(!) wordt met 'niet backwards compatible' bedoeld dat beiden niet samen kunnen werken? (Ik neem aan/hoop dat met 'niet backwards compatible' slechts wordt bedoeld dat ddr3 niet in een ddr2 slot kan)

Graag help/ of evt. een suggestie voor een ander moederbord met meer ddr3 ingangen? (en niet veel duurder please..)

huidige specs overweging:
Asrock p43Twins1600
4gb ddr3 1333
Core2quad Q9550
MSI 260GTX 2td896 OC twinFrozr
Asus Triton 77 koeler
CoolerMaster RealPower M620 voeding
CoolerMaster centurion 5 behuizing
LG H22LS30 dvd rewriter
maxtor stm31000334 AS harde schijf

Bvd,

caiodeboer

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 20:15
Beide kan niet samenwerken. Werkt gewoonweg niet :)

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:46
Het is niet mogelijk om DDR3 in een moederbord samen met DDR2 te stoppen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals hierboven al gezegd wordt, dit gaat dus niet werken.
Je had natuurlijk ook even de handleiding kunnen opzoeken en het daar in bekijken. Op bladzijde 21 had je dan zien staan:
5. DDR2 and DDR3 memory modules cannot be installed on this motherboard at the same time.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat letterlijk in de handleiding.
Dicht wegens gebrek aan inzet.

Dit topic is gesloten.